זה גובה הקנס של הספר שהוחזר לספרייה באיחור של 120 שנה

ספר הרפתקאות שהושאל מהספרייה הציבורית של קרבונדייל בפנסילבניה הוחזר באיחור של 120 שנה. המשאיל המקורי כנראה כבר אינו בין החיים אבל חוק זה חוק

Going,crazy,,mad,and,insane,,wild,,stress,and,agression,,shame,
הספר הוחזר לספריה באיחור של 120 שנה | צילום: Shutterstock

כולם מכירים את 3 כללי הזהב של כל ספרייה שמכבדת את עצמה: שמרו על השקט, אל תכניסו מזון ומשקאות והכי חשוב - החזירו את הספרים בזמן. קוראים אשר יחזירו את הספרים המושאלים באיחור צפויים לשאת בקנס, בדרך כלל תשלום סמלי שנועד להניא אנשים מלהתמהמה בהחזרת הספרים. לרוב הספרים מוחזרים באיחור של כמה שבועות, במקרים קיצונים באיחור של חודשיים או יותר. אך השבוע הספרייה הציבורית של קרבונדייל בפנסילבניה עדכנה על ספר שהוחזר לספרייה באיחור חריג במיוחד.

כתבות נוספות:

עותק ישן ומאובק של הספר "The Cruise of the Esmeralda" מאת סופר ההרפתקאות הארי קולינגווד, מצא את דרכו חזרה אל הספרייה הוותיקה. הספר הישן עדיין נשא כיס נייר בפנים הכריכה ובו פירוט של חוקי הספרייה וכרטיס הספרייה שהונפק למשאיל בשם הוראס שורט. הוראס שאל את הספר בשנת 1904 ומאז נעלמו עקבותיו. על פי חוקי הספרייה, איחור של 43,641 ימים גורר בעקבותיו קנס בסך 10,910 דולר. אאוץ'.

הארי קולינגווד חובב סיפורי ההרפתקאות כנראה כבר איננו בין החיים, אך הוא ודאי היה שמח לשמוע שבספריית קרבונדייל החליטו לוותר על הקנס. הספר נמסר בחזרה לספרייה על ידי ספריית האולי, גם היא בפנסילבניה, שהחליטה להשיב את הספר לבעליו המקוריים.