עשרת הפרקים הטובים ביותר של 2016

אספנו עבורכם את הפרקים הכי טובים בתוכניות טלויזיה ששודרו השנה

כתבו: דיויד ארונוביץ וטל בן ציון

מי מאתנו לא זוכר את הפרק מאבודים שבו איבדנו את צ'רלי? !It's not penny's boat או את הפרק של דקסטר שבו רוצח הטרינטי הצליח להערים עליו? או את הפרק האחרון של שובר שורות שבו וולטר ווייט יצא הייזנברג בפעם האחרונה?

יש פרקים בסדרות טלויזיה שהם כל כך טובים, עד כדי כך שהם מצליחים להעביר את תמצית הסדרה כולה ונשארים איתנו הרבה אחרי שהיא מסתיימת. לאחר שנה מלאה בסדרות טלויזיה מוצלחות ולבטים קשים, הצלחנו להגיע להסכמה, ולהכתיר את עשרת הפרקים הטובים ביותר שנראו ב-2016 על המסך הקטן. היזהרו מספויילרים.

ובמקום העשירי:

ווסטוורלד: עונה 1, פרק 7: אשליות Trompe L'Oeil

נתחיל בוידוי: לא הבנו. לא הבנו על מה המהומה. נכון, סדרה מושקעת ברמה מפחידה עם רעיון מבריק, אך אם נצטט מורה מוכר לתסריטאות, מה הסיפור פה? צלחנו את העונה בקושי רב, אם נודה על האמת, אבל הסדרה נכנסה לרשימה הזו בזכות פרק אחד שטרף את הקלפים. פרק 7, ייזכר כאחד הטוויסטים החזקים של השנה האחרונה, נגזים ונאמר, אולי בכלל. הרגע בו גילינו שברנרד, מי שכבש אותנו עם הרגישות, הוורקוהוליות והאהבה לדולורס, הוא בעצם מארח בעצמו שנבנה על ידי ד"ר פורד. כן, התפוצץ לנו המוח, אבל אחרי זה חזרנו להשתעמם.

[youtube_embed youtube_id='mhwDNSgW3Ac']

במקום התשיעי:

שרלוק: פרק ספיישל הכלה המתועבת The Abominable Bride

מי שעדיין לא נחשף לסדרת המופת של ה-BBC, שרלוק, שיעצור הכל ויעשה בינג' דחוף. אבל למרות ששנת 2016 הפכה לשנה שנואה ברשת, היא נפתחה בדרך הכי טובה שיש - עם פרק מיוחד של שרלוק בשם "הכלה המתועבת".  הפרק הוא כביכול אירוע נפרד מהעונות הרגילות, אך עד מהרה מתגלה שהוא מתרחש במציאות נפרדת של העונה. הפרק המיוחד מחזיר אותנו אל לונדון הוויקטוריאנית, בשנת 1895, בו שרלוק הולמס וד"ר ווטסון נדרשים לחקור מקרה של אדם הטוען שראה את אשתו לשעבר בשמלה ישנה ברחוב, לאחר שהתאבדה. הבריטיות, התפאורה, קמברבאץ' העילאי והטוויסט שהגיע בסוף, הם ההמשך של יצירת המופת שנקראת שרלוק.

[youtube_embed youtube_id='ymanCg5kncE']

במקום השמיני:

בנות גילמור: הספיישל שנה בחיי: סתיו Fall

לא מעט נכתב על האירוע הטלוויזיוני, שהגיע באיחור של עשור מאז סוף הסדרה. אבל ארבעת הפרקים, עם דגש לפרק האחרון, העניקו לשנת 2016 תוקף. הקלואז'ר שאיימי שרמן פלדינו התעקשה לעשות, ענה על הרצונות של כולנו, והחזיר את דמותה האדירה של קלי בישופ לעוד פגישת D.A.R. התמהיל המדויק שרק פלדינו יודעת לעשות בין תרבות גבוהה ונמוכה עם רגש ונונסנס, עשה לנו את השנה ולעד נזכור את 4 המילים האחרונות (זהירות ספויילר...) Mom, I am Pregnant.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-television-television-review-001' autoplay='1' credit='' kid='1_b7bu41m1' duration='47']

