"זו סגירת מעגל מטורפת - נישקתי את הנירוסטה כשנכנסתי": אוהד לוי חוזר להרברט סמואל

השם אוהד לוי אולי לא מוכר לקהל בבית, אבל בעולם המסעדנות התל אביבי הוא שם דבר. את הדרך המקצועית שלו, אוהד התחיל באחד מהמוסדות הקולינרים המיתולוגיים של תל אביב - מסעדת "הרברט סמואל" של השף יונתן רושפלד, הלוקיישן של "המסעדה הבאה של ישראל". כעת, אוהד סוגר מעגל ופותח מסעדה במקום שבו התחיל, והפעם - הוא השף

זמן צפייה: 13:15

אוהד לוי הוא שם מוכר בעולם הקולינריה התל אביבי. הוא היה טבח, שף ובעלים במסעדות המוכרות ביותר בתל אביב. את דרכו הקולינרית, אוהד התחיל במסעדה שהייתה מוסד קולינרי מהנחשבים בארץ ובית גידול לשפים הבולטים כיום בתחום - מסעדת "הרברט סמואל" בהנהגתו של השף (ומבקר המסעדות שלנו) יונתן רושפלד. אוהד הגיע ל"מסעדה הבאה של ישראל" לאחר שעשה שינוי של 180 מעלות בחייו ועבר מהעיר הגדולה לישוב המדברי באר אורה - רבע שעה נסיעה מאילת. כעת, לאחר שניצח את המתמודדים האחרים וזכה לפתוח מסעדה משלו, אוהד חוזר אל המקום שבו הכל התחיל בשבילו.

הבעלים המיתולוגי של המסעדה. יונתן רושפלד במסעדת הרברט סמואל | צילום: יח''צ

הרברט סמואל - הביאה תרבות אכילה חדשה

מסעדת הרברט סמואל הייתה מוסד קולינרי שהביא תרבות אוכל חדשה לתל אביב ולישראל בכלל. יונתן רושפלד ביקר במסעדה הצרפתית L'atelier (שמשמעותו בעברית בית מלאכה או סדנה) של השף המפורסם ג'ואל רובושון אשר הביאה קונספט של איחוד בין הטבחים לסועדים. שם המסעדה מרמז על הניסיון לקרב בין הטבחים לסועדים ועיצוב המסעדה הוא בהתאם לקונספט - המטבח ממוקם במרכז המסעדה וסביבו יושבים האורחים שלוקחים חלק בהכנת המנות.


ב־2007 רושפלד החליט להביא את הבשורה לישראל ופתח את הרברט סמואל - מקום שיביא את הטבחים לפרונט ויביא חווית אכילה ברמה צרפתית גבוהה\ אך באווירה קלילה וים תיכונית של שרינג. המטבח השקוף האייקוני שמאפיין את הרברט סמואל ומככב בכל פרק במסעדה הבאה (והצטלם גם ממש טוב לסדרה "הטבח") הוא חלק מהקונספט המחבר - הקירות השקופים נותנים לסועדים להיות חלק ולהביט לתוך המולת המטבח.

Next Restaurant S1 Ep02 Full 6
המטבח של ההרברט סמואל

המקום החדשני שהביא את האוכל העילי לישראל היה מעוז חפצם של טבחים רבים בישראל. העבודה תחת רושפלד הפכה ליעד של טבחים בדרכם להצלחה. אוהד הגיע לעבוד אצל רושפלד כשהיה טבח צעיר וזה היה מקום העבודה הראשון שלו "הרברט סמואל בזמנו היה המקום הכי טוב לעבוד בו, זה שהתקבלתי לעבוד כאן היה רגע מטורף בשבילי. עבדתי שם 3 שנים עם טבחים מוכשרים שהפכו לשפים הכי טובים בישראל - יובל בן נריה (טאיזו), מיכאל גרטופסקי (ביסטרו מיכאל, צ'יקטי),... זו נקודת דרך מאוד חשובה בחיים הקולינריים שלי".

"רושפלד היה מורה מדהים"

אנחנו מכירים את רושפלד כשופט קשוח בתוכניות ריאליטי אוכל וכמבקר מסעדות קפדן שלא חוסך ביקורת מאף אחד. בתור בוס, אוהד מספר שרושפלד היה לא פחות קשוח: "לעבוד תחתיו לא היה דבר פשוט, הוא דרש הרבה, היה קשה, אמר כל מה שהיה לו להגיד, בלי לחסוך מאיתנו ביקורת כשמשהו לא היה מתנהל כמו שצריך. יחד עם זה, הוא היה מורה מדהים, הוא לימד אותי את כל ההתחלה והעביר אותי בית ספר לקולינריה, לא הייתי משנה שום דבר".

Project M 11.8.21 8531
מביא את הבישול ה''מדברי''. אוהד לוי ב''בוברסא'' | צילום: אוהד קב

הבישול שלך השתנה מאז הרברט?

"הבישול שלי מאוד השתנה מאז שעבדתי אצל רושפלד, היה לי מסע ארוך, עברתי המון מטבחים והשינוי הכי מהותי היה המעבר שלי למדבר. התחלתי לעשות ארוחות בטבע ששינו את הבישול שלי מקצה לקצה. לחזור לבשל בהרברט בתור השף של מסעדה עם הקונספט שלי זאת תהיה סגירת מעגל אדירה. כשנכנסתי לבשל כאן פעם ראשונה נישקתי את הנירוסטה, התרגשתי עד דמעות. אי אפשר לתאר כמה עוצמתי לחזור לבשל במטבח הזה אחרי כל הדרך שעברתי".

Next Restaurant S1 Ep19 Part 0
''אי אפשר לתאר כמה עוצמתי לחזור לבשל במטבח הזה אחרי כל הדרך שעברתי''. אוהד לוי

החלק הקשה עוד לפניו

אוהד אמנם הגשים חלום ופתח את מסעדת חלומותיו, אבל החלק הקשה עוד לפניו. מעבר לניהול הסרוויס של המסעדה שלו "בוברסא", הוא גם ייצטרך להתמודד לראשונה עם הבוס הקשוח והמיתולוגי שלו - יונתן רושפלד, אשר יבקר את המנות שלו. "הביקורת של רושפלד מאוד מלחיצה אותי. חשוב לי שהוא יאהב ויבין את האוכל שלי ושאני אצליח לעבור את המבחן שלו. מאז שסיימתי לעבוד תחתיו בהרברט הוא לא טעם את האוכל שלי, וגם כשעבדתי כאן, אף פעם לא בישלתי לו בצורה אישית אני והוא אחד על אחד. אז הלחץ הוא גבוה".

Next Restaurant S1 Ep 04 Full
''חשוב לי שהוא יאהב ויבין את האוכל שלי''. רושפלד מבקר המסעדות

מבחן המסעדה של אוהד לוי בשבת אחרי החדשות ברשת 13