סטודנט רעב הוריד יצירת אומנות בשווי 120 אלף דולר ואכל אותה

היצירה, שנקראת קומיקאי, הייתה חלק מתערוכתו של האמן האיטלקי מאוריציו קטלאן במוזיאון לאמנות בסיאול, והורכבה מבננה בשלה שהודבקה לקיר. תגובתו של הסטודנט הייתה: "הייתי רעב" | צפו בתיעוד

בננה
יצירת האומנות "הקומיקאי" | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

האמן האיטלקי המפורסם מאוריציו קטלאן הפך לקורבן של יצירתו האמנותית בסוף השבוע האחרון, לאחר שסטודנט דרום קוריאני רעב אכל בננה שהייתה חלק מאחת העבודות המפורסמות ביותר שלו.

כתבות נוספות

הסטודנט לאמנות נו יון סו, מהאוניברסיטה הלאומית של סיאול, קרע את הבננה מהקיר בביקורו במוזיאון, וזלל אותה מול הקהל ההמום ומצלמה דלוקה, בסרטון שכבר הספיק להפוך ויראלי.

הסטודנט זולל את הבננה | צילום: צילום מסך מתוך יוטיוב

מחירה של היצירה נאמד על לא פחות מ-120 אלף דולר, ויש המתמחרים אותה במחירים גבוהים אף יותר

צפו בתיעוד

בסרטון ניתן לראות שבזמן שנו מוריד את הבננה מן הקיר, צעקות של "סליחה" נשמעות, אך הוא מתעלם, ממשיך באכילה, ואפילו מחזיר את קליפת הבננה למקומה.

הסטודנט הצעיר חשף מאוחר יותר שהוא ראה בעבודתו של מר קטלאן מרד נגד סמכות מסוימת. "ביצעתי מרד נגד המרד", אמר ל-תחנת הטלוויזיה המקומית. "פגיעה ביצירה יכולה להיראות גם כיצירת אמנות בפני עצמה, חשבתי שזה יהיה מעניין... הבננה לא שם כדי שנאכל אותה?"

כאשר הודיעו לאמן קטלאן על התקרית הוא אמר: "אין לי בעיה עם האירוע בכלל".

מאוריציו קטלקט
האמן מאוריציו קטלקט | צילום: shutterstock

זו לא הפעם הראשונה שמישהו חושב שיצירות האמנות של קטלאן בשלות לקטיף, כאשר גם ב-2019 אמן אחר החליט להתגרות במזל ולאכול את הבננה שעל הקיר, מי יודע אולי זה המסר האמיתי מאחורי היצירה המפורסמת

בכל מקרה כעת התצוגה ממשיכה להיות במוזיאון בסיאול עד ה-16 ביולי, כאשר הבננה אם תהיתם, מוחלפת פעם ביומיים שלושה.