מנהיג צפון קוריאה בכה במהלך נאומו: "עלינו לפתור זאת יחד עם האמהות שלנו"

קים ג'ונג און תועד לאחרונה במהלך כנס לאומי בפיונגיאנג כשהוא מפגין רגשות ובוכה באמצע נאומו. האירוע התרחש על רקע המשבר אליו נקלעה צפון קוריאה

קים ג'ונג און בוכה
קים ג'ונג און ב"כנס האימהות" | צילום: צילום מסך

במהלך נאומו בכנס לאומי בפיונגיאנג, עלה לנאום המנהיג העליון של צפון קוריאה, קים ג'ונג-און. המנהיג הנערץ התקבל במחיאות כפיים סוערות, אך הדברים שהוא נשא נגעו למשבר דמוגרפי איתו מתמודדת המדינה: שיעור הילודה ההולך ומתדרדר בצפון קוריאה.

כתבות נוספות:

במהלך נאומו, הדגיש קים את חובתן הפטריוטית של נשים בהיפוך שיעור הילודה היורד, וקשר אותו עם חוסנה ועתידה של המדינה האוטוריטאית: "עצירת הירידה בשיעורי הילודה ומתן טיפול וחינוך טובים לילדינו היא בעיה שעלינו לפתור יחד עם האמהות שלנו". בנוסף, הזהיר במהלך נאומו מפני השפעות זרות וקרא להורים להדריך את ילדיהם לעבודה למען המדינה ולעודד אותם להימנע מהתנהגויות שאינן "הסגנון שלנו", כדבריו.

המעמד ריגש את קים, שבעצמו אב לשלושה, שלא הצליח לעצור את הדמעות. הוא מחה את דמעותיו במטפחת בעוד הקהל, המורכב מאלפי נשים, התרגש יחד איתו.

North Korea's Leader Kim Jong Un Attends The 5th National Meeting Of Mothers In Pyongyang
כנס האימהות בצפון קוריאה | צילום: רויטרס

על פי ההערכות של יריבתה, קוריאה הדרומית, וכן קרן האוכלוסיה של האו"ם והבנק העולמי, שיעור הפריון של צפון קוריאה נמצא במגמת ירידה משמעותית. בשנות ה-60 עמד הפריון הצפון קוריאני על 4 ילדים לאישה, וכיום הוא עומד על סביבות 1.8. במדינה הנשענת על כוח עבודה זול, מדובר בסכנה קיומית. על מנת להלחם במגמה השלילית החלה צפון קוריאה להציע הטבות למשפחות עם שלושה ילדים או יותר, כולל דיור, מזון וחינוך מסובסד.