20 דברים שכנראה לא ידעתם על "המטריקס"

על רקע השמועות בנוגע להפקה מחודשת של הסרט אספנו עבורכם את כל מה שלא ידעתם על הטרילוגיה שעשתה הסטוריה

זמן צפייה: 00:35

ב-31 במרץ 1999, יצא לאקרנים הסרט הראשון בטרילוגיית "המטריקס" והפך לסנסציה. היום 18 שנים ושלושה סרטים אחרי מתחדשים הדיבורים על "ריבוט" לסרט ונרשמת התלהבות רבה בקרב המעריצים המושבעים של ניו, מורפיוס וטרינטי.

לכבוד יום ההולדת ה-18 למטריקס והשמועות על הפקה מחודשת, אספנו עבורכם 20 עובדות שכנראה לא ידעתם, אפילו אם אתם עדיין מצטטים את אייג'נט סמית'.

  1. הסרט הראשון הרוויח יותר מ-460 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם. רק כדי להשוות סרטים מצליחים אחרים שיצאו באותה שנה הרוויחו הרבה פחות. כמו "פרוייקט המכשפה מבלייר" שהרוויח 248 מליון דולר, ו"מועדון קרב" שהרוויח 100.9 מליון דולר.

   

מטריקס

2. הסרט זכה ב-32 פרסים! כולל 4 פרסי אוסקר על עריכה, עריכת קול, אפקטים וסאונד.

הנבחר. ניו
הנבחר. ניו

3. האפקט הבלתי נשכח בו ניו מתחמק מכדור שורק, לא הומצא במטריקס. האחים וואשובסקי אולי הפכו את האפקט שנקרא "bullet-time" לפופולארי אבל הפעם הראשונה שהשתמשו בו בקולנוע הייתה בסרט האקשן "Kill and Kill Again"מ-1981.

via GIPHY

4. עם זאת, נעשו פארודיות רבות על הסצנה המדוברת. כמו זו למשל מ"מת לצעוק".

[youtube_embed youtube_id='_d65Ypvt214']

5. גם וויל סמית' וגם ניקולס קייג' סירבו להצעה לגלם את ניו שלימים הפך לאחד התפקידים המזוהים ביותר עם השחקן קיאנו ריבס.

E

6. לפני הצילומים לסרט, קיאנו ריבס עבר ניתוח בצוואר וההחלמה שלו נמשכה תוך כדי הצילומים. בעקבות הניתוח לא יכל לבעוט בחודשיים הראשונים של הצילומים ולכן ניו לא בועט הרבה במהלך הסרט הראשון.

via GIPHY

7. בסצינה שבה הוא מטפס מחוץ לחלון בבניין רב הקומות, לא היה שימוש בכפיל. זה הכל קיאנו בעצמו. וואו.

via GIPHY

8. לצורך סצינת התרמילים, בה ניו נראה רזה וכחוש, קיאנו ירד קרוב לשבעה קילוגרמים.

enhanced-buzz-9353-1362407188-0

9. דמותו של מורפיוס מבוססת על דמות קומיקס שיצר ניל גיימן בשם "איש החול".

via GIPHY

10. לאורקל יש היסטוריה. הנביאה השל דלפי הייתה כוהנת במקדש של אפולו בימי יוון הקדומה. על הקיר במקדש כתוב בתרגום חופשי "דע את עצמך". אותו משפט היה כתוב במטבח של האורקל במטריקס.

via GIPHY

11. כל השחקנים היו צריכים לעשות עבודת רקע. אפילו לפני שקיאנו קיבל את התסריט האחים וואשסקי הכריחו אותו לקרוא את המאמרים "סימולקרה" ו"סימולציה" של ז'אן בורדיאר. שכל סטודנט לקולנוע מכיר ומתעב. זאת כדי שיוכל להעביר בדמותו את המחשבה הפילוסופית מאחורי התסריט.

via GIPHY

12. הפסקול הושפע ממראות. המלחין דון דיוויס קיבל השראה מההשתקפויות בסרט כמו המשקפיים של מורפיוס, הכפיות המתכופפות, ההשתקפות של ניו במראת הרכב הנראית על ידי טרינטי ועוד.

via GIPHY

13. ניו עושה הומאז' לברוס לי. במהלך סצינת הקרב עם מורפיוס, ניו נוגע באפו. זה לא נכתב בתסריט, ניו אלתר זאת על הסט כמחווה למלך הקונג פו.

via GIPHY

14. עלילת הסרט נפרסת לאורך 19 חודשים.

via GIPHY

15. "קו ההגנה של המטריקס" זה דבר אמיתי. זהו מצב שבו נאשם טוען שהוא ביצע פשע מכיוון שהוא האמין שהוא חי במטריקס ולא בעולם האמיתי. השתמש בקו ההגנה הזה בהצלחה במספר משפטים בהם הנאשמים טענו לאי שפיות.

via GIPHY

16. סצינת היריות מסתנכרנת בצורה מושלמת עם השיר של לו בגה "ממבו מספר 5".

[youtube_embed youtube_id='jwCA_aMvL54']

17. הוגו ויבינג, השחקן שגילם את הסוכן סמית', דיבב את נוח הפנגווין "תזיזו את הרגליים".

enhanced-buzz-20633-1362413869-9

18. 20 שנה לפני המטריקס, לורנס פישבורן שיחק מלח בן 17 בסרט המלחמה של פרנסיס פורד קופולה "אפוקליפסה עכשיו".

enhanced-buzz-20314-1362414224-6

19. לטרינטי יש מזכרת ייחודית מהסט. השחקנית קרי אן מוס סיפרה שהאחים שיצרו את הסרט העניקו לה את המעלי, הג'קט ומשקפי השמש של  טריניטי בתוך מסגרת זכוכית. היא שומרת על המזכרת באחסון אבל בטוחה שהיא צריכה למעשה להיות במוזיאון.

enhanced-buzz-32044-1362414641-6

20. הכי חשוב- ייתכן שהמטריקס אמיתי. מדענים בצפון קרוליינה ובברזיל הצליחו ליצור קשר בין מוחות של שני עכברושים. העכברושים יכלוש להתמשק באופן ישיר או דרך האינטרנט , להעביר מידע סנסורי מאחד לשני ולשתף פעולה כדי לזכות ב"פרסים". "אנחנו יוצרים מחשב אורגני" אמרו המדענים. מעניין.

via GIPHY

 

עוד ברשת סלבס:

תכנית הריאלטי של ג'ובאני רוסו וארוסתו

בצה"ל מעלימים עין? מושיק עפיה יככב בריאלטי צבאי

כוכב הסדרה גלי מככב בקלטת סקס חדשה