ושוב איתכם: גם השנה העדיפו להשמיע גברים ברדיו

הגיע הזמן בו מפרסמים את סיכומי השנה של השירים ברדיו ומרשימה אחת אי אפשר להתחמק: רק שתי זמרות התברגו לעשרת האומנים המושמעים ביותר ברדיו, ורק 11 נשים נכנסו לרשימת חמישים המושמעים ביותר. וגם: מה השיר המושמע ביותר? מי ההרכב המושמע ביותר? ואיזו זמרת זכתה בתואר תגלית השנה? כל התשובות בכתבה

האמנים המושמעים ביותר לשנת תשפ"א
האמנים המושמעים ביותר לשנת תשפ"א | צילום: מישה קמינסקי, רונן אקרמן, רמי זרנגר, דניאל קמינסקי, עדי אורני

כמדי שנה נחשפים הנתונים שאומרים חד משמעית שזמרות מופלות לרעה ברדיו. מדובר בנתונים כוללים שלא מחולקים לפי תחנות הרדיו השונות (מלבד גלגל"צ, שם הזמרות מקבלות נתח של 40 אחוז מהאומנים והשירים המושמעים ביותר בשנה החולפת), והתמונה הכללית עצובה מאוד למין הנשי. זו לא הפעם הראשונה שביקורת כזו נשמעת כלפי העורכים המוזיקליים בתחנות הרדיו. גם בשנים הקודמות המצב היה זהה ונראה שכרגע לא נעשית התקדמות ממשית בנושא.

אז מי כן נכנס לרשימת עשרת האומנים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו בשנה החולפת? את המקום הראשון תופס אייל גולן עם 28,901 פעמים ששיר שלו נוגן ברדיו. במקום השני בפער גדול נמצא עומר אדם עם 21,122 השמעות. הזמרת הראשונה בעשירייה הראשונה היא שרית חדד עם 20,162 השמעות. במקום הרביעי נמצא שלומי שבת ולאחריו משה פרץ, עדן בן זקן, דודו אהרון, שלמה ארצי, חיים משה וליאור נרקיס. מבלי להתאמץ אפשר לראות שמלבד שלמה ארצי, הז'אנר הים תיכוני שולט בענק בפלייליסטים וממשיך את הקו המוזיקלי של תחנות הרדיו מהשנים הקודמות. מבין העשירייה החדשה עדן בן זקן היא הזמרת הטרייה ביותר, כשאחריה שש וחצי שנות קריירה בלבד, כשרוב העשירייה מורכבת מאומנים שנמצאים בשטח יותר מעשרים שנה.

עדן בן זקן
עדן בן זקן | צילום: סיני קורן

השיר המושמע ביותר בשנה החולפת היה "אם תרצי" של חנן בן ארי שקיבל 2,784 השמעות בכל תחנות הרדיו. בן ארי הגיע למקום ה-14 ברשימת האומנים המושמעים ביותר ברדיו. למקום השני הגיע השיר "סיבת הסיבות" של ישי ריבו עם 2,540 השמעות. במקום השלישי נמצא השיר "ג'וני" של שי צברי עם 2,431 השמעות. יובל דיין היא הזמרת הראשונה ברשימה עם השיר "שרק תחייך" שהגיע למקום העשירי עם 2,044 השמעות. מעניין לראות ששלושת השירים המושמעים ביותר ברדיו לא שייכים לאף אחד מרשימת עשרת האומנים המושמעים ביותר.

יובל דיין
יובל דיין | צילום: אוהד רומנו

סטטיק ובן אל תבורי הם ההרכב המושמע ביותר השנה עם הצטברות של 10,727 השמעות לכלל השירים שלהם בשנה החולפת. להקת אתניקס תופסת את המקום השני עם 8,532 השמעות וצמד הכותבים ודולי ופן נמצאים במקום השלישי עם 7,238 השמעות.


רביב כנר הוא הזמר החדש המושמע ביותר עם 4,958 השמעות לשלושה שירים בלבד: "רסיסים", "רוצה שלום" ו"נשלים את הכל". אלה לי זכתה בתואר הזמרת החדשה המושמעת ביותר ברדיו עם 4,622 השמעות לששלושת שיריה: "זוט עני", "מה אתה רוצה" ו"שימי פס" עם עדן חסון שהיה השיר הרשמי של חודש הגאווה.

 

אלה לי
אלה לי | צילום: מישה קמינסקי

הנתונים נאספו על ידי חברת מדיה פורסט.