נועה תשבי נגד טראמפ: "גם אני מהגרת"

השחקנית הישראלית יוצאת נגד המדיניות של הנשיא הנכנס להדרת מוסלמים מארצות הברית

ארצות הברית  כמרקחה לאחר שנשיא ארצות הברית הטרי, דונלד טראמפ, חתם על צו שמונע כניסת פליטים ואזרחים ממספר מדינות מוסלמיות, גם אם יש להם אשרות כניסה. הצעד הקיצוני הזה עורר התנגדות מצד אינספור אמריקאים, ביניהם גם לא מעט מפורסמים. היום מצטרפת למחאה ההוליוודית השחקנית הישראלית שמתגוררת בארה"ב, נועה תשבי, שפרסמה פוסט ארוך ועוצמתי בחשבון האינסטגרם שלה. בפוסט היא כותבת שלא צריך להסתנוור מ"אהבת היהודים" של טראמפ וצריך להבין שהצעד הזה הוא גזענות לשמה.

[brightcove_iframe video_id='entertainment-celebs-gossip-046' autoplay='1' credit='' kid='1_m4fg2li7' duration='44']

הפוסט המלא בתרגום חופשי מאנגלית:

"אני יהודיה. אני ישראלית. אני מהגרת. נולדתי בישראל. אבל אם הייתי אזרחית ישראלית שנולדה בעיראק או באיראן (כמו חברים רבים שלי ובני משפחותיהם), לא יכולתי להיכנס למדינה הזו? או מכיוון שאני יהודייה, הייתי נחשבת מיעוט ולפיכך הייתי יכולה להיכנס? ואם השלטון כל כך אוהב יהודים, למה לא הוזכר העם היהודי ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה? והאם מישהו בבית הלבן הבחין שהחרם הגזעני נגד מוסלמים והתכנית החדשה לעוצר פליטים צאו לדרך ביום שיש 27 בינואר, היום המדוייק בו מצוין יום הזכרון הבינלאומי לשואה?

או שזה מכוון? ואם זה מכוון, האם האדם מאחורי זה (איך הולך עם התוכנית האפוקליפטית מר באנון?) יודע את ההיסטוריה האמריקאית בה דחו מהגרים יהודים מאירופה ושלחו אותם בחזרה להירצח על ידי הנאצים? אני האדם האחרון שאגן על איסלאם קיצוני. השואה חתרה לפתרון הסופי, להיפטר מהיהודים בדיוק כמו החרם נגד כל המוסלמים, אפילו אלו שעבדו בשביל ארה"ב בעיראק כמו חמד דרוויש או ד"ר סודנים סוהא אבו-שמא.

זה הזמן לדבר, לעמוד על שלנו, להגן על מה שאנחנו חושבים שנכון.  עצרו את הטירוף הזה.  מה שקורה בארצות הברית כרגע מזעזע ומחריד. מה שטראמפ עשה זה בעצם לאחד את כל העולם נגד טראמפ ובעד האיסלם. ואם לא שמתם לב, הבית הלבן החליט שהשואה הייתה ״נגד הרבה סוגים של אנשים, לא רק יהודים״. ההשמטה של יהודים מההודעה של יום השואה הבינלאומי הייתה מכוונת. ללא התנצלות. שוב אני אומרת לכם, שלא תטעו. העובדה שטראמפ מדבר נגד מוסלמים לא אומרת שהוא אוהב יהודים. למרות ביתו וחתנו, הקול הפשיסטי ניאו נאצי של סטיב באנון תמיד מנצח. כמו כן כרגע יש לו בסביבות 30 אחוזי תמיכה ו51 אחוזי אי-תמיכה בתוך ארצות הברית ובסביבות 0 אחוזי תמיכה בכל העולם וחיבוק הדוב שלו לישראל לא בהכרח טוב לנו. וחוץ מזה, אני מאמינה בחוזק ואגרסיביות נגד קיצונים ואמפתיה כללית כלפי האנושות.
כזאת אני.
וַאֲהַבְתֶּ֖ם אֶת־הַגֵּ֑ר כִּֽי־גֵרִ֥ים הֱיִיתֶ֖ם בְּאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃
דברים י, יט"

