לא רק "הילדים של"

מבן ארצי ומשי קליינשטיין ועד בן אל תבורי ואביב גפן - קבלו את "הבנים והבנות של" שהצליחו בזכות עצמם

זמן צפייה: 00:23

האם הכישרון עובר בתורשה? את זה נגלה הערב ב-21:00, כשעל במת האודישנים של The Voice יעלה בנו של זמר מפורסם וינסה את מזלו בעולם המוזיקה. בשביל לסובב את המנטורים ולהתקבל לתוכנית הוא יצטרך להוכיח שיש לו את כל מה שצריך חוץ מלהיות "הבן של", ובשביל לעזור לו, החלטנו להכין רשימה של כל "הבנים והבנות של" שהצליחו בזכות עצמם ולגמרי אפשר ללמוד מהם איך עושים את זה:

אביהו ומנור שבת

מנור, בתו הבכורה של שלומי, החלה את הקריירה המוזיקלית שלה בגיל 21 כשעבדה בבר מלצרים מזמרים בראשון לציון. בהמשך הפכה לחלק מצמד הבנות "פופ אפ" ולאחר מכן עברה לקריירת סולו. בתוכנית "הקול של שלומי שבת" חשפה מנור כי התקבלה לעונה הראשונה של The Voice, אבל החליטה לפרוש מהתוכנית לפני המבחן העיוור שלה כשהבינה שאבא עומד להיות מנטור בתוכנית. אחיה הקטן אביהו החל את דרכו המוזיקלית בשנת 2009, כשהוציא סינגל ראשון בשם "עדיין שלך" שהפך ללהיט. בשנת 2010 הוציא את אלבומו הראשון "אביהו" שנקרא על שמו, הוציא סינגל מאלבומו השני "עושה לך טוב" וזכה בתואר "תגלית השנה" במצעד הפזמונים השנתי של גלגל"צ. בשנת 2011 השתתף בתוכנית הריאליטי "חי ב-LA LA לנד". במסגרת התוכנית הופיע גם בפרק בסדרה "היפים והאמיצים". בשנת 2012 השתתף בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", שר את שיר הפתיחה של הסדרה "גאליס" והוציא את אלבומו השלישי "דרך".

A photo posted by manor_shabat (@manor_shabat) on


כבר מזמן לא "הילדים של שלומי שבת", צילום מסך מתוך דף האינסטגרם של מנור שבת

אביב גפן

הזמר והמנטור אביב גפן הוא בנו של המשורר יהונתן גפן. אביב החל לכתוב שירים בגיל צעיר והשתתף כילד במספר סרטים ותוכניות נוער בשנות השמונים. בשנת 1991 הוציא את אלבומו הראשון "אור הירח" ואסף בהופעותיו ברחבי הארץ, עם להקת "התעויוט", קהל צעיר שגדל איתו וזכה לכינוי "ילדי אור הירח". הפריצה הגדולה הגיעה בשנת 1993 עם האלבום "עכשיו מעונן" שזיכה אותו בתואר "זמר השנה" והפך אותו לכוכב הרוק הגדול ביותר בארץ ודוברו של הדור הצעיר. בשנת 1995 הופיע גפן לצד יצחק רבין בתוכנית של דן שילון ובסוף אותה שנה הופיע בעצרת השלום שבה נרצח ראש הממשלה. בשנות האלפיים המשיך גפן לשמור על מעמדו בישראל עם האלבומים "יומן מסע", "ממנטו מורי", "עם הזמן" ואלבום הופעה כפול ובמקביל החל בקריירה בינלאומית כשחבר למוזיקאי הבריטי המוערך סטיבן וילסון להרכב "בלקפילד" שהוציא עד היום חמישה אלבומים והופיע במקומות נחשבים ברחבי העולם. בעשור הנוכחי חבר גפן לכמה מהיוצרים החשובים בארץ ובעולם והקליט שירים משותפים עם עידן רייכל, אביתר בנאי ומתי כספי לצד שיתופי פעולה עם ברט אנדרסון מ"סוויד", המפיקים האגדיים טרבור הורן ואלן פרסונס ופתח הופעות ללהקות פלאסיבו ויו-טו. בשנת 2012 החל לככב כמנטור בתכנית "דה וויס", כעת הוא ממשיך את דרכו כמנטור בפעם הרביעית.

