מה אתם חושבים על השירים? חצי גמר האירוויזיון הראשון (חלק 1)

בעוד קצת יותר משבועיים ישודר חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון לשנת 2022 וזה הזמן להבין מה אתם חושבים על השירים שמתמודדים השנה על המקום הראשון. הצביעו בסקר!

אירוויזיון 2022
אירוויזיון 2022 | צילום: באדיבות EBU

בתאריך 10 במאי ישודר חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון בו יתמודדו 17 שירים על עשרה מקומות בגמר. חלוקת המדינות לשני חצי הגמר נערכה בהגרלה לפני מספר חודשים, כשכל המדינות חולקו לשישה בתים על פי ממוצע ההצבעות מהשנים הקודמות. מדינות שנוטות להצביע אחת לשנייה, מסיבות תרבותיות או פוליטיות, חולקו לחצי הגמר השונים כדי למנוע הטייה של ההצבעות ולמנוע מגושים שונים לעזור אחת לשנייה, כמו מדינות סקנדינביה או יוון וקפריסין שחולקות שפה ותרבות מוזיקלית נרחבת.

 

עוד במדור המוזיקה:

טריוויה: 30 שנה לקריירה של דנה אינטרנשיונל

Israel Calling: מתמודדי האירוויזיון עברו יום גיבוש בירושלים

לילה טוב אירופה, פרק 12 | הדרך לאירוויזיון

 

לאורך הימים הבאים נבקש מכם לדרג את השירים מתוך חצאי הגמר ועשרת השירים האהובים ביותר מכל חצי גמר יעלו לגמר ויצטרפו אל חמש המדינות שהעפילו אליו אוטומטית כמדי שנה (בריטניה, גרמניה, ספרד, צרפת ואיטליה). היום נפרסם את תשעת השירים הראשונים שפותחים את חצי הגמר הראשון של האירוויזיון ואתם צריכים להצביע אם אהבתם את השיר או לא. השירים האהובים ביותר יעפילו לגמר של גולשי אתר רשת 13 בשבוע ההבא. ההצבעה לשירים מתוך חצאי הגמר תהיה פתוחה עד לתאריך 30.4 בלילה.

 

אלבניה - "Sekret"

רולנה האייטי זכתה בקדם האירוויזיון האלבני ותייצג את מדינתה עם השיר "Sekret", אותו היא שרה באלבנית, אנגלית וספרדית.
אלבניה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2004 וההישג הטוב ביותר שלה הגיע בשנת 2012 עם השיר "Suus" שסיים במקום החמישי. אלבניה העפילה לגמר תשע פעמים מתוך 16 נסיונות.

לטביה - "Eat Your Salad"

להקת סיטי זני זכתה בקדם האירוויזיון הלטבי ותייצג את מדינתה עם השיר "Eat Yor Salad", אותו הם שרים בשפה האנגלית. השיר מקדם אג'נדה של חיים ירוקים ובריאים יותר.
לטביה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2000 וזכתה בתחרות בשנת 2002 עם השיר "I Wanna". לטביה העפילה לגמר חמש פעמים בלבד מתוך 16 נסיונות. בארבע השנים האחרונות לטביה לא הצליחה להעפיל לגמר.

ליטא - "Sentimentai"

מוניקה ליו זכתה בקדם האירוויזיון הליטאי ותייצג את מדינתה עם השיר "Sentimentai" בשפה הליטאית. השיר הגיע למקום הראשון במצעד הליטאי וזוכה להצלחה גדולה.
ליטא השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1994 והמיקום הגבוה ביותר שלה הגיע בשנת 2006 עם השיר "We Are The Winners" שסיים במקום השישי. ליטא הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון תשע פעמים מתוך 16 ניסיונות.

שוייץ - "Boys Do Cry"

מריוס ביר נבחר לייצג את שוויץ דרך וועדה פנימית שבחרה בו והוא ייצג את מדינתו עם השיר "Boys Do Cry" בשפה האנגלית.
שוויץ היא אחת משבע המדינות הראשונות שהשתתפו באירוויזיון משנת 1956 וכבר בפעם הראשונה זכתה בתחרות עם השיר "Refrain". שוויץ הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון שש פעמים בלבד מתוך 17 ניסיונות. בעשרים השנים האחרונות שוויץ הצליחה לסיים במקום האחרון חמש פעמים.

סלובניה - "Disko"

להקת LPS עברה הרבה שלבים עד שהיא הצליחה לזכות בקדם האירוויזיון הסלובני עם השיר "Disko" בשפה הסלובנית.
סלובניה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1993 וההישג הכי טוב שלה היה המקום השביעי עם השיר "Prisluhni mi" בשנת 1995. סלובניה הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון שש פעמים בלבד מתוך 17 ניסיונות.

אוקראינה - "Stefania"

להקת קאלוש אורקסטרה זכתה רק במקום השני בקדם האירוויזיון של אוקראינה עם השיר "Stefania" למרות שהם זכו בקולות הקהל בפער גדול. אחרי שהזמרת שזכתה בקדם האוקראיני פרשה מהשתתפות באירוויזיון, הלהקה נחברה לייצג את אוקראינה בתחרות הקרובה עם סבירות גבוהה מאוד לניצחון.
אוקראינה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2003 עם השיר "Hasta La Vista" שכתבו מירית שם אור וצביקה פיק וזכו בתחרות בשנת 2004 עם השיר "Wild Dances" ובשנת 2016 עם השיר "1944". אוקראינה היא המדינה היחידה שהצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון בכל שנה בה היא השתתפה בתחרות.

בולגריה - "Intention"

להקת אינטליג'נט מיוזיק פרוג'קט פועלת בבלוגריה יותר מעשור והיא נבחרה לייצג את המדינה באירוויזיון עם השיר "Intention" דרך וועדה פנימית.
בולגריה השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 2005 והגיעה עד למקום השני בשנת 2017 עם השיר "Beautiful Mess". בולגריה הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון חמש פעמים בלבד מתוך 13 ניסיונות. בולגריה הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון בארבע השנים האחרונות ברצפיות.

הולנד - "De Diepte"

סטין דן הולנדר נבחרה לייצג את מולדתה דרך וועדה פנימית עם השיר "De Diepte" האווירתי בשפה ההולנדית.
הולנד היא אחת משבע המדינות הראשונות שהשתתפו באירוויזיון בשנת 1956 והיא זכתה בתחרות חמש פעמים, כשהפעם האחרונה היתה בשנת 2019 עם השיר "Arcade". הולנד הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון שבע פעמים מתוך 16 ניסיונות, מתוכן ארבע פעמים בארבע השנים האחרונות ברציפות, לא כולל את השנה האחרונה בה הם אירחו את התחרות והשתתפו בגמר אוטומטית.

מולדובה - "Trenuletul"

להקת זדוב שי זדוב נבחרה לייצג את מולדובה בפעם השלישית באירוויזיון עם השיר "Trenuletul", כשהפעם הם נבחרו דרך וועדה פנימית. הלהקה השתתפה באירוויזיון בשנת 2005 ובשנת 2011.
מולדובה השתתפה באירוויזיון לראשונה בשנת 2005 וההישג הטוב ביותר שלה הגיע בשנת 2017 עם המקום השלישי לשיר "Hey, Mamma". מולדובה הצליחה להעפיל לגמר האירוויזיון עשר פעמים מתוך 15 ניסיונות.

חצי גמר האירוויזיון הראשון ישודר בכאן 11 בתאריך 10 במאי.