בצילו של אריקסן | דנמרק פוגשת את בלגיה למשחק הזדמנות אחרונה

לאחר ההתמוטטות של כריסטיאן אריקסן וההפסד המאכזב לפינלנד במחזור הפתיחה, מגיעה דנמרק למשחק שבו הם חייבים להשיג לפחות תיקו כדי לשמור על חלומות העלייה לשלב שמינית הגמר ביורו. בצד השני, נבחרת בלגיה מגיעה מעודדת לאחר הניצחון המשכנע על רוסיה והיא רוצה לעלות לשלב הבא כבר במחזור השני. איך המשחק ייגמר? האם הדנים יתאוששו מהחוויה הנוראית שחוו?

לאחר פתיחת המחזור השני אתמול, בית ב' ישוחק היום (19:00) כשבמרכזו המאבק בין נבחרת דנמרק לבלגים. בצד הדני, לאחר המראות הקשים שחוו בעקבות ההתמוטטות של כוכב הקבוצה כריסטיאן אריקסן, מה שככל הנראה הוביל להפסד נגד נבחרת פינלנד, ניצבים הדנים למשחק של "להיות או לחדול" מול הנבחרת החזקה בבית.

נראה שעיקר העבודה של המאמן קספר יולמאנד תהיה ההכנה המנטלית: איך לוקחים אסופה של שחקנים שחוו טראומה כזו וגורמים להם להתרכז בכדורגל? במשחק נגד פינלנד זה לא עבד, כך שהתוצאה היום במשחק עלולה להיות משמעותית לחלומות העלייה של הנבחרת הסקנדינבית. במידה והם יצליחו להשיג נקודות היום, המשחק השלישי מול נבחרת רוסיה יכול להיות משחק על הזכות לעלות לשלב הבא בטורניר.

הרכב משוער:

קספר שמייכל; יואכים מאלה, סימון קיאר, אנדראס כריסטנסן, דניאל ואס; תומאס דלייני, פייר הויברג, מתיאס ינסן; מרטין ברייטווייט, יוסוף פאולסן, ג'ונאס ווינד.

אריקסן - הסיפור המרכזי ביורו 2020 | צילום: shutterstock

עוד בנושא:

דרמה ביורו: כוכב נבחרת דנמרק התמוטט במהלך משחק – מצבו יציב

האם השד האדום באמת מפחיד כל כך? על הסיכויים של נבחרת בלגיה

 

אצל נבחרת הבלגיה, נראה שהמצב טוב בהרבה: הניצחון המשכנע 3-0 על נבחרת רוסיה שחרר המון אוויר ולחץ אצל השדים האדומים, בעיקר כשמתחשבים בעובדה ששני השחקנים שהובילו אותם לפני שנתיים, קווין דה בראונה (מתאושש מפציעה) ואדן הזאר (כבר שנתיים רק נפצע), לא נמצאים בכושר משחק מלא.

בנוסף, יש עוד סיבות טובות לאופטימיות: רומלו לוקאקו, חלוצה של אינטר, כבש פעמיים במשחק נגד הרוסים ונראה שהוא ממשיך את כושרו המדהים מהעונה שבדיוק הסתיימה. חוץ ממנו גם טיבו קורטואה, שוערה של הנבחרת, נראה חד מאוד ובצד הבלגי מקווים שיצליח להוביל אותם לשלבים המאוחרים בטורניר.

אבל נראה שאת הדבר המשמעותי ביותר במשחק, נראה בדקה העשירית: לוקאקו, חברו של אריקסן מאינטר, סיפר במסיבת העיתונאים שנבחרתו מתכוונת להוציא את הכדור מן המגרש בדקה העשירית, למשך דקה של מחיאות כפיים. המחווה הזו מצד הקבוצות, תהיה כמובן לכבד את קשר דנמרק שעדיין נמצא בבית החולים בבדיקות אבל מצבו טוב והוא מדבר עם חבריו לנבחרת באופן יומיומי.

הרכב משוער:

טיבו קורטואה; דדריק בויאטה, טובי אלדרווירלד, תומאס ורמאלן; תומא מונייה, ליאנדר דנדונקר, יורי טילמנס, יאניק קראסקו, תורגן הזאר; דריס מרטאנס, רומלו לוקאקו

Lyone ,france,june,2016:,fans,of,italy,and,belgium,in,the
האוהדים הבלגים רוצים להמשיך לחגוג | צילום: shutterstock