אירוני: תחנת כיבוי אש שלא הותקנו בה גלאי עשן עלתה בלהבות

תחנת כיבוי חדשה שנחנכה לאחרונה בשטאדטלנדורף עלתה בלהבות. השריפה גרמה לנזק בשווי מוערך של מעל 20 מיליון אירו. התושבים זועמים: מדוע לא הותקנו גלאי עשן במבנה התחנה?

Depressed,and,tired,firefighter,near,fire,truck.
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

כאשר תחנת כיבוי האש החדשה שטאדטלנדורף נפתחה לראשונה היא הוכתרה על ידי העיתונים המקומיים כ-"מודרנית, חדשנית ומתקדמת". התחנה הייתה גאוות העיר שהשקיעה בה עשרות מיליוני אירו.

לכתבות נוספות

אך למרבה האירוניה, ביום רביעי האחרון פרצה שריפה במבנה התחנה והותירה את הכבאים נבוכים. השריפה התפשטה במהירות בכל הבניין. כ-170 צוותי כיבוי, בהם גם חברי חטיבת המתנדבים המקומית, נאבקו במשך שעות בלהבות שנסקו עד לגובה של 10 מטרים מגג התחנה.

כשהעשן התפזר, התגלו גם מימדי האסון. באורח נס לא היו נפגעים בגוף או בנפש, אך השריפה הרסה לחלוטין עשרה כבאיות והותירה פגיעה משמעותית ביכולות המבצעיות של שירותי החירום העירוני. עלות הנזק המוערכת היא בין 20 ל-24 מיליון אירו, סכום שיכול היה אולי להיחסך לו מערכת גילוי וכיבוי האש הייתה מתריעה על השריפה.

אז מדוע לא פעלה האזעקה כשפרצה השריפה? הסיבה לכך מרתיחה כרגע את ציבור התושבים בשטאדטלנדורף - היא מעולם לא הותקנה. תחנת הכיבוי נמצאת בבעלות העירייה ולכן היא פטורה מחובת התקנת מערכות למניעת שריפה.

אולי יעניין אותך גם: שלושה ארנבים שנלכדו בשריפה ניצלו

לארס שפר, מפקח הכבאות המחוזי, סיכם את התקרית המביכה ואמר: "זה סיוט של כל כבאי. אף אחד לא רוצה לכבות את תחנת הכיבוי של עצמו".