תפתחו יומנים: זה התאריך בו ייערך גמר "אקס פקטור לאירוויזיון"

עכשיו אפשר לחשוף: גמר ה"אקס פקטור לאירוויזיון", בו ייבחרו הנציג והשיר שלנו לתחרות האירוויזיון 2022, ייערך ביום שבת, 5.2. ארבעה פיינליסטים יתמודדו על כרטיס הטיסה לטורינו שבאיטליה בחודש מאי

זמן צפייה: 01:21

המרוץ לבחירת הנציג והשיר הישראלים לתחרות האירוויזיון 2022 מתקרב לסיומו, כשהגמר הגדול של ה"אקס פקטור לאירוויזיון" ייערך ביום שבת, 5.2 וישודר ברשת 13. ארבעה מתמודדים יזכו להגיע למעמד המרגש, בו אחד מהם יוכתר כנציג הבא לתחרות האירופאית וינסה להביא את הגביע לישראל בפעם החמישית.

 

עוד במתחם "אקס פקטור לאירוויזיון":

דוז או בוז, תוכנית 3: הביצועים המיוחדים שעשו לנו את השבוע

סקר: מי נתן את הביצוע המצטיין ברבע הגמר השני?

אקס פקטור לאירוויזיון, פרק 31: מי יהיה המודח האחרון לפני חצי הגמר?

 

בשבוע הבא ייערך שלב חצי הגמר ב"אקס פקטור לאירוויזיון", בו ששת המתמודדים הסופיים יהפכו לארבעה בלבד כשאחד מהם ייצג את ישראל באירוויזיון 2022. המתמודדים שנשארו בתוכנית בשלב זה הם: אלי חולי, שחר עדוי, ענבל ביבי, ספיר סבן, אנה סטפני ומיכאל בן דוד.

השישייה הסופית
השישייה הסופית | צילום: נוי דקל

כל פיינליסט שיגיע לגמר ישיר שני שירים שיתמודדו על הזכות לייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב. שמונת השירים של ארבעת הפיינליסטים ייחשפו במשדר מיוחד בכאן גימל ובכאן דיגיטל, ומבין השירים שנכתבו והותאמו במיוחד לכל פיינליסט, הציבור יוכל לבחור שיר אחד. המשדר ישודר בתאריך 30.1,בשעה 12:00, ותנחה אותו מאיה אלקולמברה. במשדר יתארחו ארבעת הפיינליסטים ובתום המשדר תיפתח ההצבעה לקהל באתר וביישומון כאן.

בתאריך 3.2, יומיים לפני הגמר הגדול של ה"אקס פקטור לאירוויזיון", ישודר בכאן 11 המשדר החגיגי "השיר שלנו לאירוויזיון", בו ייבחר שיר אחד מתוך השניים שיציג כל פיינליסט. בחירת השיר תעשה על ידי השופטים, וועדה מקצועית והקהל מהבית.

העונה של "אקס פקטור לאירוויזיון" זוכה עד כה לממוצע של 13.1% רייטינג ו- 308 אלף צופים בכל פרק (אוברנייט+1), ולנתוני צפיות חסרי חסרי תקדים בעמוד היו טיוב לתכנית מוזיקה ישראלית, עם יותר מ 35 מיליון צפיות, ושהייה קבועה בעשירייה המובילה בטרנדים החמים. בלטו במיוחד ״עץ ירוק מפלסטיק״ שביצע עילאי אלמקייס עם 3.2 מיליון צפיות, ו״שמש״ שביצעה לינט עם יותר מ 1.3 מיליון צפיות.

 

ישראל החלה להשתתף בתחרות האירוויזיון בשנת 1973, כשאילנית עלתה לבמה עם השיר "אי שם" וסיימה במקום הרביעי. ישראל רשמה לזכותה ארבעה נצחונות עד היום: "אביניבי" (יזהר כהן, 1978), "הללויה" (חלב ודבש, 1979), "דיוה" (דנה אינטרנשיונל, 1998) ו-"Toy" (נטע ברזילי, 2018). השיר "Set Me Free" בביצוע עדן אלנה היה השיר האחרון שייצג אותנו באירוויזיון. אלנה המשיכה את רצף ההצלחות של ישראל בתחרות והעפילה לגמר, שם היא סיימה במקום ה-17.

בעקבות זכייתה של להקת מונסקין עם השיר "Zitti E Buoni" באירוויזיון האחרון, התחרות לשנת 2022 תיערך בעיר טורינו שבאיטליה. שני חצאי הגמר ייערכו בתאריך 10 ו-12 במאי, כשהגמר הגדול ייערך בתאריך 14 במאי. 41 מדינות יתחרו השנה על המקום הראשון, כשחמש מהן העפילו לגמר אוטומטית  כמדי שנה (ספרד, גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה). 36 מדינות ייתחרו על 20 מקומות פנויים בגמר, כשמכל חצי גמר יעפילו 10 מדינות בלבד לגמר. ביום שלישי הקרוב תערך ההגרלה שתקבע באילו משני חצאי הגמר תשתתף ישראל.

"אקס פקטור לאירוויזיון" - חצי הגמר הראשון ישודר ביום ראשון, 21:15, ברשת 13.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.