מחקר מדעי קובע: זה הגבר הכי חתיך בעולם

מחקר בריטי חדש בחן את הפרופורציות של הגברים בהוליווד, והגיע למסקנה שהשחקן בן ה-56 הוא הדבר שהכי קרוב לשלמות שם

זמן צפייה: 00:36

אם אתם מאלו שתמיד חשבו שג'ורג' קלוני הוא הגבר הכי חתיך בעולם, אז ברכותינו, מעכשיו זו כבר לא סתם דעתכם אלא עובדה מבוססת לכל דבר. ככה לפחות טוען מחקר חדש שהשתמש בנוסחה מתמטית שמוצאה ביוון העתיקה כדי לקבוע זאת. המחקר עשה זאת על ידי שימוש במה שהגדיר כ"פרופורציה המוזהבת", כלומר - כשסכום של שתי תכונות שווה ליחס של התכונה הכללית. בעבר הנוסחה הזו קיבלה שימוש רב באומנות ואדריכלות על מנת ליצור עיצובים סימטריים ואסתטיים. עכשיו מתברר, שאפשר להשתמש בה גם כדי לבחון בני אדם.

ג'ורג' קלוני ואשתו אמל

החוקר שערך את המחקר, ד"ר ג'וליאן דה סילבן, בחן את פרצופינם של עשרות סלבס, ובדק את הפרופורציות של העיניים, האף, הלסת והסנטר שלהם. כאמור, קלוני בן ה-56 הוא זה שיצא עם הפרופורציה הכי קרובה לשלמות, עם אחוז התאמה של 91.86. "הוא הכי קרוב למה שהיוונים הגדירו בתור פרצוף מושלם", אומר ד"ר דה סילבן.

מי שגם מתקרב להגדרה של פנים מושלמות, אבל קצת פחות מקלוני, הוא השחקן בראדלי קופר, שקיבל אחוז התאמה של 91.8. בהמשך הרשימה נמצאים עוד כמה סלבס שלפחות את רובם הגדול לא תופתעו למצוא בה: בראד פיט שלישי (90.51%), הארי סטיילס רביעי (89.63) ודייויד בקהאם סוגר את החמישייה עם 88.96 אחוזי התאמה. עוד בעשירייה נמצאים וויל סמית', אידריס אלבה, ראיין גוסלינג, זיין מאליק וג'יימי פוקס.

בראדלי קופר
רק במקום שני. בראדלי קופר
בראד פיט. מקום שלישי | צילום: צילום מסך
הארי סטיילס
הארי סטיילס. במקום רביעי
דיוויד בקהאם
סוגר את הרשימה. דיוויד בקהאם

אגב, בימים אלו קלוני עסוק בדברים קצת פחות נעימים – הוא נמצא בהליכי תביעה נגד צלם פפרצי צרפתי שצילם את התאומים בני החודשיים שלו ושל אשתו אמאל. "בשבוע שעבר צלם המגזין 'ווייסי' חצה את הגדר שלנו, טיפס על העץ וצילם באופן לא חוקי תמונות של התינוקות שלנו בתוך ביתנו" הוא מסר בהצהרה לתקשורת. "שלא יהיה לכם ספק – אנו עומדים לתבוע את הצלם, הסוכנות והמגזין בשיא הכח. בטחון הילדים שלנו דורש את זה". דובר מטעם המגזין טען בתגובה שהתמונות צולמו כתגובה לביקוש הגדול של קהל הקוראים, ושהדבר לא סיכן את התאומים בשום צורה.

עוד ברשת תרבות ובידור:

החגיגה המרגשת של און רפאלי וכוכבי הישרדות

רוצים לזכות בארוחת ערב עם כוכבי טיטאניק?

נטפליקס נוחתת בישראל: זה כל מה שאתם צריכים לדעת