עגולה ויפה: המחזמר "היירספריי" מוכיח שאין דבר כזה מתוק מדי

המיוזיקל החדש הוא הקאפקייק המושלם. יפהפה ומרשים, משאיר טעם טוב על השפתיים ועושה נעים בבטן

זמן צפייה: 01:16

השחקנית רוני מרחבי (34) מככבת מזה מספר שנים על הבמות בהצגות הנצפות בישראל ("שיער", "סיפור הפרברים", "פשוט לאהוב") ונטמעת בטבעיות בנוף הלהקות בתאטרון המורכבות בדרך כלל מרקדנים חטובים ורקדניות אתלטיות. למרות שמידותיה שונות מהמקובל בתחום, מרחבי היא לא פחות אתלטית מאף רקדנית אחרת ומוכיחה פעם אחר פעם, שגדול זה בסדר, זה רגיל, זה יפה. זה לא משהו ששווה לדבר עליו, כי היא פשוט שם, כמו כולם.

היירספריי
קשה לא להתאהב בה. רוני מרחבי

עוד ברשת תרבות ובידור:

מלחמת אחים: מי האחים הכי גרועים במשחקי הכס?

"טירת הזכוכית" הצליח לרגש אותנו עד דמעות

מה מצפה לנו בפרק הסיום של משחקי הכס?

ניתן לראות במרחבי גיבורה ומודל לחיקי עבור אנשים כבדי משקל. השחקנית המוכשרת והעגלגלה עבדה קשה כדי למקם עצמה במקום השמור לרזות בלבד. תפקידה כטרייסי טראנבלד במיוזיקל "היירספרי" שגירסתו הישראלית עלתה החודש, כאילו ונתפר בהתאם למידותיה ובו היא מוכיחה לנו חד משמעית שכל מה שראינו עד עכשיו ממנה היה רק טעימה על קצה של מזלג.

היירספריי
קאסט נוצץ ויוצא דופן

עכשיו לראשונה, מרחבי מתקדמת אל מרכז הבמה. הפעם החזות שלה היא כן אישיו אבל במובן החיובי ביותר שיש. היא מגלמת את כוכבת המיוזיקל, נערה שמנמנה בבולטימור של שנות ה-60 שחולמת להיות כוכבת בתכנית הטלויזיה "המופע של קורני קולינס". למרות שבאודישן הראשון לתכנית היא ישר נפסלת בשל כובד משקלה, טרייסי לא מוותרת וממשיכה להילחם. היא הופכת את ה"סו קולד" מגבלה שלה ליתרון, ואת העובדה שהיא "בולטת" לייחוד מעניין וסוחף בקצב שהוא רק שלה. ממש כמו מרחבי עצמה.

היירספריי
בולטת בנוף וטוב שכך

ואם היא הדובדבן שבקצפת, אז מקיפים אותה מכל עבר, סוכריות, פרלינים, מקופלת חומה ולבנה ופצפוצי שוקלד איכותיים ומתוקים בדמות שחקני המשנה. שנים לאחר הפירוק של בנות פסיה, איציק כהן המגלם את אימה של טרייסי עדנה, חוזר לעקבים (ונכנס לנעלי העקב הענקיות של ג'ון טרבולטה בסרט) ומוכיח שללכת עליהן זה כמו אופניים. לא שוכחים. השחקן המצחיק והמוכשר מצליח להעניק לרגעים הגסים ביותר חותמת איכות והקהל לא יודע את נפשו מרב צחוק. עידן אלתרמן שמגלם את בן זוגה של עדנה, מצליח ליצור דמות אמינה ושובה לב. טלי אורן המגלמת את המפיקה המרושעת וואלמה ועידו רוזנברג המגלם את מושא אהבתה של טרייסי, לינק, מקצועיים כהרגלם ומצליחים להבריק כל אחד בדמותו ובקסמיו. הרקדן מתן און ימי המגלם את סיווד מעורר קנאה ביכולות התנועה שלו. בוגרות "דה וויס" רודי ביינסן ועתליה פירס משתלבות באופן מופתי בצוות השחקנים המוכשר ומשי קליינשטיין המגלמת את חברתה הטובה של טרייסי, פני, מציגה כישורי משחק תאטרליים משובחים ומוכיחה שהיא הרבה יותר מהבת של. בסיום המחזמר כל הקהל נעמד על הרגליים ואין ספק שהתשואות אכן במקום.

היירספריי
חגיגה שלא נגמרת

תוסיפו לכל הקאסט המטורף הזה, תפאורה צבעונית מתחלפת שמחזירה אותנו לרוח החופשית של הסיקסטיז, פסקול שעושה כיף על הנשמה עם תזמורת חיה וכירואגרפיה הורסת של עומר זמרי וקיבלתם חוויה מדהימה, לכל המשפחה, פחות הדוד הציני.

היירספריי
שחקני משנה מבריקים. משי קליינשטיין ומתן און ימי

בדומה לסרט מ-2007 המבוסס על המחזמר מ-2002 המבוסס על הסרט מ-1988, "היירספריי" הישראלי הוא Feel Good  לגמרי. קייצי, קליל, מתקתק וסופר אופטימי. הרעים הם לא ממש רעים, המכשולים לא כל כך מאיימים והסוף הטוב מגיע דיי בקלות. רק צריך להאמין. איזה כיף, הלוואי והחיים באמת היו כאלה. לא שזה דבר רע, לשקוע לשעתיים ועשרים בפנטזיה פסטורלית. המיוזיקל המתקתק מדלג באלגנטיות מעל בורות הקיטש הרבים כל כך ומתעסק בנושאים חשובים, בגזענות, לא משנה אם על רקע גזע או משקל, באהבה, זוגיות, פנימיות וחיצוניות וחשיבותם של ערכים. הצבעוניות הססגונית המלווה אותו לכל אורכו והיא הדבר המורגש ביותר מצביעה על העולם המגוון בו אנחנו חיים ומדגישה את המסר הבודהיסטי: כל בני האדם שווים.  יאללה, שימו קצת ספריי בשיער ולכו לראות.

צילום סטילס: אור דנון, ניר סטולו

צילום טיזר: ניר סטולו