הרופאים מזהירים: אל תשתמשו בצואה כמסכת פנים

משפיענית רשת מברזיל עוררה סערה לאחר שהדגימה כיצד היא משתמש בצואה של עצמה בתור מסכת פנים. לטענתה המסכה מטיבה עם העור, אך הרופאים מודאגים מפני הסכנות הבריאותיות שעלולות להיגרם כתוצאה מזיהומים אפשריים

Poo Face 5
דבורה פיישוטו | צילום: מתוך הרשתות החברתיות

דבורה פיישוטו, אושיית אינסטגרם בת 31 מברזיל, הצליחה לזעזע את כולם כאשר שיתפה את 650 אלף העוקבים שלה בשגרת הטיפוח הלא-שגרתית שלה.

לכתבות נוספות

המשפיענית הסבירה כי היא קראה באינטרנט שמסכת צואה יכולה לסייע במניעת הזדקנות העור, ולכן החליטה לנסות זאת בעצמה. בסרטון שהפך לוויראלי פותחת פיישוטו קופסת צואה קטנה ומורחת את תכולתה על פניה. היא משתמש באטב על מנת להסוות את הסירחון בזמן שהיא משאירה את שכבת הצואה על פניה במשך מספר דקות לפני שהיא שוטפת אותה. "זה עבד בשבילי והעור שלי הפסיק להתקלף!" אמרה פיישוטו בשמחה.

אבל לפני שאתם רצים לשירותים לנסות את הטיפול החדש, כדאי שתדעו שהסרטון הטריד רופאים ומומחי קוסמטיקה בכל רחבי העולם. ד"ר סופי מומן, יועצת לרופאת עור מלונדון, אמרה כי מדובר בטרנד המוזר ביותר בו נתקלה. "אין שום תועלת מדעית לעור שלך בשימוש בצואה כמסכת פנים" היא פסקה והזהירה מפני "זיהומים, חיידקים ויראליים, הרעלת מזון ואדמומיות בעור".

טונק טיריאקי, מנתח פלסטי הזהיר גם הוא מפני הסכנות הטמונות במריחת צואה על הפנים: "צואה כילה שפע של חיידקים, וירוסים וטפילים, כולל אשריכיה קולי, סלמונלה, והלמינת'ים שעלולים לגרום לזיהומים ולמחלות חמורות. מריחה של צואה על הפנים שלכם יכולה להחדיר את הפתוגנים האלה לגופכם דרך חתכים קטנים, שפופים או ריריות, מה שעלול להוביל לזיהומי עור קשים או מחלות מערכתיות".

אולי יעניין אותך גם: שווה ביקור: הכירו את מוזיאון הקקי החדש שנפתח באריזונה

זו לא הפעם הראשונה שפיישוטו נוקטת באמצעים קיצוניים על מנת לטפח את עור הפנים שלה. בעבר היא שיתפה כי היא משתמש בדם הווסת שלה כדי לרכך את עור הפנים שלה.