טרנד הטיקטוק שמטריד את דרום קוריאה: "אל תאכלו קיסמים מטוגנים"

טרנד חדש בטיקטוק מטריד את משרד הבריאות בדרום קוריאה – אכילת קיסמים מטוגנים. מדובר בקיסמים מתכלים ידידותיים לסביבה, אך צריכה מרובה של החומר סורביטול, שמהווה את אחד המרכיבים בקיסמים, עלולה לגרום לבעיות בריאותיות

The Dish "fried Green Toothpick" Which Went Viral Following A Social Media Trend, Against Which South Korea's Food And Drug Safety Authorities Have Issued Warnings, Is Placed On A Plate, In Busan
קיסמי שיניים מטוגנים | צילום: רויטרס

משרד הבריאות של דרום קוריאה מוטרד בעקבות טרנד חדש שבו צעירים מטגנים קיסמי שיניים ואוכלים אותם. מדובר בקיסמים ידידותיים לסביבה שנפוצים מאוד במזרח אסיה. הם עשויים מעמילן תירס או בטטה, ומתכלים באופן טבעי.

הטרנד, שהפך למאוד פופולרי בשבועות האחרונים, מזמין את הגולשים לטגן את הקיסמים ולפזר עליהם אבקת גבינה. סדרות רשת רבות בדרום קוריאה מציגות מאכלים מוזרים שאנשים אוכלים, והחשש הוא שיותר ויותר צעירים יאמצו את המנהג הזה, שלפי משרד הבריאות עלול להוביל לסכנות בריאותיות.

הקיסמים הללו מכילים ממתיק שנקרא סורביטול. ניתן לצרוך אותו בכמויות קטנות ללא חשש, אך צריכה מוגזמת עלולה לגרום להקאות, שלשולים ודלקות.

אולי יעניין אותך גם: הודו: יונה שהוחזקה בשבי במשך 8 חודשים נוקתה מאשמת ריגול

זו לא הפעם הראשונה שטרנדים בטיקטוק מבהילים את רשויות הבריאות בעולם. בשנה שעברה רופאים נאלצו לפרסם אזהרה חמורה נגד שפשוף שמן קיק על העיניים בעקבות סרטונים ויראליים שונים שהפצירו בגולשים לנסות זאת כטיפול ליובש, קטרקט או לקות ראייה.