בחירת השופטים: זה השיר האיטלקי הטוב ביותר שהיה באירוויזיון

לקראת תחרות האירוויזיון שתערך באיטליה בשבוע הבא, צוות השיפוט של רשת 13 הקשיב לשירים שייצגו את איטליה בתחרות במטרה למצוא את השיר הטוב ביותר שמדינת המגף שלחה לאירופה. וגם: ענו על הסקר בסוף הכתבה

איטליה באירוויזיון

ביום שלישי הבא (10 במאי) ייערך חצי הגמר הראשון של תחרות האירוויזיון שתתקיים בטורינו שבאיטליה. 40 מדינות יתחרו על המקום הראשון, ביניהם גם מיכאל בן דוד שייצג את ישראל עם השיר "I.M". לכבוד המאורע אספנו צוות שיפוט שידרג את השירים האיטלקיים מהאירוויזיון בסגנון אירוויזיון: 12 נקודות למקום הראשון, 10 נקודות לשני, 8 נקודות לשלישי וכך הלאה עד לנקודה אחת למקום העשירי של כל שופט. אספנו את הניקוד והגענו לעשרה שירים שכל אחד מהם פנינה בפני עצמו.

 

עוד במדור המוזיקה:

"אמא שלי עדיין מחכה שתהיה לי עבודה אמיתית". חמש תחנות בזמן עם מוקי

אירוויזיון 2022: איזה שיר בשפת המקור הכי אהבתם?

טריוויה: 30 שנה לקריירה של דנה אינטרנשיונל

 

צוות השיפוט כלל את:
דפנה דקל – זמרת ושחקנית. נציגת ישראל לאירוויזיון 1992 עם השיר "זה רק ספורט".
מורן מזור – זמרת ושחקנית. נציגת ישראל לאירוויזיון 2013 עם השיר "רק בשבילו".
אוהד חיטמן – זמר ויוצר. כתב והלחין את השיר שיצג את ישראל באירוויזיון לילדים בשנת 2013.
לירון לב – זמר ויוצר. התחרה ב"אקס פקטור לאירוויזיון" וכתב את השיר "Head Up" לספיר סבן לאירוויזיון השנה.
עודד אברהם – מנהל קבוצת "Eurovision.IL" בפייסבוק.
ערן עזרתי – מנהל קבוצת "Eurovision.IL" בפייסבוק ובעל בלוג האירוויזיון המדריך לאירוויזיון.
מיקי ישראלי – חברה בלהקת "יורופאלש" שמופיעה בארץ ובעולם עם שירים מהאירוויזיון.
ניר הראל – יו"ר סניף OGAE ישראל של חובבי האירוויזיון.
גלעד ינאי – עורך מתחם "אקס פקטור לאירוויזיון" ומדור המוזיקה באתר רשת 13. חבר משלחת ישראל לאירוויזיון ארבע פעמים.

 

מקום עשירי: Maneskin עם "Zitti E Buoni"

הזוכה הטרייה של איטליה הגיעה למקום העשירי והמכובד. האירוויזיון תרם רבות לקריירה של להקת מונסקין ושני שירים שלה כבשו את העולם בשנה החולפת: החידוש לשיר "Beggin" והשיר "I Wanna Be Your Slave". הלהקה אמורה להופיע בגמר האירוויזיון בשבת, 14 במאי.

מקום תשיעי: Umberto Tozzi & Raf עם "Gente Di Mare"

אומברטו טוצ'י וראף, שני כוכבי העל האיטלקיים, שיתפו פעולה בשנת 1987 בשיר "אנשי הים" והצליחו להשיג את המקום השלישי והמכובד. עד היום, מעל 35 שנה אחרי התחרות, השניים מתחזקים קריירה ענפה ומכובדת באיטליה.

מקום שמיני: Gigliola Chinquetti עם "Si"

בשנת 1974, עשור אחרי שג'יליולה צ'ינקווטי זכתה באירוויזיון עם השיר "Non Ho L'eta", היא חזרה אליו עם השיר "Si", שרבים טוענים שהוא בעד הזכות של נשים להפלה, נושא חם באותה התקופה באיטליה. צ'ינקווטי התחרתה מול להקת אבבא האגדית שזכתה בתחרות ונאלצה להסתפק במקום השני. בשנת 1991 הנחתה את האירוויזיון לצד טוטו קוטוניו עם הבנה מינימלית של שניהם באנגלית. השנה צ'ינקווטי אמורה להתארח בגמר האירוויזיון כזוכה הראשונה של איטליה בתחרות.

