האודישן של רינת ינסמן עשה לכם חשק? 5 מסעדות הודיות אותנטיות ששווה לבדוק

רינת ינסמן הציגה לנו באודישן שלה בתוכנית "המסעדה הבאה" מנות הודיות אותנטיות מהמטבח של אמא שלה. ההתענגות של השופטים על המנות גרמה לנו להתגעגע לטיול שלנו בהודו, לריחות, לטעמים ולצבעים של המטבח המופלא הזה. רגע לפני שנגלה אם השופטים יפתחו לרינת את מסעדת החלומות שלה (הערב ברשת 13), קבלו 5 מסעדות הודיות מומלצות בהן תוכלו להרגיש לכמה רגעים שאתם בחזרה בתת יבשת המדהימה הזו

זמן צפייה: 12:41

האודישן המרגש של רינת ינסמן בתוכנית "המסעדה הבאה של ישראל" הזכיר לנו שבישראל יש בליל תרבויות כל כך גדול, דבר שעלול להיות מאתגר אך גם מביא לנו את היופי שבריבוי תרבויות, מאכלים ועדות. עם העלייה של יהודי הודו לישראל, הגיע גם קו של מסעדות הודיות אותנטיות ולא מתפשרות שמחיות ומשמרות את התרבות והטעמים ההודים המופלאים והעשירים. אז למי שטייל בהודו ומתגעגע לטעמים המדהימים האלה, או למי שטרם טעם אוכל הודי והאודישן של רינת עשה לו חשק, אלה הם המסעדות ההודיות ששווה לבדוק.

מי תהיה המסעדה הרביעית שתיפתח? הצביעו בסקר

 

אינדירה

מסעדת אינדירה היא מוסד מהמוכרים בארץ לאוכל הודי אותנטי, מוקפד וטעים. המסעדה הוקמה לפני כמעט 30 שנה וממוקמת באזור אסטרטגי בלב תל אביב. אינדירה היא דוגמה למטבח הודי שלא מתפשר על הפרודוקטים ודואג להביא את הטעמים ההודיים בצורה הכי אותנטית שיש. הסגנון של הארוחה הוא סוג של אכול כפי יכולתך - תמורת תשלום של סכום מסוים ניתן לקבל את מגוון המנות הראשונות מהתפריט, תבשילים, לחמים, בשרים, וכמובן קינוחים. האווירה היא נעימה ושקטה עם מוזיקה הודית עדינה והשירות אדיב.

שאול המלך 4, תל אביב

מסעדת טאלי

מי מאיתנו שטייל בהודו במהלך חייו, כנראה נתקל בבחור ההודי שמנהל הוסטל בפושקאר, מדבר עברית שוטפת ומכין אוכל שישראלים אוהבים - קאלו באבא, סלב מקומי בקרב המטיילים הישראלים. בהודו, קאלו משך את הישראלים על ידי הכנת מנות ישראליות מוכרות לצד מנות הודיות מקומיות. לפני מספר שנים קאלו הכיר את בת זוגו הישראלית והחליט לעלות לישראל.

יחד עם סרג'יו הלמן, הם פתחו את מסעדת "טאלי" שם הוא זנח את המטבח הישראלי ומביא לנו את המטבח ההודי עליו גדל. מעבר לאוכל הודי מתובל ואותנטי, "טאלי" מעניקה אלטרנטיבה לצמחונים טבעונים - בתפריט קלאסיקות כמו סמוסה, דאל, פאלאק פאניר, מרקים ומלכת הארוחה - מנת הטאלי שכוללת צלחת מחולקת עם שלושה תבשילים ומגיעה עם אורז בסמטי, זרעי כמון, צ'פטי ויוגורט. אם לא טיילתם בהודו וקאלו עדיין מוכר לכם - זה מכיוון שהוא השתתף בעונה הרביעית של משחקי השף והתמודד בנבחרת של מושיק רוט.

נופית חרמון, קריית שמונה

מהרג'ה

אם טיילתם בשוק רמלה, כנראה שלא יכולתם להתעלם ממסעדה עם טעמים וריחות נפלאים - מהרג'ה הממוקמת בחלק האחורי של חנות תבלינים. בשנת 1984 הקימו את המסעדה דוד אסטיוקר ואשתו, אשר עלו לישראל ממומביי. תחילה, פתחו מסעדה באשדוד באזור בו ישנה קהילה הודית גדולה. לאחר שהבינו שחסרים להם הרבה פרודוקטים, החלו לייבא חומרים מהודו על מנת להגיע לטעמים המדויקים של אוכל ילדותם. הקהילה ההודית הרגישה את הטעמים האהובים חוזרים לחיים והמסעדה צברה פופולאריות גדולה. ב-1989 פתחו הזוג סניף נוסף ברמלה המיועד רק לקהילה ההודית במקום (במסעדה היה רק שולחן אחד ארוך). כיום מהרג'ה היא שם דבר בכל הנוגע לאוכל הודי, הם מנהלים חנות לחומרי גלם הודים ומספקים שירות לרוב המסעדות ההודיות בישראל.

מהרג'ה. שדרות הרצל 87, רמלה.

מא פאו

מא פאו (אמא לחם בהודית) היא מסעדת רחוב עדכנית בהשראת דוכני האוכל של מומביי, גרסה טרנדית ומעודנת של מסעדה הודית באווירה יותר קלילה של דאבה הודית. המנות יחסית קלילות ומותאמות לחך הישראלי. את מא פאו פתחו שלושה אחים: ישראל, נוח ורונית אשר מוצאם ממומביי שהבינו את הצורך של הסועד הישראלי בגרסה עדינה יותר של המטבח ההודי הסוער ומלא הטעמים. בין המנות במסעדה אפשר למצוא מנות צמחוניות, טבעוניות, מנות עוף ופירות ים טעימות וכמובן, גולת הכותרת- הקינוחים ההודים המטורפים!

מא פאו, נחלת בנימין 59 תל אביב | החשמונאים 105, תל אביב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ma Pau (@mapau.rest)

הודו הקטנה

אם אתם גרים באזור הדרום או מטיילים שם במקרה ובא לכם להתענג על חוויה הודית אותנטית וטעימה במיוחד, תוכלו לבקר ב"הודו הקטנה" שכשמה כן היא, סניף קטן של הודו במרכז באר שבע. המסעדה מגישה אוכל צמחוני מעולה וקיימת מעל כ-12 שנים. את המסעדה פתח חנוך סטמקר - שף ששורשיו מהודו ומתמחה במטבח ההודי למעלה מעשר שנים.

כיום, את האוכל במסעדה מבשלים טבחים הודים בלבד, והטעמים בהתאם. המסעדה עצמה מעוצבת בסגנון הודי עם ישיבה על ספות נמוכות לצד שולחנות. התפריט של "הודו הקטנה" משלב טעמים שונים מכל רחבי הודו הגדולה, ומביא אל החך הישראלי אוכל ארומטי ועשיר. גם כאן הקינוחים ההודים מקבלים מעמד של כבוד, והיינו ממליצים לכם לא לפספס את הבאגסו קייק - עוגת שלוש שכבות ממכרת המורכבת מעוגיות חמאה, ריבת חלב ושוקולד שאפשר גם להזמין עד אליכם הביתה!

 רינגלבלום  15, באר שבע

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by הודו הקטנה (@hudohaktana)