הפחד הגדול של כל מתמודד ריאליטי: כך תשרדו את ההדחה הראשונה

בעוד ימים בודדים יכנסו הדיירים החדשים לבית "האח הגדול" באירוע הכניסה החגיגי שיתקיים ב-30/5 בנווה אילן. עם זאת, אחד מהם יצטרך להתמודד עם התרחיש הנורא מכל – להיות המודח הראשון. כדי להתכונן למאורע חזרנו אחורה לבדוק – מה הוביל להדחות הראשונות בבית "האח הגדול", והאם יש להן משהו במשותף?

זמן צפייה: 00:25

זה הסיוט הגדול של כל מתמודד ריאליטי: לאחר חודשים של מיונים, מתח ושמירה על סודיות צבאית גם מהקרובים אליך ביותר, אתה מגיע למה שאמורה להיות החוויה המסעירה ביותר של חייך רק כדי להיות הראשון שמודח. אתה הולך הביתה ונאלץ לצפות בכל העונה מהספה שלך, כשהטייטל ״המודח הראשון״ מרחף מעליך עד לסיומה. החל ממישל מיכייב ועד לרועי לול ועוד רבים וטובים שהודחו ראשונים מבית "האח הגדול" - מה אפשר ללמוד מהמודחים הראשונים של העונות הקודמות, ואילו עצות אפשר לתת לדיירים החדשים כדי לנסות ולהימנע מהמעמד המביך?

צוות המומחים של "האח הגדול" צפה באירועים שקדמו להדחות הללו והגיע למסקנה שיש שני דברים עיקריים שעלולים להוביל מתמודד להיות מודח ראשון – התנהגות בוטה למדי או לא מספיק אותנטית.

לכתבות נוספות בנושא האח הגדול:

התחילו מהר מדי, מוקדם מדי

טעות אחת קלאסית שדיירים עושים ועלולה להוביל אותם במעלה המדרגות הישר אל מחוץ לבית כבר בהדחה הראשונה, היא להתחיל בווליום גבוה מדי במקום לבדוק לאט את השטח ולהבין את הלך הרוח בבית. דיירים מסוימים חושבים שכדי ליצור רושם ראשוני מוצלח על הצופים בבית הם צריכים ישר להפגין את כל קשת הגוונים של אישיותם, לייצר תככים על ההתחלה ולהכניס את עצמם למרכזן של ההתרחשויות בבית. לעתים מדובר בחרב פיפיות ודווקא הרעש שהם מייצרים מעורר אנטגוניזם בקרב הצופים ומוביל להדחתם, שיכולה הייתה להימנע אם רק היו מתנהגים בהתאם. מי שחטאו בזה לדוגמא היו רועי לולו שהודח מעונת ה-VIP ורחל בורטה שהודחה מהעונה האחרונה.

רועי לולו הרגיש בנוח בבית כבר מההתחלה. החל מההערה השנויה במחלוקת שזרק לטיטי ועד לפרשת "האישה הפשוטה" מול מירי כהן - רועי נכנס לבית "האח הגדול" על 100 קמ"ש. יש שיגידו שזה מה שהוביל להדחתו. מי שלא למדה מהמקרה היא רחל בורטה שבזמן השהות הקצרה שלה בבית הספיקה לזרוק לעבר ריוואה "תחזרי אל הכפר" ואף ללכלך על טליה, שלימים הפכה למנצחת הגדולה של העונה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-summer-2021-clips-01-part-23' autoplay='0' credit='עונת הקיץ 2021' desc='רועי לולו נכנס לבית האח הגדול' poster='' kid='1_gier1837' duration='63']

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-04-clips-08-part-04' autoplay='0' credit='האח הגדול עונה 4' desc='רחל בורטה וריוואה רסלאן' poster='' kid='1_c63jcd2x' duration='64']

חוסר עקביות זה לא שם המשחק

בצד השני של מטוטלת ההדחות הראשונות נמצאים דיירים שכל כך ניסו ללכת בין הטיפות ולהישאר יבשים מכל כיוון, שבסוף נספגו עד העצם. מתמודדים שניסו להתחבב על דיירי הבית ועל הצופים עברו לפעמים כמרצים ולא אותנטיים, בעיקר כי התגובות שלהם לכל סיטואציה העידו על חוסר עקביות וזה לא עבד על הצופים בבית. למישל מיכייב האסטרטגיה הזו פחות עבדה. מישל כל כך רצתה להיות בעניינים ולהרגיש חלק מ"החבר'ה" שזה בסוף התפוצץ לה בפנים והיא מצאה את עצמה בחזית מול תקוה, דיירת מאוד מבוססת ואהובה בבית, וככל הנראה מה שהוביל להדחתה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-big-brother-season-02-clips-07-part-08' autoplay='0' credit='האח הגדול עונה 2' desc='תקוה ומישל בחדר האח' poster='' kid='1_tmq7ke3m' duration='87']

לסיכום, הקהל הישראלי כבר ראה מספיק ריאליטי בשביל להחליט אם הוא קונה את מה שהמתמודדים מנסים למכור לו. זה ברור שחוסר אותנטיות וחוסר רסן לא עוברים לו טוב בגרון, בטח בשבוע הראשון כשכולם עוד מנסים להבין מה קורה מימינם ומשמאלם. הקסם זה למצוא מקום טוב באמצע. דיירים שקטים שלא עושים רעש וצלצולים לא מוצאים את עצמם בכלל ברשימת ההדחה הראשונה מהסיבה הפשוטה שעוד לא הספיקו לעלות ברדאר של אף אחד. בשלב שהמתמודדים הללו כבר מביאים את עצמם לקדמה, מעמדם בבית מבוסס והסיכוי שלהם לצלוח הדחות עולה. אז שלא תגידו שלא אמרנו לכם.