הכוכבים הבינלאומיים שהגיעו לאירוויזיון (חלק שלישי)

בזמן שהרבה מדינות שולחות זוכי תוכניות ריאליטי לאירוויזיון בשנים האחרונות, בעבר הגיעו לא מעט זמרים מוכרים לתחרות לנסות להביא את הזכייה המיוחלת. רובם הגדול לא הצליח לזכות, אבל הקריירות המוזיקליות נמשכו בלי הפרעה. עד כמה הצליחו בוני טיילור, להקת בלו ואלה פוגצ'בה בתחרות? חלק שלישי ואחרון בסדרה

זמן צפייה: 01:05

הכוכבים הבינלאומיים שהגיעו לאירוויזיון (חלק ראשון)
הכוכבים הבינלאומיים שהגיעו לאירוויזיון (חלק שני)

Blue

בלו, להקת הבנים הבריטית שנוסדה בשנת 2000, הפכה לאחת מלהקות הבנים המצליחות בבריטניה ובאירופה. להקת בלו שחררה שלושה אלבומי אולפן בתחילת המילניום, ושלושתם נכנסו ישר למקום הראשון במצעד הבריטי. לאורך ארבע שנים בהן פעלה הלהקה בגלגול הראשון שלה, ארבעת חברי הלהקה הופיעו באירופה ושמרו על קהל מעריצים נאמן. בשנת 2004 התפרקה הלהקה, אבל האיחוד לא איחר לבוא. בשנת 2011 התאחדו חבריה ובאותה שנה הם נבחרו לייצג את בריטניה בתחרות האירוויזיון עם השיר "I can". הרבה אנשים הימרו שהם יזכו, גם בגלל שהשיר היה טוב וגם בזכות העובדה שמדובר בסופרסטארים, אבל הם הסתפקו במקום ה-11 בלבד. הקהל בבית דווקא אהב את החבורה והעניק להם את המקום החמישי, אבל השופטים הם אלה שהורידו אותם עד למקום ה-11. הלהקה שחררה שני אלבומי אולפן מאז האירוויזיון ויצאה לכמה סיבובי הופעות גדולים ביבשת.

עוד במדור המוזיקה:

עכשיו כולם יודעים: נבחרה העיר שתארח את האירוויזיון ונחשפו תאריכי התחרות

הנני כאן: הראל סקעת כבש את קיסריה לראשונה בקריירה

הסטטיסטיקה לא משקרת: עד כמה הצלחנו באירוויזיון ביחס לשיטת בחירת הנציג הישראלי?

בוני טיילור

הדבר הראשון שעולה לראש כשחושבים על בוני טיילור הוא הביצוע שלה ללהיט האלמותי "Total eclipse of the heart", אחד השירים המצליחים ביותר בשנות השמונים. הלהיט הראשון של טיילור הגיע בשנת 1978 עם "It's a heartache" שהגיע למקום השלישי בארצות הברית ולמקום הרביעי במצעד הבריטי. בשנת 1983 הגיע הלהיט הענק ביותר של טיילור עד היום, עם מכירות של יותר משש מיליון עותקים ברחבי העולם. בשנת 2013, אחרי קריירה ארוכה ומצליחה, נבחרה טיילור לייצג את מולדתה, בריטניה, בתחרות האירוויזיון עם השיר "Believe in me" שהסתפק במקום ה-19 מתוך 26. מאז האירוויזיון שחררה טיילור שלושה אלבומי אולפן, כשהאחרון שבהם יצא לפני קצת יותר מחצי שנה והוא נקרא "The best is yet to come".

