הגידו כן לזקן: הם קשישים, הם קלילים – והם שוברים שיאים

אם תזרקו כדור טניס לאחד מהאנשים המופיעים בכתבה הזו, הם כנראה יחבטו בו בחזרה אליכם. ובהתחשב בכך שרוב בני גילם היו משתמשים בכדורי הטניס בכדי למנוע החלקה ברגלי ההליכון, העובדה המומצאת הזאת די מרשימה. אז קבלו אותם, בין אם צונחים או מתקעקעים, הקשישים ששברו את כל השיאים והכללים

אליזבת מלכת אנגליה
אליזבת מלכת אנגליה | צילום: רויטרס

1. האיש המבוגר ביותר שהתקעקע בפעם הראשונה

ג'ק ריינולדס, 104, החליט לקנות לעצמו מתנה ליום ההולדת – ונכנס לסטודיו לקעקועים לראשונה בחייו. הוא קעקע על זרועו את שמו ותאריך לידתו – Jacko 6.4.1912. אל ג'ק הצטרפה בת הזקונים ג'יין (55) ונכדו שהתחדשו גם הם בקעקוע. ג'ק, שהיה נראה לחוץ במהלך הסשן, התבדח ואמר "אני מעדיף לעשות קעקועים מלהסתפר". לצערנו ג'ק הלך לעולמו לפני כחודשיים, בגיל 108.

הנה קטע מכתבה בטלוויזיה בריטית ששודרה כאשר ג'ק שבר את השיא:

2. שחקן הכדורגל המבוגר ביותר שהשתתף במשחק מקצועי

יצחק חייק, 74, שוער קבוצת מכבי אור יהודה שבאפריל שנה שעברה שיחק 90 דקות מול מכבי רמת גן. העובדה שספג חמישייה לא שברה את רוחו ובסוף המשחק הוא צוטט כשאמר: "אני מוכן למשחק הבא".

כך ההתאחדות לכדורגל הציגה את סיפורו:

אולי יעניין אותך גם:

קובי וליטל יושבים לברידג' עם הסבתות של היום

מדוע חשוב לבצע פעילות גופנית בגיל השלישי?

מרגש: המיילדת הראשית ילדה את שני נכדיה התאומים

מינימליזם: האנשים שהפסיקו לצרוך בעקבות הקורונה

3. האישה המבוגרת ביותר שעשתה צניחה חופשית

איירין אושאה, 102, שקפצה ממטוס באוסטרליה בכדי לגייס כספי תרומות למאבק במחלה שהרגה את בתה. שנתיים קודם לכן, כשחגגה איירין את יום הולדתה ה-100, היא קפצה ממטוס בפעם הראשונה בחייה. לאחר ששברה את שיא גינס בגיל 102 נשאלה ע"י כתב מקומי אם היא מכורה לאדרנלין, לשאלה זאת היא ענתה: "עד כמה שאני יודעת אני בדיוק כמו כולם, סתם אדם נורמלי"

הנה וידאו הצניחה של הסבתא הקולית בעולם:

4. הסטודנטית המבוגרת בעולם

איימי קראטון בת ה-94 קיבלה בשנה שעברה תואר מאוניברסיטת ניו המפשיר הדרומית, ובכך הפכה לסטודנטית המבוגרת ביותר בעולם שמקבלת תואר. את התואר אגב היא התחילה 54 שנה קודם לכן, אך כנראה שרק עכשיו הרגישה מוכנה להמשיך אותו. כשנשאלה מדוע לה להוציא תואר בגילה המופלג ענתה: "אני מנסה לנצל את חיי עד תום". תכלס, מלכה.

הנה ריאיון עמה שנערך לאחר שקיבלה את התואר המיוחל:

5. הבלרינה הפעילה המבוגרת ביותר

גרטה ברונוול, 87, הבלרינה הנורווגית הזאת פשוט לא מתעייפת ובגיל בו רוב האנשים מתלבטים אם לעבור לדיון מוגן או לא, היא עדיין הולכת לאימונים וחזרות באופן יומיומי. וכן היא יכולה לעשות שפגט אם שאלתם.

Capture
גרטה ברונוול, הבלרינה המבוגרת בעולם | צילום: צילום מסך: יוטיוב

6. המלכה אליזבת'.

אליזבת מלכת אנגליה
אליזבת מלכת אנגליה | צילום: רויטרס

7. המתנדבת המבוגרת ביותר

ויולט רובינס, שגם בגיל המופלג של 112 המשיכה להגיע ולהתנדב ולעזור בבית החולים בסידני, עיר מגוריה. לצערנו ויולט הלכה לעולמה (כשהחזיקה בתואר "האישה המבוגרת ביותר באוסטרליה") בשנת 2014 אבל השיא שקבעה עדיין חי וקיים.

8. החתן המבוגר ביותר

הארי סטיבנס, שבשנת 1984 בעודו בן 103, נשא לאישה את תלמה לוקאס – צעירונת בת 84 בבית האבות בו התגוררו בוויסקונסין.