סטודנטים לרפואה נתקלו במקרה נדיר של גבר שנולד עם 3 איברי מין

סטודנטים שערכו נתיחה שלאחר המוות בגופת גבר בן 78 גילו מקרה נדיר של טריפליה - מצב בו לאדם זכר ישנם 3 איברי מין. למרות שמדובר בתסמונת נדירה ביותר, סביר להניח כי האיש לא היה מודע למצבו במהלך חייו

3 Penises B
טריפליה | צילום: Journal of Medical Case Reports

לרוב, תינוקות זכרים נולדים עם איבר מין יחיד, זהו המצב הטבעי והרגיל. על פי ההערכות, 1 מכל 6 מיליון תינוקות זכרים נולד עם שני איברי מין. לתופעה נדירה זו קוראים דיפאליה, היא תועדה לראשונה בשנת 1609, ומאז נצפתה רק בכ-100 מקרים.

תופעה נדירה אף יותר היא טריפליה - מצב בו לגבר זכר יש שלושה פינים. עד כה היה ידוע על מקרה אחד של טריפליה, שהופיעה בתינוק שנולד בעיראק בשנת 2020.

אך לאחרונה, ולגמרי במקרה, גילו סטודנטים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ברמינגהם, מקרה נדיר של טריפליה במהלך נתיחת גופה של גבר בן 78.

3 Penises 2
טריפליה | צילום: Journal of Medical Case Reports

על פי הפרסומים של כתב העת המדעי Journal of Medical Case Reports, במבט ראשון איבר המין של הגבר היה נראה נורמלי לחלוטין. אך לאחר בדיקה מדוקדקת גילו המדענים שני איברי מין קטנים בתוך שק האשכים, שאחד מהם אפילו היה מחובר לאותו צינור שופכה יחד עם "הפין הראשי".

החוקרים הסבירו כי הפין מתפתח מחלק מפקעת המין, ומושפע מהורמון הנקרא DHT. כאשר ישנן בעיות גנטיות המשפיעות על קולטני ההורמונים, יכולה להיווצר התפתחות חריגה של איבר המין. במקרה המדובר, ייתכן שהיו שלוש פקעות פין. צינור השופכה נוצר לראשונה בפין השני, אך כאשר הוא לא התפתח במלואו, הוא עבר לפין הראשי. הפין השלישי הוא רק שארית מהפקעות הנוספות.

אולי יעניין אותך גם: אכל פטריית הזיה וכרת לעצמו את איבר המין עם גרזן

על פי החוקרים, סביר להניח שהגבר לא היה מודע למצבו המיוחד מכיוון שמנקודת מבט חיצונית איבר המין שלו נראה נורמלי לחלוטין. עם זאת, ייתכן כי הוא סבל מדלקות ובעיות בתפקוד המיני במהלך חייו.