האישה שגנבה אבנים מהאתר הארכיאולוגי: "לא ידעתי על הקללה"

מנהל האתר הארכיאולוגי של חורבות העיר פומפיי חשף מכתב שקיבל מאישה שטוענת שחלתה בסרטן לאחר שגנבה מספר אבנים מן המקום. האישה החזירה את האבנים בתקווה להסיר ממנה את הקללה. מתברר שהיא לא הקורבן הראשון של "קללת פומפיי"

Gzuchtriegel Twitter
"תוך שנה חליתי בסרטן השד", המכתב שהתקבל במשרדי פומפיי | צילום: X: GZuchtriegel

מנהל האתר הארכיאולוגי של פומפיי, גבריאל זוכטריגל, פרסם מכתב משונה שהתקבל במשרדי הפארק לאחרונה. המכתב שהגיע יחד עם מספר אבנים, היה למעשה מכתב התנצלות של אישה שגנבה אבנים מבין ההריסות של העיר הרומית העתיקה.

כתבות נוספות:

על פי המכתב, האישה החליטה להחזיר את האבנים לאחר שנפגעה מ"קללת פומפיי" שמביאה מזל רע למי שלוקח דברים מהעיר ההרוסה.

אולי יעניין אותך גם: במשך שנים סגדו המקומיים ל"אבנים הקדושות" עד שהתגלתה האמת המפתיעה

"לא ידעתי על הקללה" כתבה האישה האנונימית. "לא ידעתי שאסור לי לקחת אבנים. תוך שנה חליתי בסרטן השד. אני אישה צעירה ובריאה והרופאים אמרו שזה פשוט 'מזל רע'. בבקשה קבלו את התנצלותי ואת האבנים הללו".

חיפוש מהיר בגוגל אודות "קללת פומפיי" מגלה כי זו לא הפעם הראשונה שתיירים מחזירים פריטים מקוללים שנלקחו ללא רשות מן העיר העתיקה. לפני מספר שנים אישה בת 36 שלחה למשרד התיירות של פומפיי חבילה עם פסיפס ופיסות חרס לאחר שלדבריה ספגה "אנרגיות שליליות" ובריאותה נפגעה. במקרה אחר בני זוג בריטים שלחו גם הם בחזרה אבנים שנלקחו יחד עם מכתב התנצלות.

אולי יעניין אותך גם: מדענים חוששים לפתוח בקבוקי מכשפות שנמצאו בחופי מקסיקו - ויש להם סיבה טובה

פומפיי היא עיר רומית עתיקה שנחרבה בהתפרצות הר געש בשנת 79 לספירה. האסון הביא לכך שהעיר נקברה תחת שכבות של אפר געשי, והיא התגלתה מחדש רק בשנת 1710. חורבות העיר הוכרזו כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו, והעיר הפכה לאחד ממוקדי התיירות החשובים באיטליה.