האם השד האדום באמת מפחיד כל כך? על הסיכויים של נבחרת בלגיה

נבחרת בלגיה נחשבת בצדק לאחת הנבחרות הטובות בעולם ומדורגת ראשונה בדירוג פיפ"א העולמי. הסגל מלא בכוכבים, עומק בכל עמדה ונראה שאין הרבה נבחרות שמסוגלות להתמודד איתה. אבל הפציעה של קווין דה בראונה, בשילוב העונות המסויטות שעוברות על אדן הזאר בריאל מדריד, גורמות לתהייה: האם היא באמת מסוגלת לדבר חזק באליפות אירופה?

מגיעים לטרוף את אירופה | צילום: shutterstock

נבחרת בלגיה היא אחת הנבחרות הוותיקות בעולם, משחקה הרשמי הראשון היה אי שם בשנת 1904 נגד נבחרת צרפת והיא נמנית כאחת משבע הנבחרות המייסדות של פיפ"א. למרות זאת, הנבחרת לא הצליחה להגיע להישגים משמעותיים בטורנירים החשובים כאשר הישג השיא שלה היה המקום השני ביורו 1980 והמקום השלישי במונדיאל 2018.

איטליה מחפשת לחזור לקדמת הבמה

האם נבחרת אנגליה יכולה ללכת עד הסוף?

אם נסתכל שני עשורים לאחור, היו הבלגים נחשבים לנבחרת בינונית במקרה הטוב. לאחר מונדיאל 2002, שחתם את "תור הזהב" הראשון של השדים האדומים עם העפלות לכל הטורנירים הגדולים, הנבחרת לא הצליחה להעפיל במשך עשור שלם לשלוש אליפויות אירופה ושתי אליפויות עולם ואפילו דורגו במקום ה-71 באותו מדד של פיפ"א. אבל בדיוק באותו הזמן התחילו ניצנים של אופטימיות בקרב מאמנים ואנשי מקצוע במדינה. הסיבה? דור חדש, מוכשר ואיכותי שצפוי להשתלט על הכדורגל העולמי. וזה אכן מה שקרה. האדומים נחשבים כיום לאחת הנבחרות החזקות בעולם כשסגלה הנוצץ מונה שחקנים מהטופ העולמי כמו קווין דה-בראונה, אדן הזאר, רומלו לוקאקו, טיבו קורטואה ועוד רבים וטובים. לאחר האכזבות ביורו 2016 וההתמודדות הצמודה מול צרפת במונדיאל 2018, מצפים בנבחרת הבלגית להגיע רחוק מאוד ומפנטזים על זכייה בגביע הנכסף.

קווין דה בראונה - הסמל לשינוי בנבחרת הבלגית | צילום: shuterstock

עם זאת, לא כל הנוצץ זהב: בגמר ליגת האלופות שהתקיים לפני כשבועיים, שבר דה בראונה את אפו ואת ארובת העין, דבר שימנע ממנו להשתתף במשחקה הראשון מול נבחרת רוסיה (שבת, 22:00). בנוסף אליו, גם כוכב ריאל מדריד אדן הזאר, שסובל מפציעות מרובות בשנתיים האחרונות, לא נמצא בכושר שיא כשאנשי מקצוע רבים תוהים האם בכלל מגיע לו מקום בהרכב הפותח של הנבחרת.

בכל זאת ישנה אופטימיות זהירה בתוך הנבחרת עצמה: רומלו לוקאקו, חלוצה של אינטר, נמצא בשיאו ולאחר עונה נהדרת במדי אינטר בה כבש 30 שערים בכל המסגרות, מצפים ממנו לתרום גם במדי הנבחרת. גם שוער הנבחרת, טיבו קורטואה, סיים עונה נפלאה בריאל מדריד ונראה שגם הוא מגיע בכושר מצויין לקראת התחרות.

האם ההמתנה לתואר ראשון סוף סוף תסתיים? איך יצליחו כל הכישרונות לבוא לידי ביטוי יחדיו על הדשא? והאם דה בראונה יהיה בכושר כדי להוביל את הנבחרת? כל התשובות החל מיום שבת