אין מצב! 13 השירים שלא ידעתם שהם קאברים

הגיע הזמן להיות כנים עם עצמכם: אתם ידעתם שכל הזמן הזה הקשבתם לקאבר? קבלו את 13 הקאברים שלא ידעתם שהם קאברים

אתם חורשים על השירים האלה כל הזמן, מזמזמים אותם, נדבקים אליהם לימים שלמים ובטוחים לגמרי שזו גרסת המקור. מה שאתם לא יודעים, שכמו רוב האנשים בעולם הזה, אתם טועים טעות מרה, ושהגרסה שאתם כל כך רגילים אליה היא למעשה, קאבר!

ככה זה, לפעמים כדי להגיע לניצחון ולזכות בתהילת עולם צריך לבחור את השיר המנצח, לתת את הופעת חייך, ואפילו להתעלות על המקור. קבלו 13 גרסאות כיסוי לשירים שהפכו למפורסמות אפילו יותר מהמקור:

1. Make You Feel My Love - אדל

גם אתם הייתם בטוחים שהשיר הכובש הזה שייך לאדל במקור? אז זהו, שלא. השיר המקסים הזה שייך לבוב דילן, ויצא בשלב מאוחר יחסית בקריירה של הזמר המוערך, כחלק מאלבומו, "Time Out of Mind", ב-1997. אדל הקליטה את הגרסה שלה לאלבום הבכורה שלה, שיצא ב-2008.

[youtube_embed youtube_id='0put0_a--Ng']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='_NZoDsoriv0']

2. Respect - ארית'ה פרנקלין

אדל היא ממש לא הדיווה היחידה שעושה קאברים והופכת אותם לשלה, גם ארית'ה בעניין. אחד השירים המזוהים עמה ביותר, הוא בעצם ביצוע מוצלח מאוד שלה לשיר המקורי של הזמר האמריקאי אוטיס רדינג מ-1965, שהיא הקליטה רק שנתיים אחרי.

[youtube_embed youtube_id='6FOUqQt3Kg0']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='UnPMoAb4y8U']

3. Everybody's Gotta Learn Sometime - בק

השיר היפהפה הזה הפך להיות די מזוהה עם הזמר האמריקאי המוערך בק, לאחר שזה הקליט אותו עבור הפסקול של הסרט המצויין "שמש נצחית בראש צלול". במקור, השיר בכלל שייך ללהקת הפופ הבריטית, הקורגיס, שהוציאה אותו ב-1980, וזכה מאז לקאברים רבים וטובים.

[youtube_embed youtube_id='t7AUi3CeI6M']

ובמקור:

[youtube_embed youtube_id='fOVECbr-vsc']

4. Nothing Compares 2 U - שינייד אוקונור

מדובר בגרסה בלתי נשכחת ומצמררת של הזמרת האירית לשיר, שזכתה להכרה גם בזכות הקליפ האיקוני שליווה אותה, המתמקד בהבעות פניה. השיר הזה הוא בכלל קאבר ללא אחר מאשר המלך הסגול, פרינס, שכתב אותו לאחד מהפרוייקטים הצדדיים שלו. השיר הזה, כאמור, לא נשאר צדדי בכלל.

[youtube_embed youtube_id='0-EF60neguk']

ובמקור:

[brightcove_iframe video_id='K7OaJjdsHS8' autoplay='0' credit='' desc='' kid='' duration='0'']

5. I Will Always Love You - וויטני יוסטון

הבלדה הרומנטית של כל הזמנים, שליוותה את הסרט בכיכובם של וויטני יוסטון וקווין קוסטנר, "שומר הראש", היא למעשה קאבר. כן, גם אנחנו עדיין בשוק אבל אכן מדובר בגרסת כיסוי של הזמרת המנוחה לשירה של זמרת הקאנטרי האמריקאית דולי פרטון מ-1974. כאמור, יוסטון ביצעה אותו, והשאר היסטוריה.

[youtube_embed youtube_id='3JWTaaS7LdU']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='aDqqm_gTPjc']

6. Girls Just Wanna Have Fun - סינדי לאופר

עוד שיר שפשוט אי אפשר לדמיין אותו בלי הקול של סינדי לאופר והעיבוד הקצבי והאייטיזי, אבל, גם הפעם, מדובר בגרסה מאוחרת לשיר שנכתב ובוצע במקור על ידי המוזיקאי האמריקאי רוברט הזארד ב-1979 ונשמע קצת פחות פופי במקור.

