הכירו את טונג טונג, ילדת הבינה המלאכותית הראשונה בעולם

קבוצה של מדענים סינים הציגו את "ילדת ה-AI הראשונה בעולם. היא עדיין לא מוצעת למכירה, אך החוקרים שיצרו אותה מאמינים שהיא מייצגת את עתיד ההורות: "היא מבדילה בין טוב לרע, מבטאת עמדות בסיטואציות שונות ויש לה את הכוח לעצב את העתיד"

Tong Tong Beijing Institute
טונג טונג | צילום: Beijing Institute for General Artificial Intelligence

מהפכת הבינה המלאכותית ממשיכה להתפתח לכיוונים מוזרים, והפעם היא מביאה משהו שכנראה היינו צריכים לדעת שיקרה - תינוקת מתוקה וחמודה, אך מלאכותית לחלוטין.

כתבות נוספות

טונג טונג, תינוקת הבינה המלאכותית הראשונה בעולם, ערכה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת הטכנולוגיה היוקרתית Frontiers of General Artificial Intelligence Technology, שם היא הציגה את היכולות הייחודיות שלה.

Tong Tong Beijing Institute
טונג טונג | צילום: Beijing Institute for General Artificial Intelligence

טונג טונג אינה דומה למערכות ה-AI הרגילות שאתם מכירים, אלא מהווה קפיצת מדרגה משמעותית אל עבר בינה מלאכותית כללית (AGI), כזו שלא רק מבינה שפה טבעית אלא גם מסוגלת להבין, ללמוד, וליישם ידע במגוון רחב של משימות.

אולי יעניין אותך גם: עיצבו דוגמנית AI ועכשיו חשבון האינסטגרם שלה מייצר 10,000 יורו בחודש

טונג טונג מסוגלת ללמוד באופן אוטונומי, להביע ולזהות רגשות ולקיים אינטרקציה עם בני אדם באמצעות שיחה, מחוות והבעות פנים. היא מפגינה התנהגויות ואינטליגנציה ברמה של ילדים בני 3 עד 4. יוצריה במכון ביינג'ינג לבינה מלאכותית כללית הסבירו כי היא משפרת באופן מתמיד את היכולות שלה באמצעות אינטרקציה וחקירה.

האם טונג טונג מציגה בפנינו הצצה לעתיד שבו הורים מאמצים תינוקות רובוטיים, כאלה שאפשר לאתחל אם שורטים אותם בטעות? ימים יגידו.