במקום השביעי:

בית הקלפים: עונה 4, פרק 10

העונה הרביעית של בית הקלפים היא קודרת וקשה לצפייה, אך ממכרת ומרתקת. סימן ההיכר שלה, שבירת הקיר הרביעי של פרנק אנדרווד, כמעט ונעלם, והנשיא הכל יכול, קורס. מי שהמשיכה להיות דמות בלתי מתפשרת וחדורת מטרה, היא אשתו קלייר. בפרק 10 שהעיף לנו את הסכך, גילינו שהיא תעשה הכל, כולל לעזור לאימה להתאבד, כדי לקדם את הקריירה הפוליטית שלה. רגע שיזכר בהיסטוריה האמריקאית לא פחות מבחירתו של טראמפ לנשיאות.

[youtube_embed youtube_id='YOdlS3HLhRw']

במקום השישי:

מראה שחורה: עונה 3, פרק 1: צלילה Nosedive

פרק הבכורה של העונה השלישית של הסדרה הבריטית הנוקבת העביר בצורה חד משמעית  את אחד הרעיונות המרכזיים של הסדרה. "מראה שחורה" מציגה גירסה אפלה של המציאות העכשווית וכך מצאנו את עצמנו בעולם פוסט אפוקליפטי שמאד מזכיר את העולם שלנו אבל בו הרשתות החברתיות השתלטו על החיים בצורה קיצונית למדי. הפרק החכם והחשוב הזה יגרום לך לחשוב פעמיים לפני שתתנו לייק למישהו בפייסבוק או שתעשו ריפוסט באינסטגרם. מפחיד. רוצים לדעת מהו הפרק הכי טוב של הסדרה בכל עונותיה? לחצו כאן

[youtube_embed youtube_id='h5F94LV1fHE']

במקום החמישי:

משחקי הכס: עונה 6, פרק 10: רוחות החורף The Winds of Winter

הרוחות הסוערות של פרק התשיעי של העונה, נשבו היישר אל פרק 10 שסיפק קתרזיס עוצמתי במיוחד עם סגירת קצוות מותחת ודרמטית שהביאה את הצופים לפורקן לו חיכו במשך עונות ארוכות, אפלות ומטרידות שגרמו לנו לכאב לב אחד גדול. זה היה פרק שכולו נקמות מתוקות, סרסיי הראתה לכל אויבייה במעלה המלך ובמיוחד לדרור העליון מאיפה המלכה משתינה ואריה, אוי אריה, נקמה סוף סוף בדרך פיוטית  ונהדרת את מות אחיה ואימה. ללקק את האצבעות. רוצים ספויילרים לעונה החדשה? לחצו כאן

[youtube_embed youtube_id='L0xrS1Ma5WU']

במקום הרביעי:

ליל האירוע: עונה 1, פרק 1: החוף The Beach

אם אתם רוצים שמשהו באמת יוציא אתכם משלוותכם צפו בפרק הראשון של הסדרה "ליל האירוע" המבוססת של "צדק פלילי" הבריטית. צעיר פקיסטני וביישן בשם נאז מבלה לילה עם בחורה מוזרה ומסתורית ובבוקר לחרדתו מתעורר לצד גופתה המדממת. נאז חושש כי יחשבו שהוא הרוצח מאחורי הפשע הנתעב ולכן מנסה לברוח מהזירה ולהסתיר ראיות אבל לאט לאט, הקירות נסגרים עליו בקצב איטי במיוחד ומורט עצבים שמשאיר את הצופים בקצה המושב.

