אישה תובעת 5 מיליון דולר - בגלל שלמק אנד צ'יז שלה לקח יותר מ-3 דקות להתבשל במיקרו

אישה בארצות הברית תובעת את חברת המזון האמריקאית, קראפט היינץ, על 5 מיליון דולר רק בגלל שלמק אנד צ'יז הביתי שלה לקח יותר זמן להתבשל ממה שצוין על האריזה

מק אנד צ'יז | צילום: shutterstock

אמנדה רמירז מדרום פלורידה הגישה את התביעה ב-18 בנובמבר. בתביעה היא האשימה את קראפט היינץ, יצרנית אריזות המק אנד צ'יז, בהטעית הלקוח ובשיטות סחר בלתי הוגנות.

רמירז טענה שהחברה הפרה את החוק הפדרלי בכך שטענה שאריזות המק אנד צ'יז המיועדות למיקרוגל לוקחות 3.5 דקות בלבד להכנה. לפי הוושינגטון פוסט, היא טענה שהחברה התעסקה בפרסום כוזב ובהפצת מידע מטעה.

כתבות נוספות

"צרכנים שיראו 'מוכן תוך 3.5 דקות' יאמינו שהוא מייצג את משך הזמן הכולל שלוקח להכנת המוצר, כלומר מרגע פיתיחתו ועד לרגע שהוא מוכן לצריכה", טענה תלונתה.

Indianapolis, ,circa,february,2021:,kraft,macaroni,and,cheese,display.
האריזות של חברת היינץ | צילום: shutterstock

רמירז הוסיפה וטענה שקראפט היינץ. הצליחה לגבות מחיר "פרימיום" - 10.99 דולר לשמונה מארזים - בטענה שהחטיף לוקח רק 3.5 דקות להכנתו. בתביעתה היא הציגה את השלבים בגב האריזה ואמרה כי ההנחיות "מראות ש-3 דקות וחצי הן רק משך הזמן להשלמת אחד מן השלבים".

בתלונה נכתב כי תווית אמיתית הייתה מציינת שלוקח למוצר 3.5 דקות להתחמם במיקרוגל. לפי הוושינגטון פוסט, התביעה האשימה את החברה בהונאה, פרסום כוזב ומטעה, הפרת אחריות מפורשת, רשלנות ומצג שווא והתעשרות לא צודקת, יחד עם הפרות של חוקים האוסרים על שיטות סחר מטעות ובלתי הוגנות.

מנגד, קראפט היינץ הוציאה הודעה כי היא מודעת ל"תביעת קלות הדעת" ו"תתגונן בתוקף מפני הטענות בתלונה".