9 שנות מאסר לאישה שגנבה כנפי עוף בשווי 1.5 מיליון דולר

הונאת כנפי העוף הגדולה: אישה בת 66 מאילינוי נתפסה לאחר שגנבה כנפי עוף בשווי כולל של 1.5 מיליון דולר. בית המשפט גזר עליה 9 שנות מאסר

Chicken Wings
ורה לידל | צילום: Cook County States Attorneys, Cook County States Attorneys

כנפי עוף הם מאכל פופולרי ואהוב במיוחד, לכן קשה לשפוט את ורה לידל, מנהלת שירותי המזון של מחוז בתי הספר בהראווי, אילינוי, שגנבה כנפי עוף בשווי כולל של 1.5 מיליון דולר.

לכתבות נוספות

לידל, בת 66, עבדה כמנהלת שירותי המזון של מחוז בתי הספר בהארווי במשך יותר מעשור. התלמידים הלומדים בבתי הספר בהם סיפקה את שירותי המזון מגיעים מאוכלוסיות חלשות, אך לידל בכל זאת החליטה לנצל את מעמדה ולהזמין כמויות אדירות של כנפי עוף על חשבון תקציב המזון של המחוז.

הונאת כנפי העוף של לידל החלה בשיא תקופת הקורונה. על התלמידים נאסר להיות נוכחים פיזית בבתי הספר, אך שירות המזון המשיך לספק ארוחות חמות ואפשר להורים לאסוף את המנות לתלמידים שלמדו מרחוק.

Cook County Sheriffs Office 2
ורה לידל | צילום: Cook County Sheriffs Office

על פי האישומים, לידל ניצלה את המצב והזמינה כנפי עוף באמצעות כספי בתי הספר. אך על פי הנהלים, כנפי עוף מלכתחילה לא אמורות להיות מוגשות לתלמידים משום שהן מכילות עצמות. לידל אספה את הכנפיים מהספקים ולקחה אותן בטנדר שלה לצרכיה האישיים.

התרמית התגלתה לאחר ביקורת שגרתית שנערכה וגילתה כי תקציב המזון עמד על 300,000 דולר למרות ששנת הלימודים לא הייתה קרובה להסתיים. במהלך הבדיקה התגלו חשבוניות חתומות על ידי לידל עבור כמויות מוגזמות של כנפי עוף.

המקרה נחקר על ידי משרד התובע של מחוז קוק ולידל הואשמה בגניבה. במהלך המשפט עלו להעיד עובדי ספקית המזון שאישרו כי הם הכירו היטב את הנאשמת, זאת בשל הכמות העצומה של כנפי עוף שהיא נהגה לרכוש.

אולי יעניין אותך גם: האיש שנעצר לאחר שהשליך עוף מטוגן על אחותו: לא רציתי עוף

לידל הודתה באשמה ובית המשפט גזר עליה 9 שנות מאסר. כעת נותר לה רק לקוות שקפיטריית הכלא מגישה את המאכל האהוב עליה.