מלך התבשילים של שוק מחניודה: סופריטו עוף ירושלמי של אדי מזרחי

גרסה ירושלמית מקורית לתבשיל הכי טעים שתכינו אי פעם, בזכות רוטב צהוב ממכר ורכות שאין שני לה. אדי מזרחי עם תבשיל עוף ותפוחי אדמה שימלא את הבית בריחות של מסעדת פועלים

Whatsapp Image 2021 04 26 At 1
העוף ותפוחי האדמה סופגים טעמים זה מזה ומסיימים כתבשיל מרוכז ועמוק טעם. סופריטו עוף של אדי מזרחי | צילום: אדי מזרחי

בכל יום שלישי ב-06:00 בבוקר היינו מתעוררים לתוך סחרחרת כורכום מענגת, ועוד לפני שפקחנו את העיניים ידענו איזה יום זה. מסורת זו מסורת, ובכל יום שלישי אמא הייתה מתחילה את ההכנות לסיר הסופריטו שלה השכם בבוקר כדי שאבא יוכל לקחת לעבודה ולהתענג עליו בצהריים. זו הייתה טירונות שכללה הרבה עשייה שהחלה בטיגון העוף ואחריו הצ'יפס, פתיחת תבלינים בשמן, סידור המרכיבים שכבות-שכבות בסיר כדי שיספגו את הטעמים וישתו את הרוטב הצהוב המענג. ואז, כשהכל היה מוכן, מתובל וריחני, הגיע רגע סגירת הסיר שנפתח שוב אחרי כמה שעות והציף את הבית בריחות עמוקים של עוף ותפוחי אדמה שהתבשלו והעשירו זה זה את זה בטעמים.

Whatsapp Image 2021 04 26 At 1
רוטב צהוב וסמיך שעוטף תפוחי אדמה מוזהבים. סופריטו עוף | צילום: אדי מזרחי

וכך, בכל יום שלישי כשחזרנו מבית הספר, חיכה לנו על הגז סיר הפלאים של אמא, ובתוכו עוף רך שנופל מהעצם יחד עם תפוחי אדמה שזופים ברוטב הצהוב הסמיך, ובצד ערימת בצל ירוק ולחם לבן. וזה היה ונותר עד היום הנחמה הכי גדולה בעולם.

סופריטו עוף של אדי מזרחי


חומרים:

(ל-4 מנות)

לתבשיל:
6 חזות עוף חתוכים לרצועות גדולות
4 כרעיים
6 תפוחי אדמה בינוניים קלופים
1.5 כוסות מים

להשריית חלקי העוף:
6-7 כפות שמן זית
1/2 כפית כמון
1 כפית כורכום
1/2 כפית ראס אל חנות
קורט מלח ופלפל שחור
1/2 כפית חאוויג' למרק

>> לכל המתכונים של אדי מזרחי - לחצו כאן

אופן הההכנה: 

1. מערבבים את כל התבלינים עם שמן הזית ומכניסים להשרייה את רצועות העוף והכרעיים. מחממים תנור ל-200 מעלות.

2. חותכים את תפוחי האדמה לצורת צ'יפסים עבים. עוטפים בחצי מכמות שמן הזית (3 כפות) ואופים במשך 30 דקות עד לריכוך ושיזוף יפה. מוציאים ומניחים בצד.

3. מחממים מחבת פסים על להבה גבוהה, וצולים את הכרעיים וחזות העוף במרינדה רק עד השחמה יפה.

4. מרכיבים את סיר הסופריטו: בתוך סיר רחב ושטוח מניחים את רצועות העוף והכרעיים, ומסדרים מעל את תפוחי אדמה. מוסיפים 1.5 כוסות מים, מכסים את הסיר ומבשלים על להבה נמוכה במשך שעה. מגישים וטורפים.

5. למתקדמים: מחממים תנור ל-180 מעלות ומכניסים את סיר לתנור למשך חצי שעה נוספת, שתתרום שיזוף זהבהב כמו שרק תנור יודע לעשות, ותרכז את טעמי התבשיל.

Whatsapp Image 2021 05 06 At 0
סיום הבישול בתנור מצמצם ומרכז את הרוטב. סופריטו עוף | צילום: אדי מזרחי

אדי מזרחי הוא בוגר מאסטר שף ובעל קייטרינג "שוק יווני" | למתכונים נוספים היכנסו לעמוד האינסטגרם של אדי מזרחי Eddy_sea64 או חפשו בפייסבוק "החברים של אדיקו"