היסטוריה בדרום קוריאה: שיטת חישוב הגיל תשתנה - כולם יהפכו לצעירים יותר

בשורה מרעננת למדינה האסייתית: שיטת חישוב הגיל המסורתית במדינה תשתנה ביוני 2023 ותהפוך להיות זהה לשיטה הבינלאומית. התוצאה - כל תושבי המדינה יהפכו לצעירים בשנה או שנתיים

זמן צפייה: 04:42

תושבי דרום קוריאה שמחו לשמוע השבוע כי הפרלמנט המקומי אישר חוק אשר מבטל את מערכות חישוב הגיל המסורתיות שהיו נהוגות במדינה במשך עשרות השנים, וכעת עם המעבר לשימוש במערכת חישוב הגיל הבינלאומית יהפכו כל הדרום קוראינים לצעירים יותר בשנה או בשנתיים, בהתאם לספירה.

כתבות נוספות

אז איך זה עבד עד עכשיו?

דורין מיה גינזבורג , דוגמנית, שחקנית ומשפיענית רשת ישראלית שגרה בסיאול, התראיינה לאולפן "העולם הבוקר" והסבירה כך: "את הספירה מתחילים מהרגע בו נוצר העובר ועד הלידה - כלומר ברגע בו התינוק נולד הוא כבר בן תשעה חודשים. לאחר מכן בראשון לינואר לכל אחד במדינה מתווספת עוד שנה לגילו".

הסתבכתם? קבלו דוגמא: תינוק שנולד בחודש דצמבר שמתרחש כעת, יחגוג לפי הספירה המקומית יום הולדת שנתיים בעוד כחודשיים ולאחר שינוי הספירה גילו ישתנה לשלושה חודשים בלבד.

מיה ממשיכה ומספרת שמנהג משונה זה היה נהוג בעבר בכל אסיה אך עד היום נשאר רק בדרום קוריאה וטיוואן.

למה הגיע השינוי כעת?

על פי מיה, השינוי הגיע מכמה סיבות, קודם כל הרצון להתקרבות למערב. הדבר השני הוא הבלבול שזרים חשים בקוריאה וגם הבלבול שקורה כאשר דרום קוראינים מצטרפים לפרויקטים גלובליים.

הבעיה הרצינית ביותר שגרמה לפרלמנט להבין שהשינוי הוא הכרחי הגיעה בעת משבר הקורונה, כאשר מסמכים שונים עבדו לפי מערכות חישוב גיל שונות כך שיצא למשל שיש אנשים שלא היו זכאים לקבל חיסונים - אך עדיין היו צריכים להציג תעודות מתחסן.

מיה מוסיפה ואומרת: "כיף להרגיש צעירים יותר, האנשים פה תמיד העדיפו להציג את הגיל הצעיר ולא המקורי והיו משתמשים בשנה שלהם כדי לתאר את גילם ולא במספר הגיל. אני מאמינה שיקח זמן עד שהתושבים יתרגלו לשינוי והוא יושרש באופן סופי".

כעת, התוצאה היא שאזרחי דרום קוריאה יקומו ביוני 2023 מאושרים וצעירים בשנתיים יותר, ואנחנו שואלים את השאלה - מתי אנחנו נהפוך לצעירים יותר?