התאהבתם באוכל של אלעזר? הכירו 4 מסעדות אתיופיות שאסור לכם לפספס

האוכל האתיופי מתחיל לצבור תאוצה בישראל ולקבל את המעמד הראוי לו. מטבח עשיר ומלא בטעמים, תבשילים חריפים עם בשר או טבעוניים ומלא בקמח טף שנחשב כסופר-פוד. אז אם האודישן של אלעזר טמנו ב"מסעדה הבאה של ישראל" עשה לכם חשק, קבלו את המסעדות האתיופיות האותנטיות שיספקו לכם את החוויה האתיופית המלאה

זמן צפייה: 16:51

באלינג'רה

"באלינג'רה" היא מסעדה המציעה חוויה אתיופית אמיתית. תוכלו למצוא בה את המנות האתיופיות המוכרות כמו אינג'רה לצד מנות שטרם יצא לכם להכיר. התפריט של "באלינג'רה" מבוסס על חומרי גלם טריים בריאים וטבעיים עם תיבול אתיופי ייחודי שמתאים גם לחיך הישראלי.
פירוש המילה "באלינג'רה" היא חברותא באמהרית. האכילה המשותפת היא חלק בלתי נפרד מהתרבות האתיופית והיא מהמנהגים היפים של העדה האתיופית אשר נועדו להביע כבוד לזולת ולהעשיר את חיי החברה. המנות העיקריות בבאלינג'רה מוגשות על האינג'רה האתיופית, שנאפית במקום מקמח טף ללא גלוטן, ותהיו מוכנים כי במסעדה הזאת מקובל ואף רצוי לאכול בידיים. על מסעדת "באלינג'רה" אחראיים פנטה פראדה, שמואל ברו והשף דוד ברהני - בוגר תדמור. האווירה במסעדה היא קז'ואלית וקלילה ומשתלב עם האווירה הנעימה של כרם התימנים.

מל"ן 4 פינת הכובשים 39, כרם התימנים, תל אביב

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by balinjera (@ethiopianfoodrestaurant)

לוסי

מסעדת לוסי היא מסעדה עם אוכל אתיופי מסורתי עם ערך מוסף - המקום מלא בתרבות והיסטוריה אתיופית. השם "לוסי" נבחר בעקבות הכינוי של שלד האישה המפורסם שהתגלה ב-1974 באתיופיה מתקופת האדם הקדמון. השלד בן למעלה מ 3.2 מיליון שנה שנמצא במוזיאון הלאומי של אדיס אבבה, הוא עדות אילמת לחיים העשירים, לתרבות העתיקה ורבת המורשת של אתיופיה. חיימי טרפה שעלתה לישראל מאתיופיה לפני 20 שנה בגיל 28 לבדה עם שני ילדיה היא הבעלים של המסעדה וכיום הילדים שלה הם שותפים למסעדה ולחזון של אמם.

בין שכבר יצא לכם לטעום את המאכלים המיוחדים שלנו ובין שזוהי תהיה הפעם הראשונה – אתם מוזמנים להתענג על קאי סגה וואט בקר (בשר בקר מבושל ברוטב פלפל אדום, כורכום ותערובת תבלינים חריפה), דורו וואט עוף (תבשיל שוקיים עוף בבישול ארוך ברוטב פיקנטי עם ביצה קשה), אליצ'ה קיקל כבש (בשר צלעות כבש בתערובת תבלינים פיקנטית), שירו (תבשיל חומוס קלוי וטחון מבושל עם תבלינים חריפים), מיסיר קאי וואט (תבשיל עדשים אדומות ברוטב פיקנטי עשיר) ועוד מגוון של מטעמים אתיופיים נהדרים.

מנחם בגין 48, תל אביב

צלל

צלל היא מסעדה, פאב, זולה מגניבה בבאר שבע. מעבר להיותה מסעדה עם אוכל אתיופי מסורתי טעים, זה מקום לשמוע סיפורים על אתיופיה ואריתריאה שנותן במה לתרבות שחורה בישראל.  צלל נמצאת במבנה עות’מני צנוע, ומציעה אווירה משפחתית עם מוזיקה אתיופית ואירוח לבבי של הבעלים והטבחית צלל שושנה סהלו. במסעדה, הסועדים יושבים בשולחן יחד ומקבלים מנה גדולה ושיתופית של אינג'רה עם שלל תבשילים אתיופיים. המקום מעוצב בצורה מאוד פשוטה ולא מתיימרת והאווירה בו קלילה ונעימה. תוכלו למצוא בתפריט מגוון של תבשילים אתיופיים מסורתיים טעימים בטירוף באווירה של צ'יל מגניבה.

בית אשל 37, באר שבע

 

View this post on Instagram

 

A post shared by "מסעדת "צלל (@tzlal.rest)

מסעדת Lalibela

המסעדת "Lalibela" היא מסעדה צפון אתיופית הנותנת כבוד למטבח הייחודי של האזור. המסעדה קרויה על שם עיר במחוז וולו שבמדינת אמהרה באתיופה, אשר קדושה ליהודי אתיופיה ומכונה "ירושלים החדשה". האווירה הקדושה של העיר מועברת גם במסעדה וניתן להתבלבל ולחשוב שהגענו לעיר המיוחדת הזו. על התבשילים והאוכל אחראית טלי סיסאי אשר בחרה בקפדנות תפריט שיביא אוכל אתיופי אותנטי אך גם כזה שלאו דווקא מוכר לאנשים. מעבר לאוכל, המסעדה מכילה בתוכה גם מקום לאמניות ויוצרות אתיופיות בו הן יכולות להביא את התרבות המדהימה הזו לידי ביטוי.

לליבלה (Lalibela), העלייה 43, תל אביב