"מופת של אחדות, קירוב ורצון להשתלב בחברה": יענקי בנאום בכנסת ישראל

אתמול בשעות הלילה, עלתה לדבר במליאת הכנסת הח"כית יוליה מלינובסקי ("ישראל ביתנו"). בנאומה המרגש, דיברה יוליה על יענקי, המהווה בעיניה דוגמה ותקווה לדו-קיום בין חילונים לחרדים. "הוא קורא את הדף היומי ומקרב לדת דיירים, ולא בכפייה - אלא באהבה".

זמן צפייה: 03:37

בפרק הפתיחה החגיגי של "האח הגדול", זכינו להכיר את יענקי - בחור חרדי צעיר ושובר מוסכמות. "אני אחר", הצהיר יענקי בתעודת הזהות שלו, מיד לאחר שתיאר את התהליך ההדרגתי באמצעותו ביסס את העובדה שהוא מתלבש שונה משאר הקהילה שלו. "אנשים מסתכלים, מדברים", המשיך יענקי כשנשאל על התגובות מצד הקהילה, לפני שסיכם: "אבל זה לא מעניין אותי".

לכתבות נוספות בנושא "האח הגדול":

גם בתוך הבית, יענקי דואג שלא לכפות את רצונותיו ואמונותיו על שאר הדיירים. הוא מרגיש שיש לו לא פחות ללמוד משאר הדיירים החילונים והמסורתיים משיש לו ללמד אותם על אורחות חייו - דבר שהוא עושה בשמחה וברצון, אבל לעולם לא בכפייה.

מישהי נוספת שהוקסמה מהנער החרדי נעים ההליכות היא חברת הכנסת מטעם "ישראל ביתנו", יוליה מלינובסקי. אמש, עלתה מלינובסקי לנאום במליאת הכנסת ודיברה בהתרגשות על יענקי ועל האופן בו הוא מייצג עבורה "דוגמה למופת של אחדות וקירוב לבבות ורצון להשתלב בחברה". עוד סיפרה בנאומה כיצד יענקי גוזר על עצמו תענית שתיקה בשבתות בכדי שלא להפעיל את המיקרופונים ועל רצונו העז לשרת בצבא ועל כך ש"לא משנה לא באיזה תפקיד לשרת, העיקר ללבוש את מדי צה"ל". כמונו, גם מלינובסקי התפעלה מהאופן בו יענקי עומד על עקרונותיו וחי את אמונותיו, אבל לעולם לא כופה אותם על סביבתו. בכך, היא אומרת, יענקי מקרב אל הדת את הדיירים האחרים, "ולא בכפייה - אלא באהבה".

 

צפו בנאום המלא מערוץ הכנסת.