[youtube_embed youtube_id='556N5vojtp0']

במקום השלישי:

קטסטרופה: עונה 2, פרק 1

אם יש משהו שקשה למצוא בטלויזיה האמריקאית זה הומור מתוחכם, נשכני, מקורי ופרובוקטיבי. אז בשביל זה עוברים לצד השני של האוקיינוס האטלנטי ונוחתים בלונדון. הקומדיה הבריטית "קטסטרופה" אולי עוסקת בנושא שגרתי, סטוץ בין שני זרים (הוא אמריקאי היא בריטית) שמוביל להריון, אבל תוקף אותה מזווית שונה לחלוטין, כנה ולא מתחסדת.  בפרק פתיחת העונה השנייה, התכנית המשעשעת מרשה לעצמה להתעסק בכל הנושאים שאמורים לא לצחוק עליהם, כמו דמנציה, מוות של חיות מחמד, דיכאון אחרי לידה ועוד, בצורה חכמה, לא מתפשרת, אלגנטית עם חריפות עדינה וקורעת מצחוק. הכימיה ההורסת בן רוב ושרון אף עלתה שלב מהעונה הראשונה. פינוק אמיתי. ועל אף כל הטוב הזה, התכנית שזוכה להצלחה בארה"ב, אינה זוכה לרייטינג גבוה באנגליה. התסריטאית והשחקנית שרון הורגן מסבירה, צפו בוידאו:

[brightcove_iframe video_id='entertainment-television-world-tv-007' autoplay='0' credit='' kid='1_7qcu8f0x' duration='34']

במקום השני:

כתום זה השחור החדש: עונה 4, פרק 12: החיות The Animals

אין כמו מוות של דמות אהבה כדי להפוף פרק לסנסציה. לקראת סוף העונה הרביעית של הדרמה האמיצה של נטפליקס על חייהם המורכבים של אסירות בכלא נשים, קרה משהו שלא ראינו אותו מגיע והסדרה הגיעה לשיא עוצמתי ששיחק לנו על הרגש. האסירות יצאו במרד נגד הסוהרים החדשים שהפגינו כלפיהם אכזריות מוגזמת והמחאה בקפטיריה הפכה לאלימה. תוך כדי האנדרלמוסיה הפרועה בבית הסוהר אחת הדמויות האהובות ביותר בסדרה מצאה את מותה בטרם עת והותירה את הצופים מרוסקים. בדיוק כמו פוסיי.

צפו בוידאו:

[brightcove_iframe video_id='entertainment-television-world-tv-006' autoplay='0' credit='' kid='1_f3fdsy5v' duration='57']

במקום הראשון:

משחקי הכס (כן שוב משחקי הכס): עונה 6, פרק 9: קרב הממזרים Battle of the Bastards

כשהקולנוע מגיע למסך הקטן. היצירה המופלאה "קרב הממזרים" היא אחד הפרוייקטים היקרים והמורכבים ביותר שידעה סדרת המופת. בכל עונה, פרק 9 הוא משהו ששווה לחכות לו. החל מעריפת ראשו של נד סטארק, דרך הקרב על בלאקווטר, האכזריות הבלתי נסבלת של החתונה האדומה וכו' אבל פרק 9 הזה (שעסק במלחמה בין צבאו של רמזי בולטון לזה של ג'ון סנואו) מעבר לאירועים המרכזיים שקרו בו, הוא פשוט יצירה קולנועית מרשימה, מוקפדת ואומנותית. ומעבר לזה, באופן הכי ילדותי, סוף סוף הטובים ניצחו. מחמם את הלב. אין ספק שהפרק הזה נכנס להיכל התהילה של פרקי הטלויזיה בכל הזמנים.

[youtube_embed youtube_id='cIwpmwo7KWQ']

עוד במתחם סוף השנה: 

האתגרים של דונלד טראמפ 
טיפים לשנה בריאה יותר
היעדים החמים של 2017

עוד ברשת סלבס:

הסטארקים מתאחדים? טיזר ראשון לעונה החדשה של משחקי הכס
איך כוכבי "בנות גילמור" נראים היום?
קבלו את סדרת הבת של יוצרי "המפץ הגדול"

article_flach_web