נלחמת על מה שחשוב לה. נועה תשבי
נלחמת על מה שחשוב לה. נועה תשבי

עוקביה של תשבי לא נשארו אדישים לפוסט החריף. חלק הסכימו איתה וחלק ביקרו את דבריה. עוקבת בשם סתיו כתבה: "את צודקת. אני האחרונה שתלך בעד מוסלמים.אבל מה שקורה כרגע נשמע כמו גרמניה הנאצית.יהודים. מוסלמים. דת שכולם נגדה. ככה זה התחיל לפני 39 שנים". עוקב אחר בשם ג'ייקוב רשם: "פיספסת נקודה מאוד חשובה , הצו יצא למגר טרוריסטים ולא אזרחים, תראי מה שקורה באירופה, אני גם אזרח ישראלי וגם אמריקאי , ובהחלט בעד!"


I am a Jew. I am an Israeli. I am an Immigrant. I was born in Israel. But what if I was an Israeli citizen born in Iran or Iraq (as were many of my friends and their families). Would I now not be allowed in this country? Or since I'm Jewish, would I have been considered a minority and therefore, would have been allowed to come? And if the administration loves Jews so much, why did they not mention the Jewish People on International Holocaust Remembrance Day? And did anyone at the White House notice that this racist Muslim ban and refugee program halt was done on Friday January 27, the exact same DAY as International Holocaust Remembrance Day? Or was it intentional? And if it was intentional, did that person (how is your apocalyptic plan going, Mr. Bannon?) know the US' history of rejecting Jewish refugees from Europe, sending them back to their countries to be killed by the Nazis? I am THE LAST PERSON to defend radical Islam. The last. However the holocaust WAS about the final solution and about ridding the world of JEWS just like this ban IS against ALL Muslims even those who worked for the US in Iraq like Hameed Darweesh or Sudanese Dr. Suha Abushamma, a Cleveland clinic worker. This is the time to speak up, stand up, stand with what is right. Stop. This. Madness. "You shall love the stranger for you were a stranger" Deuteronomy 10:19. אני הבנאדם האחרון שיגן על האיסלם הקיצוני אבל מה שקורה בארצות הברית כרגע מזעזע ומחריד. מה שטראמפ עשה זה בעצם לאחד את כל העולם נגד טראמפ ובעד האיסלם. ואם לא שמתם לב, הבית הלבן החליט שהשואה הייתה ״נגד הרבה סוגים של אנשים, לא רק יהודים״. ההשמטה של יהודים מההודעה של יום השואה הבינלאומי הייתה מכוונת. ללא התנצלות. שוב אני אומרת לכם, שלא תטעו. העובדה שטראמפ מדבר נגד מוסלמים לא אומרת שהוא אוהב יהודים. למרות ביתו וחתנו, הקול הפשיסטי ניאו נאצי של סטיב באנון תמיד מנצח. כמו כן כרגע יש לו בסביבות 30 אחוזי תמיכה ו51 אחוזי אי-תמיכה בתוך ארצות הברית ובסביבות 0 אחוזי תמיכה בכל העולם וחיבוק הדוב שלו לישראל לא בהכרח טוב לנו. וחוץ מזה, אני מאמינה בחוזק ואגרסיביות נגד קיצונים ואמפתיה כללית כלפי האנושות. כזאת אני. וַאֲהַבְתֶּ֖ם אֶת־הַגֵּ֑ר כִּֽי־גֵרִ֥ים הֱיִיתֶ֖ם בְּאֶ֥רֶץ מִצְרָֽיִם׃ דברים י, יט.

A photo posted by Noa Tishby (@noatishby) on

עוד ברשת סלבס:

הכירו את המתמודדים שהגיעו להופעות החיות

הסינגל החדש של שלומי שבת- "מאוהב מדי"

הוליווד נלחמת בחרם המוסלמים של טראמפ

המאכלים שהסלבס הכי שונאים

למוזמנים בלבד: מסיבת הענק של יהודה ושלומית