אופס: ארגון צדקה חילק להומלסים סוכריות עם כמות קטלנית של מת'

ניו זילנד: ארגון צדקה חילק בטעות סוכריות המכילות מתאמפטמינים שהיו בחבילות המזון שסופקו למחוסרי דיור. כמות הסם בכל סוכריה עלולה להיות קטלנית משום שהיא גדולה פי 300 מהכמות הרגילה אותה נוהגים לצרוך משתמשי הסם

Nz Drug Foundation
סוכריה שנמצאה המכילה סם מסוכן מסוג מתאמפטמין | צילום: NZ Drug Foundation

מיסיון העיר אוקלנד, ניו זילנד, הוציא הודעה חריגה לפי התגלה כי חבילות הסיוע לנזקקים שחולקו למחוסרי דיור נמצאו "סוכריות" שהיו למעשה בלוקים מוצקים של מתאמפטמינים העטופים בעטיפת ממתקים רגילה.

לכתבות נוספות

אנשי העמותה החלו לנסות ליצור קשר עם 400 האנשים שקיבלו את חבילות הסיוע. עד כה שלושה אנשים הובהלו לבית החולים לאחר שצרכו את הסוכריות, שהכילו כמות קטלנית של הסם המסוכן, הגדולה פי 300 מהכמות הרגילה אותה נוהגים לצרוך אלו המשתמשים בסם.

התקלה החמורה התגלתה לאחר שאחד האנשים שקיבלו את החבילה דיווח על כך שלסוכריות יש "טעם מצחיק". אנשי הצוות טעמו חלק מהסוכריות ופנו מיד לרשויות כשהבינו שמשהו אינו קשורה. איש צוות אחד הובהל לבית החולים לאחר מכן. דווח גם על גבר צעיר ועל ילד שטופלו בבית החולים, ושוחררו לאחר שמצבם השתפר.

אולי יעניין אותך גם: בן 17 גרם לרכבת לרדת מהפסים בשביל סרטון יוטיוב "מטורף"

הסוכריות נתרמו לעמותה מתישהו בששת השבועות האחרונים. לא ידוע כמה חולקו באותה תקופה וכמה מהן מכילות את הסם המסוכן. הרשויות מעריכות כי ככל הנראה מדובר בתוכנית הברחת סמים שהשתבשה, אך עדיין לא ידוע אופי והיקף הפעילות או כמה סוכריות מסוכנות מסתובבות כעת בשוק.