אביב גפן צילום אוהד רומנו

"והכול נשאר בתוך המשפחה", צילום: אוהד רומנו

אסף אמדורסקי

אסף, זוכה "פרס אופיר" בקטגוריית "המלחין הטוב ביותר" הוא בנו של בני אמדורסקי. אסף החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות ה-80 בלהקת "תערובת אסקוט", בה היה הסולן והגיטריסט. הלהקה הוציאה בשנת 1991 אלבום אחד שנשא את שמה. לאחר הוצאת האלבום התפרקה הלהקה וחבריה פנו לקריירות סולו מצליחות. בשנת 1994 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו הראשון שלו. בשנת 1995 הקליט אמדורסקי את אלבום הסולו השני. בשנת 1999 הוציא את אלבום הסולו השלישי – "מנועים שקטים" שזכה לביקורות משבחות. בשנת 2003 הפיק, עיבד וניהל אמנותית את האלבום שסימן את חזרתו של הזמר אריק סיני אל הבמה. באותה שנה הוציא אמדורסקי את גרסאותיו לשירי שלמה ארצי באוסף הכפול "שירי אהבה שלי". בשנת 2004 עיבד והפיק מוזיקלית את הלהיט "שוב הגשם" בביצוען של הצמד שרונה ודניאלה פיק, ועמל על אלבום האולפן הכפול שלו עצמו, שנקרא "קדימה אחורה" ויצא שנה לאחר מכן. בשנת 2007 הלחין אמדורסקי לאפרת גוש את השיר "לראות את האור". בשנת 2008 הוציא אמדורסקי את האלבום "הרי את", שזכה להגיע למעמד אלבום זהב. בשנת 2009 השתתף אמדורסקי בהפקת אלבומו של שולי רנד "נקודה טובה", הפיק מוזיקלית את המופע "נקודה טובה" המבוסס על אותו אלבום והשתתף בתוכנית הטלוויזיה "טינופת". בתחילת שנת 2010 החל בשיתוף פעולה עם עברי לידר, ובאפריל הוציאו השניים סינגל משותף בשם "לא יכול לישון" ובמקביל הופיעו ביחד. בשנת 2011 הוציא אמדורסקי את האלבום "צד א'" והחל לעבוד על אלבום משותף עם ישראל גוריון בשם "שרים הדודאים" שיצא ב-2013 וזכה להגיע למעמד של אלבום זהב. ב-2015 הקליט אמדורסקי את השיר "בלדה לאשה" שהיה לשיר הנושא של הסרט הדוקומנטרי "תרצה אתר – ציפור בחדר". באוקטובר 2016 הצטרף לפאנל השופטים של העונה הרביעית של הכוכב הבא לאירוויזיון.

אסף אמדורסקי קרדיט אביב חופי

"כשמתחשק לי לפלרטט, אני פוצח בדואט", צילום: אביב חופי

משי קליינשטיין

משי, בתם הבכורה של ריטה ורמי קליינשטיין, החלה לכתוב ולהלחין שירים כבר בגיל 5 והופעתה הראשונה מול קהל הייתה על במת קיסריה, במהלך מופע משותף של הוריה. למרות גילה הצעיר (24) והעובדה שמעולם לא למדה משחק בצורה מסודרת, מאחוריה רזומה עשיר של הופעות בתיאטרון ("שיער", "סיפור הפרברים") ודיבוב בסדרות וסרטים (דמותה של 'רפונזל' בסרט האנימציה "פלונטר", דמותה של 'אריאל' בסדרת הטלוויזיה "בת הים הקטנה" ואף דמותה של 'מואנה' בסרט האנימציה החדש "מואנה", שיצא לאקרנים לפני כשבועיים). עם התחלה כזאת, גם השמיים הם לא הגבול בשביל משי.

A photo posted by Meshi Kleinstein (@meshi_k) on


היא לא בת 16 אבל יודעת משהו על העולם הזה, צילום מסך מתוך דף האינסטגרם של משי

בן ארצי

בן החל לכתוב ולהלחין כבר בגיל 8, ובגיל 11 שיחק בקליפ לשירו של אביו, שלמה ארצי, "תחת שמי ים התיכון". ב-1996 השתתף בעיבוד מספר שירים באלבומו של אביו "שניים" והלחין עמו את השיר "המקום ההוא" לאלבומה של נורית גלרון. ב-1998 הוציא את אלבום הבכורה שלו, "חיים משל עצמי", שזכה להצלחה רבה, הגיע למעמד של אלבום פלטינה תוך חודשיים בלבד וזיכה את ארצי בתואר "תגלית השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג'. בשנת 2000 לקח חלק בעיבודי השירים באלבומו של אביו "אהבתיהם" והשתתף בשני דואטים מתוך האלבום: "שיר פרידה" ו"כבר עבר די זמן". בשנת 2001 יצא אלבומו השני "מה שקרה". לאלבומה של מירי מסיקה, שלום לאמונות, שיצא ב-2007 כתב והלחין ארצי את השיר "פעם". באותה שנה השתתף בעיבוד מספר שירים באלבומו של שלמה ארצי "שפויים" וכן באלבומם של רן דנקר ועילי בוטנר "שווים". בשנת 2007 הוציא ארצי את אלבומו השלישי, "קרוסלה". בשנת 2008 השתתף בפסטיבל שירי ילדים עם שירו "כשאגדל" והלחין את השיר "ציפור" לאלבומו של הראל סקעת. בשנת 2011, לקראת אלבומו הרביעי, הוציא סינגל ראשון בשם "חלומות 34". בשנת 2012 היה המעבד והנגן הראשי באלבומו של שלמה ארצי "אושר אקספרס".

