רכב אוטונומי של Waymo הוצת על ידי המון זועם

מכונית אוטונומית של Waymo הוצתה בצ'יינה טאון של סן פרנסיסקו. המונים תקפו את המכונית, ניפצו את חלונותיה, והציתו אותה באמצעות זיקוקי דינור

המכונית שהוצתה | צילום: X: Friscolive415

במהלך מוצ"ש האחרון התרחשו מהומות בצ'יינה טאון בסן פרנסיסקו. בסביבות השעה 21:00 התנפלו המונים על מונית אוטונומית ברחוב ג'קסון. הם הקיפו את המכונית, שברו את החלונת שלה והשליכו פנימה זיקוקים. למרבה המזל לא היו נוסעים בתוך הרכב ואיש לא נפגע.

משטרת סן פרנסיסקו חוקרת את המקרה. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ניתן לראות כיצד התושבים מתקהלים סביב המכונית, חלקם מרססים עליה כתובות גרפיטי. בסופו של דבר המכונית עלתה באש ונהרסה כליל.

ב-Waymo, החברה העומדת מאחורי המונית האוטונומית, אמרו כי הם עובדים מול הגורמים הרלוונטיים על מנת לאתר את החשודים בהצתה. הם סיפקו שהמכונית הורידה נוסע והתקדמה לנקודת האיסוף הבאה שלה כשהותקפה. כוחות הכיבוי הגיעו במהירות כדי לכבות את השריפה.

אולי יעניין אותך גם: הכירו את טונג טונג, ילדת הבינה המלאכותית הראשונה בעולם

התקרית התרחשה במהלך לילה עמוס מאוד בצ'יינה טאון סן פרנסיסקו, שחגגה את ראש השנה הירחי. כמות האנשים שהיו ברחובות הקשתה על כוחות הכבאות לטפל באירוע.

לא ברור מה עומד מאחורי המתקפה, אך ייתכן כי מדובר במחאה של התושבים כנגד תופעת המכוניות האוטונומיות שהחלו להציף את העיר בשנים האחרונות.