הסלמה בצפון: 3 רקטות נוספות נורו במהלך הלילה מסוריה לעבר ישראל

לאחר שבערב נורו 3 רקטות מסוריה לעבר רמת הגולן, במהלך הלילה שוגרו 3 נוספות לעבר היישובים נטור ואבני איתן. אחת הרקטות נפלה בשטח פתוח, אין נפגעים. צה"ל תקף בתגובה מתחם צבאי בסוריה ובתקשורת המקומית נכתב כי ייתכן ומדובר במיליציות פרו-איראניות

זמן צפייה: 04:42

שלוש רקטות נורו במהלך הלילה (ראשון) מסוריה לעבר ישראל, שתיים מהן חצו לשטח ישראל ואחת נוספת לא חצתה - אין נפגעים. אזעקות הופעלו ביישובים נטור ואבני איתן שברמת הגולן, אחת הרקטות יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה נפלה בשטח פתוח. זאת, לאחר שאתמול בשעות הערב שוגרו 3 רקטות לעבר אותו אזור. צה"ל תקף בסוריה בתגובה.

מדובר ב-6 שיגורים בתוך שעות, כאשר אתמול בסביבות השעה 22:00 נורו שלוש רקטות לעבר רמת הגולן, אחת מהן נפלה בשטח פתוח ליד המושב מיצר שבדרום רמת הגולן. במהלך הלילה, בשעה 02:40, נורו שלוש רקטות נוספות לעבר ישראל, אחת מהן נפלה בשטח פתוח.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304090732' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד התקיפה בסוריה' poster='' kid='1_avph59u1' duration='']

צה"ל תקף בסוריה בתגובה לשיגורים באמצעות ארטילריה ולאחר מכן בכלי טייס בלתי מאוישים (כטב"מ) לעבר מקור הירי וכן מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של הדיוויזיה הרביעית, מכ"ם ועמדות ארטילריה המשמשות את צבא סוריה. דובר צה"ל כתב כי "צה"ל רואה במדינת סוריה אחראית לכל אשר קורה משטחה ולא יאפשר ניסיונות להפרת ריבונות ישראל".

לפי סוכנות הידיעות הסורית, הופעלו אמצעי הגנה אווירית ו"הפילו חלק מהטילים". נגרם נזק באזור התקיפה. אתר החדשות המזוהה עם האופוזיציה הסורית, "עין א-שאם", טען אמש כי המיליציות הפרו-איראניות הן אלה ששיגרו מספר רקטות מאיזור מחוז קונייטרה, שבדרום סוריה, לעבר שטח ישראל.

ערוץ אל מייאדין הלבנוני דיווח כי "חטיבת אל קודס", ארגון פלסטיני הפועל מסוריה ומזוהה עם המשטר הסורי וחיזבאללה לקח אחריות על השיגורים לעבר רמת הגולן. כמו כן, נמסר מהארגון כי השיגורים הם תגובה לתוקפנות הישראלית במסגד אל אקצא. הארגון מאיים להגיב "תגובה נחרצת" מהחזית הדרומית בסוריה על כל תוקפנות ישראלית.

Whatsapp Image 2023 04 09 At 0
חמ''ל אוגדה 210 בעת התקיפה בסוריה | צילום: דובר צה''ל

ביום חמישי האחרון מטחי רקטות נורו מלבנון לעבר הגליל המערבי. בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל הרצי הלוי, דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי "הירי מלבנון חמור מאוד. ומעיד על מעורבות חמאס. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית".

דבריו של הגרי מתווספים להערכות קודמות כי חמא סעומד מאחורי הירי מלבנון. "היומיים האחרונים נפתחו בארועי הר הבית שיצרו התלכדות של זירות. בירושלים חלה ירידה בארועים אבל האנרגיה מהר הבית קיימת. הירי מלבנון חמור מאוד, מעיד על אירוע חמאסי. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית".