המלכה החדשה של אייל גולן ולמה שרית חדד רוקדת ובוכה?

אייל גולן מיישר קו עם האופנה, שרית חדד נשמעת עצורה, עדן אבוטבול אוכלת ושותה, איציק שמלי קלאסי ולינוי ברטרו

 אייל גולן - "יפה לך להיות מאושרת"
אייל גולן נמצא בשלב בקריירה בו הוא כביכול לשיר מה שבא לו, אבל כדי לשמר את מעמדו בפסגה הוא מקפיד להישאר מעודכן ועם אצבע על דופק הפופ העכשווי, כפי שהעיד הסינגל הקודם שלו. גם ב"יפה לך להיות מאושרת" (ששמו העממי עומד להיות "המלכה שלי") גולן מיישר קו, הפעם עם האר נ' בי - רגאיי אופנתי, שהביא לאליעד את שיר השנה הקודם ולתקווה 6 את הצלחתם הגדולה ביותר. אלא שגולן, יחד עם מפיק-העל יעקב למאי, הולכים צעד קדימה (ואחורה) ומתחברים כאן גם לבלוז, לנשמה, דרך השירה של גולן, שנשמעת בוגרת מתמיד ובאמצעות הסקסופון הנפלא של ניצן עין הבר, הישר מהלהקה של שלמה ארצי. אבי אוחיון ממשיך לעשות עבודה טובה ככותב ומלחין בניסוח פס-הקול העכשווי של הפופ המקומי, והתוצאה לוקחת את גולן, שוב, בפעם המי יודע כמה, לנקודה מעניינת, שהקהל המעריץ שלו יתחבר אליה בשקיקה, למרות שלא מדובר בסטייל שהם רגילים אליו.
ציון: 4.5

[youtube_embed youtube_id='0rCafrp1dTI ']
שרית חדד - "היית איתה"
יש משהו עצוב ועצור בשיר החדש של שרית חדד, שבסופו של דבר אמור להרקיד אנשים למקצב של דאנס. הטקסט שכתב הנרי מספר את סיפורה של אישה נבגדת והשירה של חדד בהתאם, לא מתמסרת, מרוחקת, קרה. זו עדיין שרית חדד הזמרת המעולה שאין שנייה לה, אבל היא שרה כאן בלי יותר מדי מעורבות רגשית, כאילו שהעיבוד וההפקה שרקח ירן ג'ורדי פלג מכתיבים לה להשאיר את הנשמה האמיתית מחוץ להקלטה. זה שיר לא רע, החיבור בין דאנס למזרחית עם אלמנטים ערביים, שהפך לסימן ההיכר של הציוות חדד את הנרי, עובד כאן שוב, כפי שהוא עובד עוד מימי "חגיגה". השאיפות של הצמד ליצור אמנות בעלת ערך מעבר למסחריות של המוזיקה ראויות להערכה גדולה. ולמרות שזה שיר טוב (עם קליפ מושקע) ולמרות (ואולי על אף) ההבעה האמנותית, טיפה קשה לראות קהל רוקד את השיר הזה בחתונות כשהוא קופץ ושמח.
ציון: 3.5

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-music-024' autoplay='1' credit='' desc='' kid='1_wkynvo6h' duration='193']


עדן אבוטבול - "אוכלת ושותה
"
עדן אבוטבול, זוכת "אייל גולן קורא לך", היא זמרת טובה, והסינגל הרביעי שהיא מוציאה מראה שהיא יודעת לשיר. הבעיה שלה היא שאחרי כשלוש שנות שתיקה היא מגיעה למגרש שהזמרת ששולטת בו כרגע היא עדן בן זקן. "אוכלת ושותה" הוא מעין בלדת געגועים ודיכאון בעקבות בחור שעזב, התמה המוכרת ממנה בנויים כחצי מהשירים בז'אנר. המילים של גילי זכאי מספרות על בחורה שרצתה לחיות חיים בריאים, כדי שהחזה שלה יפסיק לכאוב, אבל ברגע שהגבר עזב היא מתה מבפנים וחזרה לאכול, לשתות, לעשן ולא לישון. היא גם משקרת ולא מודה בפני האל שטעתה. קל להסתלבט על הטקסט הזה, אבל אחרי כמה האזנות הוא מחלחל ונשמע הגיוני. הלחן קליט והעיבוד וההפקה של יעקב למאי מבליטים את היתרונות של אבוטבול, שיש לה כאן מה למכור. בתקווה שיהיה מי שיקנה.
ציון: 4

[youtube_embed youtube_id='qTNLHQ1Rug8']

איציק שמלי - "יום בחיי"
איציק שמלי הוא זמר מצוין שמגיש כאן בלדה עוצמתית. השיר הזה בנוי מחומרים קלאסיים, כלומר הוא היה יכול לצאת גם לפני 20 שנה וגם בעוד עשור, ולהתקבל יפה. הטקסט של רון ביטון מחפש למצוא את הנקודה החיובית בעבר של הזוגיות, אולי לשוב ליום החתונה, כדי להתגבר על משבר נוכחי. הלחן של מאור שטרית יפה, העיבוד וההפקה של שטרית ושמלי עושים את העבודה, גם ברגעים הרכים וגם בשיאים הדרמטיים, עם שלל אלמנטים שהשתרשו בפופ הקיטשי בעשורים האחרונים. שמלי עצמו הוא מבצע מעולה, שלעיתים נשמע מושלם מדי. יש כאן תחושה של קצת מאמץ יתר, מצד שני יש רבים שרגשנות כזו מרגשת אותם. בסך הכל שיר טוב של זמר טוב, שיזכיר למי שיתחבר אליו רגעים יפים ויפים פחות מהחיים. יפה לו.
ציון: 4

[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-news-044' autoplay='1' credit='' desc='' kid='1_px3kl52p' duration='230']
לינוי - "שיקפוץ כל העולם"
לפעמים צריך ללכת על פשטות. "שיקפוץ כל העולם" של לינוי הוא שיר פופ ים תיכוני שזורק אחורה שני עשורים, לתקופת הבתולין של הז'אנר, עם מקצב וסטייל שעבדו לזמרים כמו אייל גולן ושרית חדד כבר בשנות התשעים. וזה עובד גם כאן. לינוי שרה שיר של כלה ביום חתונתה, שלא אכפת לה מה אומרים עליה ועל החתן שלה, ושכל העולם יקפוץ להם ביום חופתם, כי העתיד עוד לפניהם ויש לה אותו מול עיניה. זה פשוט, זה קליט, זה לא מתחכם וזה עובד. אין פה הברקה מדהימה, יש פה רטרו עם המגניבות המסוימת של רטרו, ויש זמרת שמחזיקה את השיר. לא יותר מזה אבל גם לא פחות.
ציון: 3.5

[youtube_embed youtube_id='IuPYZ_oaPXQ']

עוד ברשת סלבס:

מי השחקנית הישראלית שהצטלמה עם ג'סטין ביבר?

הכירו: מי הכדורגלן החדש בחייה של שיר אלמליח?

הבילוי הלילי של אלכסה דול והמיליונר הפרטי שלה

אסון התאומות: הפרידה הדרמטית של האחיות מלול

קייטי פרי ואורלנדו בלום נפרדים