[youtube_embed youtube_id='PIb6AZdTr-A']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='5aLNwOxPsjg']

7. Hurt - ג'וני קאש

כאן יש לנו קאבר שהפך את היוצרות, כשדווקא המוזיקאי הוותיק יותר, שנחשב מודל לחיקוי והערצה בעיני רבים, בחר לבצע את השיר האדיר והאפל הזה של להקת האינדסטריאל-רוק האמריקאית ניין אינץ' ניילז. זו בדיוק הסיבה שרבים נוטים לחשוב שקאש הוא זה שכתב את המקור, והגרסה המקורית היא הקאבר. ובכן, גם טרנט רזנור, האיש מאחורי ניין אינץ' ניילז הבין שהשיר, כבר לא לגמרי שלו ואמר: "הרגשתי כאילו איבדתי את חברה שלי, כי השיר הזה לא שלי יותר". אנחנו מאוהבים בשתי הגרסאות.

[youtube_embed youtube_id='vt1Pwfnh5pc']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='kPz21cDK7dg']

8. Tainted Love - סופט סל

כולנו מכירים את השיר הממכר הזה מהאייטיז, ובטוחים במאת האחוזים שהגרסה הנהדרת הזאת של הרכב הסינתפופ הבריטי סופט סל היא המקור המוחלט. אבל אתם כבר מנוסים אם הגעתם עד לכאן וברור לכם שהמקור שייך למישהו אחר, ובמקרה הזה, לזמרת האמריקאית גלוריה ג'ונס שהקליטה אותו ב-1964.

[youtube_embed youtube_id='XZVpR3Pk-r8']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='NSehtaY6k1U']

9. It's Oh So Quiet - ביורק

ששש... ששש... זוכרים את זה? הקול המלטף, העמוק והמסתורי של הזמרת האיסלנדית המפורסמת ביורק, שמרגיע אתכם לפני הפזמון האדיר, הוא סימן ההיכר של השיר הנהדר הזה, אבל כמובן שמדובר בגרסת כיסוי מוצלחת מאוד לשירה של הזמרת האמריקאית בטי האטון מ-1951.

[youtube_embed youtube_id='htobTBlCvUU']\

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='horRWtbAJoI']

10. Valerie - איימי וויינהאוס ומארק רונסון

הו איימי, כמה געגועים לזמרת האדירה הזאת שהפכה לקלאסיקה מודרנית בן רגע. הקאבר שלה ושל המפיק הענק מארק רונסון ל"Valerie" היה כל כך מפורסם, עד שהוא העיב על המקור של להקת האינדי The Zutons שיצא רק שנה לפניו. בצדק, איימי הייתה ותהיה רק אחת.

[youtube_embed youtube_id='4HLY1NTe04M']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='L3xpmfJp0Xc']

11. Feeling Good - נינה סימון

קשה מאוד לחשוב על נינה סימון בלי לחשוב על השיר הזה, וגם להיפך. הזמרת הפכה אותו לשלה לחלוטין אבל למעשה מדובר בגרסה שהיא הקליטה לשיר שהוא חלק מהמחזמר: "The Roar of the Greasepaint – The Smell of the Crowd", שהועלה בשנות -60.

[youtube_embed youtube_id='D5Y11hwjMNs']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='pulEa0cfNcw']

12. My Prerogative - בריטני ספירס

נסיכת הפופ הנצחית וגיבורת הנעורים של כולנו הוציאה את גרסת הכיסוי שלה לשיר הזה ב-2004 בתגובה לביקורת המתמדת של התקשורת על מעשיה והתנהגותה. הקאבר עקף את גרסת המקור, של הזמר האגדי בובי בראון, שהקליט את השיר במקור ב-1988.

[youtube_embed youtube_id='dIOH8Trfas4']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='5cDLZqe735k']

13. Torn - נטלי אימברוליה

תנו לנו שם של מישהו אחד שמעולם לא נדבק לשיר הזה וניסה בכל כוחו להוציא אותו מהראש, כמובן ללא הצלחה. הגרסה האולטרה חרושה, מדבקת ופופולארית של הזמרת האוסטרלית נטלי אימברוליה נחשבת לשיר היחיד המפורסם שלה, אבל מסתבר שגם זה, למרבה ההלם, קאבר! השיר המקורי הוקלט לראשונה בכלל בשפה הדנית על ידי הזמרת ליס סורנסן ולאחר מכן על ידי להקת הרוק האמריקאית Ednaswap. מה שבטוח, אימברוליה היא זו שהביאה את השיר אל אור הזרקורים.

[youtube_embed youtube_id='VV1XWJN3nJo']

והמקור:

[youtube_embed youtube_id='jyuGaU4rXjA']

ועכשיו באנגלית:

[youtube_embed youtube_id='VWCOb0wxYCE']

 

עוד מ- The X Factor ישראל

מצעד האודישנים המרגשים של X Factor ישראל

Welcome To The Wild Wild X

ביצועי הלהקות הטובים ביותר של X Factor ישראל

שירי מימון וסאבלימינל כובשים את במת גמר "הישרדות"