קפיצה מעל תינוקות, ריקוד עם גופות ומרוץ הגבינה: המנהגים המוזרים בעולם

אנחנו כבר רגילים לאכול ראש של דג, לתקוע בקרן של בהמה או לגור במבנה ארעי בגינה, אבל בעיניים זרות המנהגים שלנו עלולים להיראות די משונים. אספנו עבורכם רשימת מנהגים מוזרים, לפחות בעינינו, מרחבי העולם. כדי להזכיר לכולנו שהדשא של השכן בהכרח מוזר יותר

Lopburi,thailand Nov,30,:,the,monkeys,enjoy,eating,local,fruits,,vegetables,salad,eggs,dessert
פסטיבל בופה הקופים, תאילנד | צילום: Shutterstock

פסטיבל קפיצה מעל תינוקות - ספרד

כן, זה נורא כמו שזה נשמע. פסטיבל El Colacho הוא פסטיבל מסורתי אותו מציינים בספרד כבר משנת 1620. מדי שנה עולים גברים לבושים כשדים וקופצים מעל שורות של תינוקות השוכבים על מזרונים ברחוב. הקפיצה מייצגת הליך של גירוש שדים. על פי האמונה, המנהג המשונה (והמסוכן) הזה מטהר את התינוקות מחטאים, בדגש על החטא הקדמות.

Jtspotau
אל קולאצ׳ו, ספרד | צילום: Jtspotau

פסטיבל מרוץ הגבינה של קופר'ס היל - אנגליה

מרוץ הגבינה הוא מסורת ארוכת שנים של תושבי קופר'ס היל, ומטרתו לחגוג את סוף השבוע של חופשת האביב. המשתתפים דוהרים במורד גבעה שאורכה כ-180 מטרים בעודם רודפים אחר גלגל שיניים של גבינת גלוסטר כפולה. המשתתף שחוצה את קו הסיום בתחתית הגבעה זוכה, איך לא, בגבינה. האירוע מושך אל העיירה משתתפים מכל רחבי העולם.

High,angle,view,down,cooper's,hill,near,gloucester,,uk,,place
קופר'ס היל | צילום: Shutterstock

ליל הצנון - מקסיקו

הצנון, שמקורו באסיה, אמנם נחשב בעיני רבים כירק יבש ומשעמם, אך כאשר הוא מצא את דרכו למקסיקו במהלך המאה ה-16, הוא הפך לפופולרי בקרב המתיישבים הספרדים. חקלאים באואחאקה החלו לגלף צנוניות כדי למשוך לקוחות בשווקים המקומיים במהלך עונת חג המולד. עם הזמן החל המנהג הזה להפוך לפסטיבל של ממש, במהלכו מגלפים אמנים פסלים יפהפיים ומרשימים העשויים מצנון.

Oaxaca,,mexico, ,december,23,2018, ,a,close,up
ליל הצנון, מקסיקו | צילום: Shutterstock

נשיאת נשים - פינלנד

בפולקלור הפיני מסופר על אדם בשם הרקו רוסו-רונקיינן (או בקיצור: הרקו השודד). הוא חי ביער בסוף המאה ה-18 ונהג לחטוף נשים מהכפרים הסמוכים. איכשהו הסיפור המטריד הזה הפך לענף ספורט אשר חצה את גבולות פינלנד והגיע גם למדינות כמו אוסטרליה, ארצות הברית וגרמניה. מסלול תחרות סטנדרטי הוא באורך של 253.5 מטרים והוא כולל 3 מכשולים, אחד מהם מכשול מים בעומק מטר. שני זוגות מתחרים זה מול זה. הזוג המנצח זוכה לרוב בפרס כספי ובבירה בכמות המשתווה למשקלה של האישה.

Wofecarrying
נשיאת נשים, פינלנד | צילום: רויטרס

פסטיבל בופה הקופים, תאילנד

תושבי העיירה לופבורי שבתאילנד חוגגים מדי שנה את הקשר במיוחד שבין בני האדם וקופי המקוק החיים במחציתם. במהלך הפסטיבל, שמתקיים בנובמבר, מקימים המקומיים בופה עשיר עם אוכל מגוון, והקופים רשאים לשוטט ולהתפנק כאוות נפשם. האירוע התוסס הזה מושך תיירים וסקרנים שבאים לחזות בהתרחשות הכאוטית והמהנה הזו. המקומיים מאמינים שהפסטיבל מעניק מזל טוב לעיירה ולאנשיה, אבל נראה שהוא בעיקר משמח מאוד את הקופים.

Lopburi,thailand Nov,30,:,the,monkeys,enjoy,eating,local,fruits,,vegetables,salad,eggs,dessert
פסטיבל בופה הקופים, תאילנד | צילום: Shutterstock

ריקוד המתים - מדגסקר

ה-פאמאדיהאנה, או "הפיכת עצמות" היא מסורת מלגשית עתיקת יומית שבה משפחות מוציאות את שרידי יקיריהן, עוטפות אותן מחדש בבד נקי, ורוקדות עם הגופות לפני שהן מחזירות אותן לקבר. על פי האמונה, הטקס מסייע לרוחות להצטרף לאבות הקדמונים. בשנים האחרונות חלה ירידה בקיום המנהג הזה, עקב שינויים חברתיים-תרבותיים במדגסקר. בנוסף, ממשלת מדגסקר הביעה חשש מהתפשטות מגפת ראות, והטילה מגבלות על הנוהג הזה, אך מסורת היא מסורת, ועל פי הדיווחים רבים מתעלמים מההנחיות.

Antsirabe,,vakinankaratra,,madagascar, ,august,25,,2019:,residents,of,the
פאמאדיהאנה, מדגסקר | צילום: Shutterstock