גן החיות בדבלין הביא יועצות הנקה לקופת אורנגאוטן

עובדי גן החיות בדבלין שמו לב שמוג'ור, נקבת אורנגאוטן, לא מניקה את הגור שלה שרק נולד. הפתרון שהם מצאו היה יצירתי - הם הביאו אימהות שילמדו את הקופה כיצד להניק. למרבה הצער, למרות שהניסוי מעניין, הוא לא ממש הצליח

Mojor 1
הדרכת הנקה למוג'ור | צילום: Dublin Zoo

הבשורה אודות ההריון של מוג'ור, נקבת אורנגאוטן בת 19, התקבלה בשמחה מרירה בקרב צוות גן החיות של דבלין. סיבו, בן זוגה של מוג'ור והאב המיועד, הלך לעולמו זמן קצר לפני כן בגיל 44. "זה קצת עצוב, אבל סיבו כן נתן מתנה אחרונה לעולם" אמר אמר אנתוני מק'קלור, העובד בגן החיות. "הוא הצליח להזדווג עם מוג'ור בלי שראינו".

לכתבות נוספות

הלידה התקיימה ב-31 ביולי, אבל ניכר היה שלמוג'ור אין אינסטינקט אימהי, זאת למרות שכבר ילדה בעבר שני גורים. אבל כעת, נראה היה שהיא פשוט לא מעוניינת - או לא יודעת איך - להניק את הגור החדש.

הנהלת גן החיות החליטה לפנות לליזי ריבס, מיילדת ויועצת הנקה מבית החולים הלאומי ליולדות בדבלין. ריבס מצאה פתרון יצירתי במיוחד - היא הביאה לא פחות מ-30 אימהות מניקות שיעבדו מסביב לשעון, במשמרות של שעתיים כל אחת, וידגימו למוג'ור כיצד יש להניק את הרך הנולד.

התקווה של ריבס הייתה שמוג'ור תעריך את המחווה ואולי אף תחקה אותה, משום שקופי אורנגאוטן הם חיה מאוד אינטליגנטית.

Mojor 2
הגור של מוג'ור | צילום: Dublin Zoo

"האם הראשונה שעזרה לנו הייתה חברתי נורה והתינוק שלה אלודי. מוג'ור התיישבה ליד החלון כשראשה בידה והיא התבוננה בנורה. היא הסתכלה בדיוק על מה שהיא עושה. זה היה לא ייאמן", סיפרה ריבס.

אך למרות המאמצים, בסופו של דבר הדרכת ההנקה לא עבדה. מוג'ור פשוט לא הניקה את הגור שלה. עובדי גן החיות החליטו להאכיל את הרך הנולד בבקבוק. מוג'ור מצדה כן ניקתה וטיפחה את הבן שלה, אך היא לא הצליחה להצמיד אותו אל שדה ולהניק אותו.

אולי יעניין אותך גם: התוכים בגן החיות לא הפסיקו לקלל - הפתרון של גן החיות היה גאוני

מגן החיות נמסר כי אין סיבה לדאגה. הגור, שעדיין אין לו שם, נמצא בידיים טובות. "אנחנו מטפחים אותו עד לנקודה בה יהיה גדול וחזק", נמסר. בשבועות הקרובים הוא ייפרד מאמו ויועבר לגן החיות לקופים בבריטניה.