איך לא שמנו לב לזה עד היום? לשתי המדינות האלה יש את אותו הדגל!

השבוע גורי אלפי גילה שלרומניה ולצ'אד יש דגלים כמעט זהים. גם אנחנו לא הצלחנו להירגע מהתגלית המפתיעה הזאת, במיוחד לאור העובדה ששתי המדינות הללו כל כך רחוקות אחת מהשנייה. איך זה ייתכן?

זמן צפייה: 07:29

דגלים לאומיים הם מקור גאווה של אזרחים רבים ברחבי העולם. כל מדינה בוחרת לעצמה דגל שיסמל עבורה לא רק ייצוג חזותי של ריבונתה, אלא גם תזכורת להיסטוריה הייחודית שלה והערכים התרבותיים בהן היא מחזיקה. אז איך זה קרה שגם לרומניה וגם לצ'אד יש (כמעט) את אותו הדגל?

כתבות נוספות:

גם דגל רומניה וגם דגל צ'אד מורכבים משלושה פסים אנכיים של כחול, צהוב ואדום. ממרחק כמעט ולא ניתן להבחין ביניהם, אבל יש הבדל קטן בגוון של הצבע הכחול.

צ'אד אמצה את הדגל שלה עם הכרזת עצמאותה בשנת 1960. צבעיו של הדגל נבחרו על מנת לשלב את צבעי דגל צרפת עם צבעים המזוהים עם אפריקה. הצבע הכחול מסמל את התקוה, השמיים וימת צ'אד שהיא גוף המים הגדול במדינה. הצבע צהוב מסמל את השמש, ואת מדבר סהרה המכסה את מרבית שטחה של המדינה, והצבע האדום מסמל את הדם שנשפך בדרך להקמת המדינה.

[brightcove_iframe video_id='shows-whatever-is-possible-all-clips-13-part-01' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1bmcnafp' duration='271']

דגל רומניה כטריקולור הופיע בתחילת המאה ה-19. הצבעים נבחרו כדי לייצג את שלוש הנסיכויות: טרנסילבניה (כחול), וולאכיה (צהוב) ומולדביה (אדום). עד המהפכה הרומנית ב-1989 היה על הדגל סמל גדול במרכזו בצבע צהוב גדול, מה שהבדיל אותו מן הדגל של צ'אד. אך לאחר המהפכה החליטו הרומנים לוותר על הסמל שזוהה עם המשטר הקומוניסטי, ולמרות שהם היו מודעים לקיומו של הדגל של צ'אד, זה לא כל כך הפריע להם.

אולי יעניין אותך גם: מנהיג צפון קוריאה בכה במהלך נאומו: "עלינו לפתור זאת יחד עם האמהות שלנו"

מעניין לציין שבשנת 2004 הגישה שגרירות צ'אד במוסקבה מחאה רשמית לאומות המאוחדות ודרשה מהן שלא להניף את דגל רומניה, שלטענתה נגנב מצ'אד. התביעה הזו נענתה בשלילה תחת הנימוק שרומניה בחרה בצבעי הדגל שלה קרוב למאה שנה לפני הקמת צ'אד. כנראה שהקונפליקט הזה לא יגיע לבית המשפט הבין לאומי בהאג.