ספיר סבן: "לא זכיתי כי בחרו אחרת, לא בגלל שלא הייתי טובה"

השנה האחרונה היתה אחת הטובות בחייה של ספיר סבן – אלבום חדש, מופע סולד אאוט, השתתפות ב"אקס פקטור לאירוויזיון", תפקיד חדש בבית ליסין וזוגיות מהחלומות. היום היא משחררת דואט חדש לרדיו עם שיר אוזן ומספרת: "השיר הזה קנה אותי"

זמן צפייה: 02:59

את הריאיון הזה ספיר סבן מקיימת מבית ליסין, בזמן החזרות להצגה "לעבור את הקיר", קומדיה רומנטית מוזיקלית שכבר הפכה להצלחה גדולה. "בתחילת חודש מרץ אני מחליפה את חן אמסלם בתפקיד של מיכל, בחורה שהארוס שלה ביטל את החתונה והיא יוצאת למסע לחיפוש חתן חדש. זו הצגה מרגשת מאוד".

עוד במדור המוזיקה:

שישה שירים חדשים נבחרו לאירוויזיון 2022. האם לאחד מהם יש סיכוי לזכות?

יום שפת האם הבינלאומי: פלייליסט אירוויזיון שעושה כבוד לשפה

מאיה בוסקילה: "פעם היה פה כוח ווקאלי, היום זה יותר פופ אחר"

 

היום (שני) משחררת סבן את השיר "לשקר מעט ללב", דואט עם שיר אוזן שכתב והלחין את השיר. "שיר ואני הכרנו במשרד של רוברטו, הוא מנהל את שנינו. שיר שלח לרוברט את השיר הזה בשבילי ואחרי ששמעתי אותו ידעתי שזה חייב להיות דואט. נכנסנו לאולפן ביחד וגיליתי ילד קסום ומוכשר ברמות קשות. זה שיר שהיה יכול בקלות להיות בלדה קורעת לב אבל שיר ואני מקשיבים לדברים דומים בתקופה הזו, הרבה דודו טסה, ורצינו שההפקה המוזיקלית תשקף את זה. יש בלחן של השיר משהו מיוחד, אני כל כך מבסוטה על שיר שהוא כתב והלחין את השיר הזה.

השיר הזה לוקח אותך למקומות שונים מבחינה מוזיקלית. לא עשית אף פעם רוק ים תיכוני.
"אני לא יודעת אם זה ממש רחוק ממה שאני רגילה לעשות או שומעת בתקופה הזו אבל זה שונה ומגניב."

איך היה להקליט שיר על אהבה נכזבת בתקופה שאת נמצאת בזוגיות נפלאה?
ספיר פורצת בצחוק. "תשמע, אנחנו שרים על החיים שהיו לנו, על סיטואציות שכל אחד עבר לפחות פעם אחת בחיים שלו. כמו בשאר השירים שכתבו לי, אני מזקקת את הרגש הספציפי לשיר בהתאם למה שחוויתי, זה מה שמרגש".

 

חוויה של פעם בחיים

כשסבן הפתיעה ועלתה לאודישן הראשון ב"אקס פקטור לאירוויזיון" היא אמרה לשופטים שעכשיו היא יודעת שהעבודה הקשה מתחילה אחרי שהעונה מסתיימת. העונה הסתיימה לפני שבועיים וחצי וסבן כבר שחררה שני סינגלים ואת שיר הנושא של "ששטוס". "טפו חמסה, טפו חמסה, זו שנה מאוד מרגשת עבורי. אני נמצאת בתוך התהליך הזה כבר חמש שנים. כשאמרתי שהעבודה הקשה מתחילה יום אחרי התחרות התכוונתי למישהו שמתחיל מאפס אבל זה תופס גם אלי. זה הרגע שאני צריכה לתת את כולי. טפו חמסה, עם התפקיד החדש ב'לעבור את הקיר', סינגלים חדשים ומופע חדש, כל זה מאוד מאוד מרגש אותי".

איך את מסכמת החוויה "אקס פקטור לאירוויזיון"?
"מרגשת מאוד, אולי אפשר להגיד שזה היה סוג של תיקון. הפעם באתי לתחרות אחרת, באתי מוכנה וידעתי למה אני נכנסת. התייחסתי לזה כאל קדם אירוויזיון לכל דבר ועניין ואני מאושרת על התהליך שעברתי. בסופו של דבר גדלתי וזה תהליך כיפי".

מה את זוכרת מהיום של הגמר, מכל הלחץ וההתרגשות?
"באתי ליהנות, לתת את המאה אחוז שלי ולדעת שכשאני אסתכל על הביצועים מהצד אהיה גאה בהם. אני חושבת שסיימתי עם האירוויזיון לשנים הקרובות אבל כל מה שהקדוש ברוך הוא ירצה עבורי, אני אעשה. אני בן אדם שמאמין שחלומות לא צריכים להישאר במגירה. חלומות נועדו לפחות כדי לנסות ולהגשים אותם ואני גאה על הבחירה להשתתף בתוכנית".

[brightcove_iframe video_id='entertainment-the-x-factor-israel-season-04-clips-biladi-self-18' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_x3bpv58i' duration='107']

סבן סיימה במקום הרביעי בגמר והזוכה היה מיכאל בן דוד, שנבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. "אני מאחלת למיכאל שיהנה מכל רגע. שיעזוב את כל הרעשים בצד, שיעשה להם מיוט כי זו חוויה של פעם בחיים. זה כבוד גדול לייצג את המדינה שלך. לא משנה מה תהיה התוצאה באירוויזיון, הוא צריך להיות גאה בהופעה שלו. זו אותה הגישה שבאתי איתה לגמר. רציתי להסתכל על הביצועים שלי ולהגיד 'לא זכיתי כי בחרו אחרת, לא בלל שלא הייתי טובה'. לא יצא לי להקשיב לשירים האחרים שנבחרו אירוויזיון כי ברגע שנגמר הגמר נכנסתי ללופ של עבודה שלא אפשר לי להתרכז ולהתעניין בשום דבר אחר. אני בטוחה שהוא יפציץ".

לסיום, מה קורה עם שירים חדשים בטורקית? כל פעם שני מראיין אותך את מדברת שזה אחד החלומות שלך.
"הוצאתי שיר בטורקית לפני שנתיים. אתה חושב שכדאי להוציא עוד אחד? אני שרה בטורקית בהופעות ואני תמיד מרחרחת על שירים חדשים בטורקית. זה קשה כי אני לא כותבת את השירים שלי אבל יש גישושים. אולי יום אחד אעשה אלבום שלם בטורקית ומופע גדול".

 

המופע החדש של ספיר סבן יגיע לגריי ביהוד בתאריך 17.3, גריי מודיעין בתאריך 20.4 ולרדינג 3 בתאריך 25.5.

ספיר סבן
ספיר סבן | צילום: צילום שי פרנקו