"כבוד הראב": ביקורת סינגלים חדשים

אסף ראב, משדר ועורך מוזיקה למעלה מעשרים שנה, יבקר מדי שבוע חמישה שירים חדשים שיצאו לרדיו. והשבוע: נטע ברזילי חוזרת לזירה הבינלאומית, משי קליינשטיין היא הטוב שבשני העולמות, קורל ביסמוט ממשיכה לגדול, נועה קירל מכייפת באנגלית וקמפיין נגד עישון בכיכובם של אלילי הנוער. הקשיבו לשירים החדשים

זמן צפייה: 03:07

נטע ברזילי – "CEO" ו-"DUM"


תגידו מזל טוב לנטע ברזילי שהוחתמה בלייבל של דיסני מיוזיק ומוציאה לכבוד המאורע שני שירים בו זמנית. "CEO",שמלווה בקליפ סופר מושקע, מתכתב עם כל מה שקורה היום במוסיקה בזירה הבינלאומית. הוא מופק היטב וזה נשמע פשוט טוב. באופן מסוים, ברזילי באה לעשות פאן, גם אם בין השורות שבכתיבת המילים יש מסרים שאותם היא רוצה להעביר. השיר השני, "DUM", גם כן עשוי מאותם חומרים וכמובן שגם בו יש מוטיב שחוזר בשירים שלה - מילה או משפט בלופ שגורם לנו להבין שהיא מישראל ("בוא לפה.. בוא לפה.."). נטע ברזילי נאמנה לדרך שלה ובדרך הזו יש גם תהליך של התבגרות שעוד יגיע, מה שכן, לא בטוח שבעוד שלושה חודשים נזכור שהיו שירים כזה.
ציון: *** וחצי

עוד במדור המוזיקה:

השמלה החדשה שלו: השופט רן דנקר משחרר שיר חדש רגע לפני עליית "אקס פקטור לאירוויזיון"

פלייליסט האירוויזיון שיפיל אתכם מהרגליים

משאל רחוב: מהו שיר האירוויזיון האהוב מכל הזמנים?

 

משי קלינשטיין – "שקט"

משי קליינשטיין היא המיטב בין שני העולמות הגדולים שנקראים ריטה ורמי קליינשטיין. כאחת שגדלה בבית סופר לאמנות, היה מפתיע אם הייתה בוחרת בדרך אחרת. בין הצגה ("אפס ביחסי אנוש") ליום צילום בטלוויזיה ("פרפר נחמד"), דרך סרט קולנוע שעולה בקרוב ("תמונת הניצחון"), קליינשטיין מתפנה להקליט שירים. "שקט" הוא השיר השני שהיא משחררת לרדיו, אחרי שהקודם יצא בתחילת הקורונה, אי שם לפני שנה וחצי. אלנתן שלום הוא אחד הכותבים המוכשרים ביותר ששילב ידיים עם קליינשטיין וכך יצאו מילים שדוחסות לתוכן תקופה לא פשוטה של התכנסות ושקט בשילוב של עומס מחשבתי עם לא מעט שאלות.
ציון: ****
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-186-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_5rdj4mrt' duration='187']

 

קורל ביסמוט – "העולם מסתובב"


קורל ביסמוט
, או אם תרצו בשם השני שלה - הזמרת עם החמנייה, היא אחת מהיוצרות שכיף להסתכל על תהליך הגדילה האומנותי שלהן מהצד. ביסמוט, שבשגרה מופיעה על במות גדולות כמלווה של עידן עמדי, מכירה היטב גם את מופעי הרחוב בהם היא אוספת אחד לאחד את המאזינים שלה. "העולם מסתובב" הוא שיר על החלום והמסע הפרטי שלה, מסע אותו התחילה לפני כמה שנים ועוד לא הסתיים. ביסמוט כותבת את המחשבות הפרטיות שלה ועוטפת את כל זה בקצב הגרוב. כיף לראות בקליפ כמופע אורח את נירה רבינוביץ' ("טלפלא").
ציון: *** וחצי

נועה קירל – "Bad Little Thing"


שיר בינלאומי שני לתעשיית הפופ על שם נועה קירל. כמו תמיד, גם הפעם השיר מלווה בקליפ סופר מושקע שצולם בישראל על מנת לספק פרנסה לאנשי התעשייה המקומיים (כדברי קירל). קירל היא לא נטע ברזילי ואם יש מסר משמעותי בשירים שלה שהוא לא פשטני, הוא מתחבא עמוק מאוד. היות ולא הגענו לכאן בשביל המסר, ולא כל שיר חייב מסר כבד כשאפשר לפעמים רק ליהנות, אפשר להחמיא על העבודה בשיר. קירל טוענת שהיא "דבר קטן ורע" ולא רק שהיא לא מגיעה בגישה מתנצלת, אלא היא מתגאה שהיא קבלה את זה מאמא שלה. בעברית שיר כזה לא היה יכול לעבוד, לכן הצד הפופי והקליל שמגיע ממנה באנגלית מחליק בגרון לא רע.
ציון: *** וחצי

אמנים שונים – "יש לי Say"

כאבא לשלושה מתבגרים פלוס, אני רק יכול לברך על יוזמה שקוראת להפסקת העישון (אקטיבי ופסיבי). אין ספק שחברות הסיגריות פחות יאהבו את השיר ואת המסר אבל עצם העובדה שחבורת אמנים שמשפיעים על הצעירים היום מתאגדים לומר שהם לא נוגעים במה שמזיק לבריאות, מחייב את כל מי שרק יכול לתת לזה במה מכובדת. אז מה קיבלנו פה? את רון ביטון ואיתי שמעוני שכתבו את הדברים כמו שהם בפנים, בלי ללכת מסביב, ואת כל זה עטפו בקצב שלא ניתן להישאר אדישים אליו. עכשיו רק נשאר לראות שנועה קירל, סטפן, עדן אלנה, ספיר סבן, עדן מאירי, לואי עלי, ליאל אלי, אוראל צברי ועידן תלם באמת לא נתפסים בעדשת המצלמה עם סיגריה והמשימה תוכתר כהצלחה.