מקום שביעי: Jalisse עם "Fiumi Di Parole"

אחרי שאיטליה פרשה מהאירוויזיון בשנת 1993, היא חזרה אליה פעם נוספת בשנת 1997 אחרי שהצמד ז'ליס, שזכה בפסטיבל סן רמו עם השיר "נהר של מילים", ביקש לייצג את המדינה באירוויזיון עם השיר איתו הם זכו בפסטיבל. זו הפעם הראשונה ששיר שזכה בפסטיבל סן רמו יצג את המדינה באירוויזיון מאז שנת 1972 והוא הצליח לסיים במקום הרביעי והמכובד.

מקום שישי: Gigliola Chinquetti עם "Non Ho l'eta"

הביקור השני של ג'יליולה צ'ינקווטי ברשימה שלנו עם השיר הראשון איתו היא השתתפה באירוויזיון, "אינני מספיק מבוגרת (לאהבה)".  צ'ינקווטי זכתה בפסטיבל סן רמו בשנת 1964 כשהיא בת 16 בלבד וזכתה באירוויזיון בפער גדול מהמקום השני. השיר הפך לשיר הראשון מהאירוויזיון שאינו באנגלית שנכנס למצעד 20 הגדולים בבריטניה.

מקום חמישי: Toto Cutogno עם "Insieme: 1992"

אחרי שטוטו קוטוניו זכה במקום השני בפסטיבל סן רמו בשנת 1990 הוא התבקש לייצג את איטליה באירוויזיון. השיר הנבחר, "ביחד: 1992" דיבר על האיחוד האירופאי המתקרב וההופעה הסוחפת העניקה לאיטליה את הניצחון השני שלה. שנה לאחר מכן קוטוניו הנחה את התחרות וזכור כאחד המנחים המעיקים בתולדותיה.

מקום רביעי: Il Volo עם "Grand Amore"

להקת Il Volo הפכה להצלחה כבירה בשנת 2010 כשאלבום הבכורה שלהם נכנס למקום העשירי במצעד מכירות בארצות הברית. גם באירופה הלהקה הפכה להצלחה גדולה, בעיקר באיטליה, בלגיה, אוסטריה, צרפת והולנד. בשנת 2015 שלושת הזמרים נבחרו לייצג את איטליה עם השיר "אהבה גדולה" ולמרות שהם קיבלו הכי הרבה נקודות מהקהל, השיר סיים רק במקום השלישי.

מקום שלישי: Domenico Modugno עם "Nel blu dipinto di blu"

אחד הלהיטים הגדולים ביותר שיצאו מתחרות האירוויזיון. דומיניקו מודוניו זכה בפסטיבל סן רמו עם השיר "כחול צבוע בכחול" (הידוע יותר בשם "וולרה") בשנת 1958 ונשלח לתחרות האירוויזיון, שם הוא הגיע עד למקום השלישי. השיר כבש את המקום הראשון בארצות הברית וזכה בתואר "שיר השנה" באמריקה, השיר הראשון שעשה זאת שלא בשפה האנגלית. במצעד השירים הטובים מהאירוויזיון שנערך בשנת 2005 השיר הגיע למקום השני אחרי "ווטרלו" של להקת אבבא.

מקום שני: Mahmood עם "Soldi"

הלהיט האיטלקי הכי גדול מהאירוויזיון מאז 1958. מחמוד זכה בפסטיבל סן רמו בשנת 2019 עם השיר "כסף" והפך לאחד המועמדים הבטוחים לזכייה. ישר עם זכייתו בפסטיבל סן רמו קמו קולות רבים שקראו לבחון את הבחירה בו בגלל מוצאו, אבל מחמוד הוכיח לכולם ששיר טוב יגיע רחוק בתחרות, בלי קשר למוצא אתני. השיר הגיע למקום השני והשנה נראה את מחמוד מנסה לזכות באירוויזיון עם השיר "Brividi" יחד עם הזמר והראפר בלאנקו.

מקום ראשון: Mia Martini עם "Rapsodia"

אחת הזמרות הידועות ביותר באיטליה. מיה מרטיני השתתפה לראשונה באירוויזיון בשנת 1977 עם השיר "Libera" שסיים במקום ה-11. בשנת 1992 היא חזרה לאירוויזיון עם השיר "רפסודיה" שסיים במקום הרביעי עם אחת ההופעות הזכורות ביותר בתולדות התחרות. מרטיני נפטרה בשנת 1995 ובשנים האחרונות פסטיבל סן רמו מוקדש לזכרה.

חצאי גמר האירוויזיון ישודרו בכאן 11 בתאריכים 10 ו-12 במאי (ישראל תשתתף בחצי הגמר השני בתאריך 12 במאי). גמר האירוויזיון ישודר בתאריך 14 במאי.