"כבוד הראב": ביקורת סינגלים חדשים

אסף ראב, משדר ועורך מוזיקה למעלה מעשרים שנה, יבקר מדי שבוע חמישה שירים חדשים שיצאו לרדיו. והשבוע: רון בוחניק חוזר לעצמו, עקיבא ממשיך לרגש, רועי ברקן ומיכל שפירא מחדשים בהצלחה, ענת מלמוד חוזרת על עצמה ועומר אדם וסקאזי מפספסים לחלוטין

כבוד הראב
כבוד הראב | צילום: דבורה דיזי לומברוזו, שי פרנקו, יעל שלח, יחסי ציבור

 רון בוחניק – "רוקד לבד"

עברו חמש שנים מאז שרון בוחניק פרץ ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" ומאז הוא הספיק לשחרר שני שירים עם קרן פלס (כולל הלהיט הענק "שקופים"), להתארח בלהיט "צבעים"  של גיל ויין ולהוציא כמה שירים לבד שהצליחו פחות. אחרי הפסקה קצרה שנכפתה בגלל הקורונה, בוחניק חוזר בשל ובוגר יותר לעלות על המסלול שכל מוזיקאי היה רוצה. "רוקד לבד" הוא שיר על דרך שצריך לעבור כדי להבין מה נכון עבורו ואילו החלטות קשות צריך לקבל כדי שבסוף יהיה טוב. בוחניק עושה דרך ראויה להערכה ועם הקול הייחודי שלו יש לו את כל הסיבות להצליח.
ציון: *** וחצי

עקיבא – "שלום בבית"

עקיבא נמצא בסצנת המוזיקה לא מעט שנים ומשחרר שירים באופן סדיר. הפריצה הגדולה הגיעה בזכות אירוח בהופעה של  ישי ריבו לפני שנתיים עם שיר "אל תעזבי ידיים" ולפעמים זה כל מה שצריך כדי להביא אמן לקדמת הבמה ושירצו להקשיב לשירים נוספים שלו. לאחר שרשרת הצלחות מגיע "שלום בבית", שיתוף פעולה עם דולי ופן שנדמה שכל שיר שיוצא לרדיו כולל אותם. הצמד המוזיקלי הצליח לפצח משהו באוזן הישראלית והגישה ה"רייכלית" בשיר עושה נעים על הנשמה.
ציון: ****

רועי ברקן ומיכל שפירא – "שוב"

אין דבר קשה יותר מאשר לקחת שיר ממש טוב ולעשות לו גרסת כיסוי ולרוב זה מסתיים במפח נפש. רועי ברקן (בנו של יהודה בארקן ז"ל) ומיכל שפירא שרים את "שוב", במקור של שמוליק קראוס וג'וזי כץ ומצליחים להוציא גרסה חדשה ששווה להאזין לה. שפירא היא ווקאליסטית מטורפת ומוזר שעד היום היא לא שחררה אלבום משלה (לפני שמתנפלים עלי, יש לה כמה שירין מעולים). לברקן יש קול לא רע בכלל אם כי ככל הנראה הוא לא מתיימר להפוך לזמר במשרה מלאה. העיבוד וההפקה של שלומי מאיה מצליחים להישאר נאמנים לסולמות המקוריים של השיר והתוצאה נעימה מאוד לאוזן.
ציון: *** וחצי

ענת מלמוד – "כשאתה עייף"

ענת מלמוד מוכשרת מאוד ואין על זה עוררין אבל בכל שיר שהיא מוציאה היא נשמעת אותו הדבר, בלי משהו קטן ומעניין להוסיף לכל ביצוע. לא נותר אלא להתייחס לדבר האמיתי – המילים והלחן של השיר. "כשאתה עייף" נולד במסגרת פסטיבל "אאוטליין – איור ומילים" שבוחן את היחסים בין דימוי לבין המילה הכתובה. מלמוד בחרה בציור של יאנה בוקלר ובהשראתו כתבה שיר עם תובנות והבנה שהמרוץ התמידי והיומיומי לא באמת מביא לנו שלווה, ולפעמים הבהייה בקיר היא הפתרון המושלם.
ציון: *** וחצי

עומר אדם וסקאזי – "קאטליה"

נתחיל בשורה התחתונה: השיר החדש של עומר אדם וסקאזי הוא לא יותר ממבוכה שנמשכת קצת יותר משתי דקות. אין ספק שהשניים שלשלו לכיסם סכום כסף נאה ביותר כי בואו נקרא לילד בשמו – זו פרסומת למותג משקפיים. בקליפ אדם מגלם את נוח ומהתיבה שלו יוצאים דוגמנים שלבושים כמו חיות עם קולקציית משקפיים חדשה. הקליפ עצמו בכלל לא רע, מדובר בסך הכל בפרסומת מושקעת, והשיר מסמפל את "קלינקה" הרוסי המוכר לכולם, אבל אתם רואים את עצמכם נהנים מהדבר הזה או שבמקום הנאה פשוט תלכו לרכוש זוג משקפי שמש חדשים? בכל מקרה, נמתין לשיר הבא שאדם ישחרר.
ציון: *