הכירו את האטרקציות הכי מעניינות בהודו שישראלים לא יודעים עליהן

פארק טיגרסים, שדות אורז ומטעי תה, מדבר מלח ועמק מרהיב שעדיין לא נכבש על ידי התיירים: אל תתכננו את הטיול הבא שלכם להודו מבלי להכיר את האטרקציות הבאות

זמן צפייה: 00:50

הביטוי "שביל החומוס" מאפיין את הדרך האופיינית של התייר הישראלי בהודו במספר מצומצם למדי של ערים וכפרים בתת היבשת העצומה הזאת. מצד אחד, אם כבר הגעתם להודו, הרצון לבקר באתרים הכי מוכרים שלה או בכפרים המפורסמים בצפון קורץ במיוחד ולכן דווקא יתחשק לכם לעשות את השביל הזה.
לרוב הכוונה היא לגואה בדרום, פושקר והטאג' מאהל במרכז, דראמסללה, רישיקש, מנאלי ועמק פארווטי בצפון.
מצד שני, אם לא בא לכם על המוני תיירים וכמויות ישראלים או אם זה כבר הביקור המי יודע כמה שלכם במדינה המדהימה הזאת – הצורך לחפש מקומות קצת פחות מוכרים מובן מאוד. בדיוק בשבילכם הכנו רשימה קצרה של אתרים מדהימים בהודו – שהם ממש לא על שביל החומוס הישראלי!

אולי יעניין אותך גם:

ישראל אהרוני סידר לכם את הפלייליסט המושלם למסיבה

זהב לבן: המסע של אהרוני וגידי אחר פטריות הכמהין באיטליה

הפלייליסט של גידי גוב ליום שבת בבוקר

מדבר המלח בקוטץ' - White Desert Of Kutch

הסלאר ההודי נמצא בגבול בין הודו לפקיסטן והוא מרחב מלח מישורי ענקי ומרהיב גם בזריחה וגם בלילות של ירח מלא. בביקורכם תוכלו כמובן לעשות תמונות משעשעות נטולות פרספקטיבה (נניח, אנשים שנכנסים לתוך גליל פרינגלס) אך הכי שווה להגיע בין החודשים נובמבר לפברואר לפסטיבל White Rann שכולל ריקודים ושירים הודיים לצד מכירת דברי אמנות מקומית. ההמלצה היא לעשות יום טיול עם נהג צמוד או אופנוע, אחרי שתנוחו מנסיעת לילה של 11 שעות מאודייפור במדינת רג'אסטן. שימו לב שבחלק מחודשי השנה המדבר מכוסה במים והאפקט של מישור מלח לבן משתנה לסוג אחר של יופי.

מדבר המלח בקוטץ' - White Desert Of Kutch. שאטרסטוק
מדבר המלח בקוטץ' - White Desert Of Kutch | צילום: Shutterstock

עמק טירטאן - Tirthan Valley

בצפון הודו מסתתר לו עמק מרהיב ביופיו שעדיין לא נכבש על ידי התיירים, בשל היותו מרוחק ודורש נסיעות רבות. עמק טירטאן, הקרוי על שם נהר ענק שעובר בו, ממוקם בין הרי ההימלאיה ההודים ובסמוך אליו מתחיל פארק טבע אדיר בשם Great Himalayan National Park) GHNP), בו ניתן לצאת לטרקים של יום או מספר ימים בין הרים ובקתות מרהיבות. העיר הקרובה ביותר ליציאה אל העמק היא מאנלי או שימלה, כאשר הנסיעה אורכת מספר שעות.

עמק טירטאן - Tirthan Valley
עמק טירטאן - Tirthan Valley | צילום: Shutterstock

שבע האחיות - Northeast India

מי שבאמת רוצה לרדת משביל החומוס הישראלי בפרט ומשביל התיירות העולמית בהודו בכלל, יבחר באזור הכי קשוח ולא מוכר לטיול בהודו: המדינות בצפון מזרח המדינה. האזור הזה מכונה גם "שבע האחיות", שהן המדינות שמקיפות את מדינת בנגלדש וגובלות במיאנמר ובהוטן. תושבי האזור הזה לא נראים הודים, לא כל כך דוברים אנגלית והמטבח המקומי יזכיר הרבה יותר את סין ומיאנמר. התיירות כאן עוד מאוד בתולית ותוכלו להנות לבד מיערות גשם מדהימים, שדות אורז ומטעי תה ולפגוש ביותר מ-200 קבוצות אתניות שונות ומגוונות.

שבע האחיות - Northeast India
שבע האחיות - Northeast India | צילום: Shutterstock

פארק הטיגרסים ברג'אסטן - Ranthambore National Park

אחד מהמקומות הבודדים בהודו שבאמת יש לכם סיכוי מצוין לפגוש בטיגריס ולא רק לראות תמונות שלו בשלטי הכניסה. בפארק הגדול והיפה הזה תתקלו בוודאות בבעלי חיים כגון אנטילופות, צבאים וקופים ואולי גם תראו את הטיגריס הבנגלי מציץ מהסבך בשעות הבוקר המוקדמות. השמורה נמצאת במרחק של שעתיים נסיעת רכבת מהעיר ג'ייפור במדינת רג'אסטן והיא מחולקת למספר אזורים עם נופים משתנים.

פארק הטיגרסים ברג'אסטן - Ranthambore National Park
פארק הטיגרסים ברג'אסטן - Ranthambore National Park | צילום: Shutterstock

הטרק אל אגם קרארי - Kareri Lake

הטרק היפה הזה אמנם מתחיל באזור מאוד מוכר בשביל החומוס - הכפרים מעל העיר דרמאסללה בצפון הודו, אבל הוא מגיע לפסגות שמרבית התיירים לא טורחים לכבוש. זהו טרק שלוקח שלושה ימים, במהלכו מטפסים אל הכפרים המרוחקים יותר בסביבת דראמסללה עד שמגיעים לאזור נטול יישובים שכולו הרים מיוערים, נחלים זורמים ונקיים וכמובן האגם עצמו שנמצא בתוך עמק קטן ונסתר. בחודשי הקיץ תמצאו כאן עדרי צאן ובקר מלחכים עשב שיספקו לכם בוודאות תמונות מרהיבות.

הטרק אל אגם קרארי - Kareri Lake. צילום - כרמל קמין
הטרק אל אגם קרארי - Kareri Lake | צילום: כרמל קמין

כרמל קמין היא בעלת בלוג הטיולים מסוף כרמלית