חוגגים את סוכות בטבע? 5 מנות קלות שירעננו לכם את הפיקניק

ממשה בתיבה למבוגרים דרך המאפינס המושלמים של שי לי ליפא, ועד ללביבות של אחרי הים - קבלו 5 מתכונים למנות פיקניק מנצחות שתשמחו לאמץ כל ימות השנה

פיקניק ארוחת בוקר בליטל איטלי
פיקניק ארוחת בוקר בליטל איטלי | צילום: שרית גופן

מאפינס מלוחים עם בטטה וגבינת פטה | שי לי ליפא


השילוב המושלם בין בטטה צלויה מתקתקה לגבינה מלוחה, ומסביב בצק יוגורט בריא ואוורירי. שי לי ליפא עם מתכון מנצח למנת הפיקניק שמקיימת את השילוש הקדוש: הכנה מהירה וקלה, בריאות בכל ביס וטעם מתקתק שילדים אוהבים. נסו פעם אחת והם יהפכו למנה קבועה אצלכם במטבח. למתכון המלא - לחצו כאן.

מאפינס מלוחים של בטטה וגבינת פטה
הצידה המושלמת לדרך. מאפינס מלוחים של בטטה וגבינת פטה של שי לי ליפא | צילום: דן לב

לביבות כרישה וזוקיני לרעב שאחרי הים | אדי מזרחי


לביבות קריספיות עם כרישה, זוקיני וגבינה בולגרית, שהומצאו עבור הרעב שאחרי הים, אבל יתאימו לכל פיקניק או בראנץ' בטבע. הן טעימות עם ציזיקי וסלט יווני או בין 2 פרוסות לחם עם עגבניה מתוקה ביד ומלפפון מקולף. דואגים לפריכות? אל! הלביבות נהדרות גם כמה שעות טובות אחרי ההכנה, טעמן עמוק והן סיפור הצלחה גם בקרב ילדים סרבנים. למתכון המלא של אדי מזרחי - לחצו כאן.

Whatsapp Image 2021 08 23 At 1
מרקם קריספי מושלם. לביבות זוקיני | צילום: אדי מזרחי

פשטידת תירס טבעונית | ענת ברמן חפץ (mommy vegan)


הטעמים הקלאסיים המתוקים שכולם אוהבים, עם טופו שמתגנב למלית והופך את הכל להרבה יותר בריא מבלי להתפשר על המרקם המוכר. הבונוס: מדובר בפשטידה בריאה, עשירה בחלבון הודות לטופו, שגם תשביע לשעות ארוכות. נסו אותה על "לא טבעוניים" ותגלו כמה היא מעולה. מנת פיקניק קלאסית שאפשר להכין בתבנית או כמאפינס אישיים. למתכון המלא - לחצו כאן.

Corn,pie
משביעה ותתחבב על כולם. פשטידת תירס טבעונית | צילום: שאטרסטוק

משה בתיבה קצת אחרת


עם מרגז, צ'וריסוס, טופינגס מתוחכמים ועשבי תיבול שהופכים את מנת הנשנוש האולטימטיבית לארוחה מושקעת. קבלו הצעות יצירתיות למשה בתיבה בכמה סגנונות: גרסה קלאסית שילדים אוהבים, פרשנות מתוחכמת למבוגרים שמתגעגעים לטעמי ילדות, ורעיונות לשלל תוספות וציפויים שעושים את כל ההבדל. למתכון המלא לחצו כאן.

עשבי תיבול וירקות טחונים ישדרגו את המילוי. משה בתיבה בגרסה בריאה יותר | צילום: מאגר תמונות רשת

לטיילי השטח: פויקה בשר עם תפוחי אדמה רכים בתיבול פפריקה ועשבי תיבול


המלך הבלתי מעורער של המדורה בגרסת הבשר האהובה כל כך. טיפ למתחילים: הקפידו להצטייד בכף ערבוב ארוכה (אפשר לחבר כף עץ למקל) כדי לערבב בנוחות למרות הלהבות. הקפידו להוסיף כל הזמן מים או יין אם אתם רואים שהנוזלים התאדו כדי שהתבשיל לא ישרף או יתייבש. בתום הבישול יתקבל תבשיל עמוק טעם ורך ברמות מענגות, שמחבר בין נתחי בשר, תפוחי אדמה חמאתיים ברכותם ותיבול ארומתי של עשבים ופפריקה. למתכון המלא לחצו כאן.

מעדיפים פויקה צמחוני? למתכון לחצו כאן.

הסבלנות משתלמת. פויקה בשר | צילום: מאגר תמונות רשת