"כבוד הראב": ביקורת סינגלים חדשים

אסף ראב, משדר ועורך מוזיקה למעלה מעשרים שנה, יבקר מדי שבוע חמישה שירים חדשים שיצאו לרדיו. והשבוע: נדב גדג' מרקיד, קארין אופיר חוזרת לתודעה, עדי כהן ולירון לב מתאחדים, למהלא ואיה זהבי פייגלין חוזרים בזמן ודיקלה שומרת על תו התקן שלה. הקשיבו לשירים החדשים

זמן צפייה: 01:05

נדב גדג' – "אוטו פלסטיק"

נדב גדג', הגולדן בוי שהתגלה בגיל 16 כשזכה באירוויזיון במקום התשיעי בשנת 2015, כבר בן 22 ועכשיו הוא מוציא שירים קצביים במטרה להגיע אל לב המאזינים בתחנות הגדולות. 'אוטו פלסטיק' הוא שיר חיזור אחרי ההיא שלא עושה עליה הרושם של הביוקר ומבחינתה הוא יכול לבוא באוטו פלסטיק, רק שיידע להרים לה. גדג' עצמו לא מחדש לאוזן שלי משהו שלא היה שם לפני. הוא יודע לעטוף את עצמו בצבעים הנכונים עם חבורת רקדניות שמקשטות לו את המסך. המילים של השיר פחות חשובות פה וגם בטח לא המסר, אלא גדג' עצמו עם הכריזמה שעושה נעים לזוז.
ציון: ***
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-173-external' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_gbqwwpqn' duration='207']

 

עוד במדור המוזיקה:

כל מדורי "כבוד הראב"

הנני כאן: הראל סקעת כבש את קיסריה לראשונה בקריירה. ביקורת הופעה

משי קליינשטיין משחררת שיר חדש ומגלה מה השיר הישראלי האהוב עליה מהאירוויזיון

 

קארין אופיר – "געגועים ל"

קרוב לוודאי שהשם קארין אופיר בכלל לא יצלצל מוכר לצעירים של היום, אבל אלו שיחפרו טיפה בזיכרון ישר יזכרו את הסדרה "פלורנטין" ואת העובדה שהיא הבת של השחקן הנפלא שייקה אופיר ז"ל. אופיר, שכבר מזמן לא נמצאת באור הזרקורים, משחררת שיר ראשון משלה, שיר מלא געגועים שבא לידי ביטוי גם בקליפ שנע על ציר הזמן שבין קארין הילדה לקארין הבוגרת. טל לוי, שהלחין את השיר עם אופיר והיה אחראי על ההפקה, עשה לשיר רק טוב כאשר הוא נתן לו גוונים של רוק עכשווי עם קריצה לסאונד של פעם. מרגיש שאופיר נמצאת בזמן הנכון מבחינה מוזיקלית והתוצאה נשמעת שלמה ומבטיחה.
ציון: *** וחצי

 

עדי כהן ולירון לב – "לרוץ לבד"

עדי כהן ולירון לב הכירו לפני לא מעט שנים, אי שם בימי העונה השנייה של "כוכב נולד". בשנים שעברו שניהם יוצרים, שרים ומופיעים לא מעט ברחבי הארץ. לירון לב, שבשנים האחרונות היה עסוק בעיקר בשיתוף הפעולה עם רבקה זוהר וביחד הם שחררו שני אלבומים, הספיק להוציא אלבום בכורה כסולן בשנה שעברה ועדי כהן עמוסה בהופעות שונות בארץ ובעולם. שנת הקורונה עשתה חיבורים יפים וזה אחד מהם. לב וכהן התחברו לכדי מופע משותף שבו הם מבצעים שירים מוכרים ואחרי למעלה משנה שהם הופיעו ביחד בחצרות של אנשים, הם הקליטו שיר משותף שילווה את המופע. את השיר כתב והלחין לב וההפקה של גיא ויהל. "לרוץ לבד" לוקח את הקושי למקום של אופטימיות ושילוב הקולות של השניים כל כך טוב שהם חייבים להקליט שירים נוספים ביחד.
ציון: *** וחצי
[brightcove_iframe video_id='entertainment-music-israeli-part-176-external' autoplay='0' credit='רועי ויינברג' desc='' poster='' kid='1_dzc4h6ne' duration='183']

 

למהלא מארחים את איה זהבי פייגלין – "בא לי להיות איתך"

סיכוי סביר שלא שמעתם עד היום על ההרכב למהלא שהקים אדם בן אמיתי. בהרכב חברים שישה מוזיקאים מוכשרים שכל אחד מהם מנגן עם אומן אחר. למהלא, שהצליחו לגייס בפרויקט הד סטארט סכום להקלטת אלבום בכורה שייצא בקרוב, משחררים את הדואט "בא לי להיות איתך" עם איה זהבי פייגלין שנמצאת בתעשייה יותר מעשור, ולמרות עשייה מרובה היא נשארת מתחת לרדאר רוב הזמן. סגנון השירה של השניים לא מתאמץ ולא מנסה להרעיד את העולמות בעוצמה, וכל זה עובד לטובת השיר. יש בו אווירה נוסטלגית שמתאימה לנסיעה ברכב בפול ווליום בכביש מהיר. את השיר כתבו בן אמיתי ואיה כורם.
ציון: *** וחצי

 

דיקלה – "כל הפרפרים"

על הכישרון של דיקלה אי אפשר לחלוק. מדובר ביוצרת עם אחד הקולות המיוחדים במוזיקה העכשווית וכבר כמה שנים שהיא נמצאת על המסלול המובהק להפוך לתושבת קבע בלב המיינסטרים במוזיקה הישראלית וכמעט כל שיר שהיא מוציאה מקבל תו תקן של איכות מכל מי שמאזין לו. "כל הפרפרים" הוא שיר חדש שהוקלט בהופעה חיה ולפי הקומוניקט זוהי הפעם הראשונה שבה היא שרה אותו על במה עם קצת תוספות ותיקונים באולפן. המנעד המיוחד שבקולה לא מאפשר למאזין להישאר אדיש, במיוחד כשהיא מצליחה להעביר היטב את הכאב והכמיהה. תענוג לדעת שגם בימים האלה יש זמרים ששומרים על איכות גבוהה ולא עושים מוזיקה בשביל להוציא להיטים, אלא את הלב החוצה.
ציון: ****