מה אתם חושבים על השירים? חצי גמר האירוויזיון השני (חלק 2)

בעוד קצת יותר משבועיים ישודר חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון לשנת 2022 וזה הזמן להבין מה אתם חושבים על השירים שמתמודדים השנה על המקום הראשון. הצביעו בסקר!

אירוויזיון 2022
אירוויזיון 2022 | צילום: באדיבות EBU

בתאריך 12 במאי ישודר חצי הגמר השני של תחרות האירוויזיון בו יתמודדו 18 שירים על עשרה מקומות בגמר. חלוקת המדינות לשני חצי הגמר נערכה בהגרלה לפני מספר חודשים, כשכל המדינות חולקו לשישה בתים על פי ממוצע ההצבעות מהשנים הקודמות. מדינות שנוטות להצביע אחת לשנייה, מסיבות תרבותיות או פוליטיות, חולקו לחצי הגמר השונים כדי למנוע הטייה של ההצבעות ולמנוע מגושים שונים לעזור אחת לשנייה, כמו מדינות סקנדינביה או יוון וקפריסין שחולקות שפה ותרבות מוזיקלית נרחבת.

 

עוד במדור המוזיקה:

מה אתם חושבים על השירים? חצי גמר האירוויזיון הראשון (חלק 1)

מה אתם חושבים על השירים? חצי גמר האירוויזיון הראשון (חלק 2)

מה אתם חושבים על השירים? חצי גמר האירוויזיון השני (חלק 1)

 

לאורך הימים הבאים נבקש מכם לדרג את השירים מתוך חצאי הגמר ועשרת השירים האהובים ביותר מכל חצי גמר יעלו לגמר ויצטרפו אל חמש המדינות שהעפילו אליו אוטומטית כמדי שנה (בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת ואיטליה). היום נפרסם את תשעת השירים שסוגרים את חצי גמר האירוויזיון השני ואתם צריכים להצביע אם אהבתם את השיר או לא. השירים האהובים ביותר יעפילו לגמר של גולשי אתר רשת 13 בשבוע ההבא. ההצבעה לשירים מתוך חצאי הגמר תהיה פתוחה עד לתאריך 30.4 בלילה.

 

אירלנד - "That's Rich"

אחרי שברוק סקוליון סיימה במקום השלישי בעונה התשיעית של "דה וייס בריטניה", היא השתתפה וניצחה בקדם האירוויזיון האירי עם השיר "That's Rich", אותו היא תשיר באנגלית.
אירלנד השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1965 וזכתה בתחרות שבע פעמים, כשהפעם האחרונה היתה בשנת 1996 עם השיר "The Voice". אירלנד הצליחה להעפיל לגמר שש פעמים בלבד מתוך 15 ניסיונות. בשנתיים האחרונות אירלנד סיימה במקום האחרון בחצי הגמר.

מקדוניה הצפונית - "Circles"

אנדראה קואבסקה ניצחה בתחרות קדם האירוויזיון במקדוניה הצפונית עם השיר "Circles", אותו היא תשיר באנגלית.
מקדוניה הצפונית השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1998 וההישג הטוב ביותר שלה הגיע בתחרות שנערכה בתל אביב ב-2019, אז היא סיימה במקום השביעי עם השיר "Proud". מקדוניה הצפונית הצליחה להעפיל לגמר שש פעמים בלבד מתוך 17 ניסיונות.

אסטוניה - "Hope"

לקח לסטפן ארבעה ניסיונות עד שהוא זכה בקדם האירוויזיון האסטוני, והשנה הוא ניצח עם השיר "Hope" אותו הוא ישר בתחרות באנגלית.
אסטוניה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1994 והיא זכתה באירוויזיון בשנת 2001 עם השיר "Everybody" שנחשב לאחת הזכיות הכי פחות מוצדקות בתולדותיה.

רומניה - "Llámame"

אנדריי יונוץ אורסו, הידוע בשם הבמה WRS, זכה בקדם האירוויזיון הרומני עם השיר "Llámame" אותו הוא ישיר באנגלית וספרדית.
רומניה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1994 וההישג הטוב ביותר שלהם הוא המקום השלישי בשנת 2010 עם השיר "Playing With Fire". רומניה הצליחה להעפיל לגמר עשר פעמים מתוך 13 ניסיונות. בשלוש השנים האחרונות רומניה לא הצליחה להעפיל לגמר.

פולין - "River"

קריסטיאן אוכמן, זוכה העונה ה-11 של "אקס פקטור פולין", השתתף וניצח את קדם האירוויזיון הפולני עם השיר "River", אותו הוא ישיר בתחרות באנגלית.
פולין השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1994 ובאותה שנה היא סיימה במקום השני עם השיר "To Nie Ja", המיקום הגבוה שיותר שלה באירוויזיון. פולין הצליחה לעלות לגמר חמש פעמים בלבד מתוך 14 ניסיונות.

מונטנגרו - "Breath"

הקריירה של ולאדנה ווצ'ניץ' נמשכת קרוב לעשרים שנה והיא נבחרה דרך וועדה פנימית לייצג את מונטנגרו בתחרות האירוויזיון הקרובה עם השיר "Breath", אותו היא תשיר באנגלית.
מונטנגרו השתתפה לראשונה באירוויזיון כמדינה עצמאית בשנת 2007 (לפני כן היא השתתפה בתחרות כחלק ממדינות יוגוסלביה וכחלק מסרביה ומונטנגרו), כשההישג הטוב ביותר שלה היה המקום ה-13 בשנת 2015 עם השיר "Adio". מונטנגרו הצליחה להעפיל לגמר פעמיים בלבד מתוך 11 ניסיונות.

בלגיה - "Miss You"

ז'רמי מקייזה זכה בשנה שעברה ב"דה וייס בלגיה" ובתחילת השנה הנוכחית הוא נבחר דרך וועדה פנימית לייצג את מדינתו באירוויזיון עם השיר "Miss You", אותו הוא ישיר באנגלית.
בלגיה היא אחת משבע המדינות המקוריות שלקחו חלק באירוויזיון בשנת 1956 והיא הצליחה לזכות בתחרות פעם אחת בלבד בשנת 1986 עם השיר "J'aime La Vie". בלגיה הצליחה להעפיל לגמר שש פעמים בלבד מתוך 16 ניסיונות.

שבדיה - "Hold Me Closer"

קורניליה יאקובס השתתפה וניצחה בקדם האירוויזיון השבדי עם השיר "Hold Me Closer", אותו היא תשיר באנגלית בתחרות. השיר הגיע למקום הראשון במצעד השירים בשבדיה.
שבדיה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1958 וזכתה בתחרות שש פעמים, כשהפעם האחרונה היתה בשנת 2015 עם השיר "Heroes". שבדיה הצליחה להעפיל לגמר 11 פעמים מתוך 12 ניסיונות.

צ'כיה - "Lights Off"

להקת We Are Domi השתתפה וזכתה בקדם האירוויזיון בצ'כיה עם השיר "Lights Off", אותו היא תשיר באנגלית בתחרות.
צ'כיה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2007 וההישג הטוב ביותר שלה היה המקום השישי בשנת 2018 עם השיר "Lie To Me". צ'כיה הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון שלוש פעמים בלבד מתוך תשעה ניסיונות.

חצי גמר האירוויזיון השני ישודר בכאן 11 בתאריך 12 במאי.