מחדל תוספי התזונה: מכילים דגים נדירים המצויים בסכנת הכחדה

חברת סטארט-אפ מקסיקנית מואשמת במכירה לא חוקית של תוסף בריאות העשוי מדגים נדירים המצויים בסכנת הכחדה

Harbour,porpoise,or,phocoena,phocoena
ואקיטה, מין זה מצוי בסכנת הכחדה חמורה | צילום: Shutterstock

פעילי זכויות בעלי חיים זועמים לאחר שהתגלה כי חברת הסטארט-אפ The Blue Formula המייצרת ומשווקת תוספי תזונה, משתמשת בדגי טוטאבה בשביל לייצר את המוצרים שלה. מדובר במין המצוי בסכנת הכחדה, וככזה הוא מוגן על פי החוק הבינלאומי. החברה משווקת את הדגים הנדירים כאבקה עשירה בקולגן המיועדת לצריכה בערבוב עם מים.

כתבות נוספות:

דגי הטוטואבה מוגנים על פי חוק המינים בסכנת הכחדה בארה"ב מאז 1979 והם אינם חוקיים לסחר במסגרת האמנה לסחר בינלאומי במינים בסכנת החכדה של החי והצומח, עליה חתומות גם מקסיקו וגם ארה"ב.

Chinese,dried,food,dried,fish,gas,bladder,in,lantau,island,
שלפוחית טוטואבה מיובשת. נחשבת למעדן בסין | צילום: Shutterstock

The Blue Formula טוענת להגנתה כי הדגים מוחזקים בחווה ברת קיימא עם היתרי רבייה. עם זאת, קבוצות סביבתיות מערערות על כך ומציינות כי לחווה אין אישור לייצוא מסחרי של הדגים.

מחריד: נותרה קטעות גפיים לאחר שאכלה דג אמנון

הנושא הזה אינו עוסק רק בטוטובה, אלא קשור גם בעקיפין לואקיטה – מין נדיר וחמוד הדומה לדולפין, אשר נלכד לעיתים תכופות ברשתות הדיג של הטוטאבה וגם הוא מצוי בסכנת הכחדה. יתרה מכך, הביקוש הרב למוצרי טוטאבה בשווקים באסיה, בהם שלפוחית השתן שלהם נמכרת כמעדן, הניע שוק שחור רווחי למדי.

ארגונים סביבתיים, כולל המרכז לגיוון ביולוגי והמועצה להגנה על משאבים לאומיים הגישו תלונה נגד החברה והעלו חששות לגבי שיטות מסחר בלתי חוקיות אפשריות. The Blue Formula טרם הגיבו להאשמות.