הישראלי החדש: גיא ויהל כובשים את אמפי שוני

המופע החדש של גיא ויהל, "השמש תזרח", מוכיח שהסאונד הייחודי שלהם בדרך להפוך למוסד של ממש במוזיקה הישראלית

גיא ויהל אמפי שוני

גיא ויהל עברו כברת דרך מימי העונה הראשונה של דה וויס. הזוג המצליח, שציין השבוע 20 שנה מאז נפגשו, הספיק להוציא 3 אלבומים (הרביעי בדרך), לא מעט סינגלים שכבשו את המצעדים והצפיות ביוטיוב ועבדו עם גדולי המוזיקאים בישראל. בניגוד להרבה אומנים, השניים מצאו את הקול הייחודי להם די במהרה והם יודעים בדיוק מי הם. אותו קול ייחודי נשמע בבירור בגרסת הכיסוי הגובלת בשלמות שביצעו אמש לבון ג'ובי Livin' On A Prayer, שלרגעים עלתה על המקור.

[youtube_embed youtube_id='0yx79SRStX0']

הבריזה הקיצית של בנימינה, הניחוחות והנונשלנטיות של אמפי שוני ותמהיל הקהל שהגיע, הפכו את ההופעה של גיא ויהל לשעה וחצי של שלווה, והם בקלות מספקים לקהל שלהם בדיוק את מה שהם רוצים.

עוד ברשת תרבות ובידור:

מי האחים הכי גרועים במשחקי הכס?

המחזמר "היירספריי" מוכיח שאין דבר כזה מתוק מדי 

איך הסרט "טירת הזכוכית" הצליח לרגש אותנו עד דמעות?

גיא ויהל אמפי שוני
צילום: צילום: ספיר מלכי

הסט-ליסט כלל את הלהיטים "השמש תזרח", "תראי אני אוהב", "בא לי לדבר", וכמובן האהוב עליי ביותר "רצים באוויר", שהפכו לגדולים יותר כשהקהל הריע ושר את כל המילים. נראה שהצמד קורץ מאותו חומר של שלמה ארצי, שללא ספק נחשב לאחד מעמודי התווך במוזיקה הישראלית - ונראה שלשם הם חותרים.

גיא ויהל עם מיכה שטרית וארקדי דוכין
השילוב בין גיא ויהל עם מיכה וארקדי הוליד ביצוע מושלם ל''היא לא דומה'' | צילום: צילום: ספיר מלכי

במופע הפתיחה הם אירחו את ארקדי דוכין ומיכה שטרית, שהביאו נוסטלגיה לקהל הצעיר שהגיע בזוגות לערב רומנטי, עם ביצוע מושלם ל"היא לא דומה", ואת הרכב האינדי-פופ הישראלי המהפנט לולה מארש, שהשאיר טעם לעוד, ועוד ועוד ועוד. השילוב בין הכריזמה המטורפת וחסרת אח ורע במוזיקה הישראלית של יעל שושנה כהן, יחד עם גיא ויהל הפכה את המופע לשלם הגדול מסכום חלקיו.

גיא ויהל עם יעל שושנה כהן (לולה מארש)
הכריזמה המטורפת וחסרת אח ורע במוזיקה הישראלית של יעל שושנה כהן | צילום: צילום: ספיר מלכי

השניים עושים בהצלחה את המעבר לבמות הגדולות, אבל הדרך שלהם עדיין לא הסתיימה. יש לא מעט עבודה, גם בתחום עיצוב הבמה, שיחות החולין בין השירים ועוד קטנות, כדי להפוך את האותנטיות והקול הייחודי שלהם, למשהו גדול מהחיים. אני בוודאות אמשיך לעקוב

גיא ויהל באמפי שוני
האותנטיות והקול הייחודי שלהם בדרך להפוך למשהו גדול מהחיים | צילום: צילום: ספיר מלכי