 

טוטו קוטוניו

הזמר האיטלקי טוטו קוטוניו החל את דרכו המקצועית במוזיקה עוד בשנת 1976 כחלק מלהקת "אלבטרוס". קוטוניו ידוע במספר ההשתתפויות הרב בפסטיבל סן רמו האיטלקי, הפסטיבל שהיווה השראה לתחרות האירוויזיון. קוטוניו זכה בפסטיבל פעם אחת בלבד בשנת 1980 ובשש הזדמנויות נוספות הוא זכה במקום השני. בשנת 1983 שחרר הזמר האיטלקי את השיר "L'italiano" שהתפרסם בישראל גם בביצוע המקורי באיטלקית וגם בביצוע בעברית ששר דורון מזר ושנקרא "אני חוזר הביתה". השיר הפך ללהיט גדול מאוד בישראל והפך את מזר לאחד הזמרים המוכרים בשנות השמונים. באופן מפתיע, גם דורון מזר ידוע בזכיותיו במקום השני בקדם אירוויזיון בישראל (שלוש פעמים). בשנת 1990 זכה קוטוניו שוב במקום השני בפסטיבל סן רמו, בו נבחר הנציג האיטלקי לאירוויזיון, אבל בגלל שהזוכה לא רצה לנסוע לאירוויזיון, היה זה קוטוניו שנשא את הדגל האיטלקי בתחרות ואפילו ניצח אותה. השיר "Insieme: 1992" ("ביחד: 1992") הביא לאיטליה את הניצחון השני שלה וקוטוניו הנחה את התחרות בשנה שלאחר מכן. הזמר האיטלקי הוציא את אלבומו האחרון בשנת 2010.

 

אלה פוגצ'בה

אם לא גדלתם בברית המועצות או באחת מארצות האזור, כנראה שלא שמעתם על אלה פוגצ'בה, הזמרת הכי גדולה ברוסיה ובמזרח אירופה. את הקריירה המוזיקלית החלה פוגצ'בה בשנות ה-70 בהצלחה רבה. היא הקליטה עשרות אלבומים, הקליטה שירים בהמון שפות (כולל עברית) ונחשבת לזמרת הכי גדולה שרוסיה ידעה. נטען שפוגצ'בה מכרה יותר מ-250 מיליון אלבומים, מה שהופך אותה לאחת הזמרות המצליחות ביותר לא רק ברוסיה אלא בעולם כולו. בשנת 1997 נבחרה פוגצ'בה לייצג את רוסיה בתחרות האירוויזיון עם השיר "פרימדונה". למרות ההופעה המעולה, הסתפקה זמרת העל במקום ה-15 והמאכזב מבחינתה. פוגצ'בה כבר בת 72 וממעטת להופיע, אבל יש לה תוכנית טלוויזיה שהיא מנחה ותוכנית רדיו על שמה, והיא עדיין נחשבת לאגדה במולדתה.
הקשיבו לאלה פוגצ'בה שרה את "כאן" (אירוויזיון 1991 בביצוע אורנה ומשה דץ) בעברית:

 

אנגלברט המפרדינק

בשנת 1965 חווה אנגלברט המפרדינק את ההצלחה הראשונה בקריירה שלו, אחרי שהשיר "Release me" הדיח מראש מצעד הפזמונים הבריטי את הביטלס ושהה במצעד השירים הבריטי יותר משנה. לאורך השנים הקליט המפרדינק עשרות אלבומים וזכה להצלחה גדולה. בשנת 1976 קיבל המפרדינק שתי מועמדויות לפרס הגראמי היוקרתי, ובשנים שלאחר מכן הוא הופיע לא פחות מ-200 פעמים בשנה בארצות הברית ובאירופה. בשנת 2011 הופיע המפרדינק לראשונה בישראל (הוא חזר עוד פעמיים מאז), ובשנת 2012 לקח על עצמו הזמר לייצג את בריטניה באירוויזיון. המפרדינק שר את השיר "Love will set you free" וכל הניסיון שבעולם לא עזר לו להתרומם מעבר למקום הלפני אחרון. לפחות הוא יכול להתנחם בעובדה שכבר יש לו כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד.

"אקס פקטור לאירוויזיון" תשודר ברשת 13 בקרוב.
תחרות האירוויזיון תשודר בכאן 11 בתאריך 14 במאי.