נשלל תוארו של אלוף שחמט לאחר שעשה את צרכיו באמבטיה, אבל זו לא הסיבה היחידה

שחקן השחמט הסיני יאן צ'נגלונג זכה בפרס הגדול (כ-51,000 ש"ח) באליפות שהתקיימה בדצמבר, אך תוארו הוסר וכספי הזכייה נשללו ממנו לאחר שדווח כי עשה את צרכיו באמבטיה בבית המלון. הערכה: השחקן ניסה להעלים ראיות לאחר שרימה באמצעות חרוזים אנאליים

Timeless,beauty,with,this,black,and,white,bathroom,with,freestanding
אמבטיה, אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

כל מי שמכיר את עולם השחמט יודע שמדובר באחד מענפי הספורט הסוערים והמופרעים ביותר שיש. שונה בתכלית מהתדמית המרובעת והיבשה שיש לו בעיניי רבים. הסיפור הבא, שהתרחש בתחרות שחמט בסין, ממחיש זאת היטב.

כתבות נוספות:

זה היה אמור להיות יום המזל של יאן צ'נגלונג. השחקן בן ה-48 הצליח לגבור על עשרות מתמודדים באליפות שיאנג-צ'י (שחמט סיני) ולזכות בפרס הגדול - 100,000 יואן (כ-51,000 ₪). אך לרוע מזלו, התואר והפרס נשללו ממנו, והוא לא יכול להאשים אף אחד מחוץ את עצמו.

Shanghai,,china, ,december,01,,2012:,a,group,of,elderly,
שיאנג-צ'י, שחמט סיני (למצולמים אין קשר לכתבה) | צילום: Shutterstock

ביום שני השבוע הוציאה אגודת השיאנגצ'י הסיני (CXA) הודעה לפיה הם שוללים ממנו את תואר האליפות ואת כספי הפרס שלו בטענה של "שיבוש הסדר הציבורי" ו"התנהגות לא נאותה". מתברר כי יאן החליט לחגוג את נצחונו בערב שתייה עם חבריו, ודווח כי הוא עשה את צרכיו באמבטיה של חדר המלון. "יאן הזיק לרכוש המלון, הפר את הסדר הציבורי ופגע במוניטין של השחמט הסיני", אמרו באגודה.

אולי יעניין אותך גם: רב-אמן הנס נימן, מכחיש כי השתמש בצעצוע מין רוטט על מנת לרמות בטורניר שחמט

אך ייתכן שיש סיבה יותר עמוקה להחלטה של האגודה לשלול ממנו את התואר ואת הפרס. וכן, גם היא קשורה לחלקו האחורי של יאן. לאחר ניצחונו נפוצו שמועות על כך שהוא רימה באמצעות חרוזים אנאליים רוטטים, שהופעלו על ידי סייען שהפעיל אותם באמצעות אותות אלחוטיים. יש מי שחושד שהוא עשה מה שעשה על מנת להיפטר מן המכשיר.

יאן הכחיש את ההאשמות, ובאגודה נמסר כי לא ניתן להוכיח אם הוא רימה או לא. ובכל זאת, מצאו לנכון לשלול ממנו את התואר ואת הפרס הכספי בעקבות פגיעה ברכוש המלון.

ולא, לא מדובר בפעם הראשונה ששחקן שחמט מואשם ברמאות באמצעות חרוזים אנאליים. רק לפני כ-3 חודשים דיווחנו לכם על הנס נימן, שהואשם שרימה במשחק באופן דומה. כאמור, ענף השחמט הוא בהחלט ענף ספורט יוצא דופן.