בן ארצי קרדיט אביב חופי

מזמן לא ילד של אבא, צילום: אביב חופי

בן אל תבורי

בן אל עשה את צעדיו הראשונים כזמר בגיל 14, כאשר הופיע ביחד עם אביו, שימי תבורי. בשנת 2007, כאשר היה בן 16, ניגש לאודישנים לעונה השביעית של תוכנית המוזיקה "כוכב נולד", יחד עם אחיו, דניאל תבורי, אך רק אחיו התקבל לתוכנית. ב-2010 השתתף בתוכנית הריאליטי "התבורי'ס" בערוץ 24 יחד עם אביו ואחיו דניאל, אלירן ואריאל. בשנת 2011 הוציא את אלבום הבכורה שלו, "מוצא בך". בשנת 2013 השתתף בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי "גולסטאר". בשנת 2015 שיתף פעולה לראשונה עם לירז רוסו (או בכינויו הידוע "סטטיק") כאשר השתתף בשיר "דוביגל" שזכה להצלחה רבה. סטטיק ובן-אל תבורי הפכו לצמד והוציאו שיר נוסף, "ברבי". השיר זכה להצלחה רבה, והיה לשיר הראשון של תבורי והשני של רוסו שנכנס לפלייליסט של גלגלצ. הקליפ לשיר צבר למעלה מ-30 מיליון צפיות ביוטיוב והפך לקליפ הישראלי הנצפה ביותר באתר יוטיוב. לאחר מספר חודשים הוציא הצמד שיר נוסף בשם "כביש החוף", שהגיע למקום התשיעי במצעד השבועי של "מדיה פורסט". הקליפ לשיר עומד על למעלה מ-26 וחצי מיליון צפיות ביוטיוב. ביוני 2016 הוציאו השניים להיט נוסף בשם "סלסולים", שהיה לשיר הראשון של השניים שהגיע למקום הראשון במצעד השבועי של גלגלצ ובמצעד השבועי של מדיה פורסט, וצבר יותר מ-25 מיליון צפיות ביוטיוב. השניים מתכננים להוציא אלבום משותף בעתיד. בנובמבר 2016 הצטרף, יחד עם סטטיק, לצוות השיפוט בעונה הרביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון".

"זה גנים קיבלתי מאבא במתנה", צילום מסך מתוך דף האינסטגרם של בן אל תבורי

אלישע בנאי

אלישע הוא לא רק "הבן של" אלא גם "הנכד של": סבו הוא לא אחר מאשר יוסי בנאי והוריו הם יובל בנאי ואורלי זילברשץ. אלישע החל את דרכו בשנת 2003 כשהצטרף להרכב "לא כשר", להקת פופ-פאנק מלודית. בשנת 2007 הצטרף להרכב הרוקנרול הכבד "Got No Shame", בו היה חבר במשך 4 שנים. בשנת 2010 קיבל השראה לכתוב כאשר יצא לסיבוב הופעות בקליפורניה, וכשחזר לארץ החל לנגן, לכתוב ולעבד את השירים יחד עם מתי גלעד. השניים התחילו להופיע וקראו לעצמם "אלישע בנאי וארבעים השודדים". בשנת 2010 הוציאו סינגל מאלבומם הראשון הנקרא "ברצלונה". האלבום יצא לאור בשנת 2012 לצד סינגל חדש, "סן דייגו". בשנת 2014 הוציאו את אלבומם השני "מהירות האור" בהפקתו של פיטר רוט. בשנת 2015 כתב את שיר הפתיחה לסדרת הטלוויזיה "אלישע" ושיחק בסרט "תפוחים מן המדבר" בתפקידו של 'דובי', עליו התמודד בפרס 'שחקן המשנה הטוב ביותר' בטקס פרסי אופיר. בשנת 2016 שיחק בסדרות "יום האם" ו-"בלתי הפיך" וממש לאחרונה ראינו אותו בסדרה "תאג"ד" בתור 'רועי', אחיה של רותם. בקרוב נזכה לראות אותו מופיע על המסך בשתי סדרות חדשות: "פול מון" ו"משפחה דלמטית".


נצר נוסף למשפחת בנאי, צילום מסך מתוך דף האינסטגרם של אלישע בנאי

 

עוד ברשת סלבס:

נועה קירל מגיבה לביקורת של אביב גפן

מי חנק את ג'ימי החתול? צפו בראיון פסיכי

חדשות רעות ליהודה לוי: שלומית עוברת לגור עם ג'ימי

עוז זהבי יככב במחזמר חדש לפי שיריו של אריק איינשטיין